• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#687784  by bampbomp

Ufouria wrote:Det finns password i NES versionen eller? Blir ju rätt enformigt efter en värld eller två men kan man spara eller om det finns password så kan man spela 1-2 världar per dag :)
Jag tror inte det finns password i NES versionen. Det kanske finns på SNES? :)
 #687875  by Hveem

Jag spelade Adventure Island en sväng igår igen och det som finns bara nån meningslös continue-funktion....
Har klarat/hunnit fram till 5:e ön hittills.
 #687882  by Hveem

Mmmmm...
Igår så lät jag den stå medans jag gjorde mat till barnen.
När jag kom upp igen så var den avstängd och spelet lagt tillbaka i lådan.
"Du glömde stänga av pappa, så jag gjorde det åt dig." - Albert 4 år.

Tack.......
 #687956  by segasonic

:DOG
 #690887  by Elrinth

Härnäst så ska jag väl försöka nöta igenom Zelda 1 på Famicom Disk System. Vad jag märkt hittils så är det inte bara titel-temat som är ändrat. Alla ljudeffekter låter aningen annorlunda. Spelet skiljer annars sig nog inte så mycket mot för kassett-varianten.
 #695961  by Ludu

Fasen, Gradius är inte att leka med! Jag kan ta mig till tredje banan sen klantar jag mig antingen vid påsköhuvudena eller på bossen. Konstigt eftersom jag klarar de ställena lättare med standardvapnet :-k hur som helst blir bana 4 mer eller mindre omöjlig utan uppgraderingar. Vi får se om jag fortsätter försöka imorgon eller om jag ger det ett nytt försök vid ett annat tillfälle!

Men kul är det :good:
 #696009  by Ludu

:o :o :o Jag som hade hoppats på motsatsen :lol: Jag har bara testat Life Force lite snabbt men det ska ju också klaras ut nån gång.

Föredrar du lasern eller double? :)
 #696118  by Ludu

Kahn: jag testade inte double men kom på en ny strategi mot huvudena :D bossen efteråt är fortfarande dryg men det här försöket tog jag mig till sjätte banan :good: Femte banan går att klara helt utan uppgraderingar (jag sjabblade bort dem i början) så nästa gång ska jag försöka komma till sjätte fullt uppgraderad!
 #696144  by Ashaman

Kahn wrote:Jag vill också vara med!! :D
Du är välkommen! :)
Och Lirod, bortsett från att det blir förjäkla långt till en av världens mest underbara platser så är det helt ok på västkusten.. Du är alltid välkommen hit du med! :)

Vi klarade fjärde labyrinten till slut efter lite grindande och imorgon tar vi oss an det igen!

PS. Rakapparat: Tar du med din kassett, så vi slipper börja om?
 #696160  by satta

Har faktiskt spelat lite puzznic i omgångar de senaste dagarna, gillar ju pussel överlag så det faller mig verkligen i smak. Det är på level 6 jag börjar få allvarliga problem, men på level 9 tar det tvärstopp!
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 81

Instagram #sndb.se