• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#697140  by Ludu

Det är bara att fortsätta kämpa :good: Terror Tubes är en av de värsta banorna!

Lustigt att du kör det då jag hade funderingar på att tackla Megadrive-versionen i helgen. Om jag får tid i alla fall :)
 #697148  by bampbomp

Jag laddade ner ninja gaiden 3 till ds nu. Och det blir ju nästan omöjligt redan på bana 3! Jag hade bara lirat ettan innan.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
 #697153  by Ufouria

Undrar hur Mega-Drive versionen är :) GB-versionen gick inte att spela, iaf inte med en seg SNES-handkontroll. Gick för segt att styra på tredje banan där man ska saxa mellan betongklossarna. Kanske ger det ett nytt försök med en annan handkontroll eller på en GBA.
 #697180  by Hveem

Image

Nu är det 3:e försöket med Simons quest. Men hur mycket jag än försöker så kan jag inte tycka om det. 1:an och 3:an gillar jag skarpt.

Skickat från min GT-I8190N via Tapatalk
 #697185  by bampbomp

Jag tycker att det är ett bra spel, bara det att det är ett par grejer som är lite väl kryptiska samt att bossarna inte är så stor utmaning :)
 #697189  by segasonic

Snyggt NES!
 #697196  by Ludu

Ufouria: Tänker du på Ragnarok's World då?

Megadrive-versionen är rätt nerfad. Då jag funktionstestade det hade jag inga problem alls med att samla massvis av extraliv på andra banan. Nu när det var så längesedan jag körde igenom det på NES så kommer jag nog inte tycka det är lika "lätt" längre :lol:
 #697236  by Ufouria

Guardian Legends är bra, fast undrar om man skulle orka spela igenom det igen i framtiden.

AppleOfAdam: Ja Ragnarok's World. Det som bara heter Battletoads gillar jag mer. Det ska jag snart ta och spela igenom igen (var flera år sedan jag spelade det). Denna gång blir det på Super GB och inte på GBA.
 #697264  by Ashaman

Minns inte exakt hur jag gjorde. Ritade kartor för att veta vart alla nycklar fanns och vad som fanns i olika rum. Var ändå 10-ish år sen jag spelade det senast ;)
 #697281  by Shigeru

Gah! Dragons lair är verkligen lika svårt som jag befarade :) problemet är att jag blir så frustrerad så jag inte orkar spela så lång tid åt gången men det SKA klaras så är det bara!
 #698242  by GreenSoap

Polaren är i stan så vi tar tillfället i akt och lirar lite NES. Båda har vi klarat ut Probotector 2 utan koden i solo, men nu är det dags för CO-OP!!! Vi har gjort flera försök, är nog på fjärde nu, men vi har alltid förlorat våra liv och dött :(

Vi har max kommit till Area 5, men det är bara att peppra på!
 #698383  by Ufouria

DD 1 och 2 blandar jag ihop helt och jag tycker de båda är svåra. Däremot är 3:an värst. Första gången jag spelade så fick jag Game Over strax efter att jag kommit ut ur rummet man startar i :DOG
 #698387  by Ludu

Aerobert: Nja det krävs ju millimeterprecision när man möter alla Abobo. På GB gick det att ha en vettig strategi men på NES måste man stå och vänta och sen hoppas att de inte får in en smocka mellan sparkarna.

Det är väl överlag dem och starten på mission 4 som är riktigt knepiga, eller snarare lätta att göra misstag på.

Ufouria: Förstå min förvåning när alla fiender fick in massa träffar trots att jag fick in första och sedan bara matade! Nä, endast sparkar för min del nu ;)
 #698398  by Vippe

Jag är nog ganska unik på det viset att jag tycker DD3 är det enklaste av alla spelen i serien.. har klarat det flera ggr men aldrig de andra två :P
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 81

Instagram #sndb.se