• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#694713  by Kibbe

Gimmick var inte så galet svårt som jag först trodde. Åtminstone inte efter lite övning. Och Batman: Return of the Joker vad ju hanterbart det också, men där hann jag bara knäppa kort på slutskärmen ;)
 #694720  by Nils

Najs :) Mr. Gimmick är ett av de allra bästa NES-spelen enligt mig.
 #694725  by Kibbe

Ja, det har lätt klättrat upp till att bli ett av mina topp 5 spel till NES i alla fall! Fysiken och AI:n på en del fiender är helt makalös för att vara utvecklat till NES. Och så en massa bra musik på det.. :birdo:
Last edited by Kibbe on 09 May 2014, 22:35, edited 1 time in total.
 #694728  by Shigeru

O ja, Gimmick var verkligen sjukt mycket bättre än jag trodde innan jag köpte det, troligen min favorit bland de titlar jag inte hade som liten, gillade det på direkten!
 #695244  by Ufouria

Grattis! :good:

Hoppas du slapp den dryga banan med blocken som faller ner från skyn. Sjukt segt. Osäker på om man kan gå en annan väg och slippa den banan. Tycker inte CV3 är särskilt bra men det var länge sedan jag spelade iofs. Kan ju hända att jag gillar det bättre nu.
 #695512  by Elrinth

Power Blade blev avklarat med Ragowit, Mikegyver & en till kompis som ännu inte har sndbanvändare ikväll. Tyvärr körde vi endast på normal. Vi kommer ta en vända till på expert vid ett senare tillfälle.

Riktigt bra spel och kunglig musik rakt igenom. Rekommenderas varmt!
 #695694  by Ashaman

Vad duktiga ni är!

Jag och Rakapparat har inte legat på latsidan sen vi märkte att det finns fler nördar i samma by som gillar att spela. Först fick Adventures In the Magic Kingdom smaka på sin egen medicin! För övrigt ett väldigt enkelt spel. När man väl får pli på det går det av bara farten. Förmodligen Capcoms sämsta, iaf av de jag spelat, ändå ett helt ok spel!
Image
Sen fick vi tillslut klarat Bubble Bobble med ett bad ending :P Tog ett antal försök på slutbossen innan det gick :)
Image
Och våra selfies lär bli en del av när vi klarat ett spel ;)

Special thanks to:

SNDB
RAKAPPARAT
ASHAMAN
NINTENDO

:)
 #695717  by Ludu

Med Probotector kvar i tummarna från GB fick Probotector 2 bli nästa spel till rakning.
Första försöket tog jag mig till bana 6, andra till sista banan med ett liv och en continue. Efter det tog jag mig till sista banan med runt 12 liv och klarade den utan att tappa min trogna spreader :good:

Jag körde varv två utan några större missöden, dog kanske 2-3 liv. SEN råkade jag ta jäkla fire i början på sista banan och jäklar vad det gick utför :lol: Jag tog mig till slutbossen med standardvapnet och tänkte att det skulle bli svårt att hantera alla projektiler. Icke sa Nicke, jag hittade snabbt en sweet spot där jag inte kunde bli träffad och tog ihjäl monstret betydligt snabbare än vad jag gjorde hoppandes med spreader.

När varv tre startade kände jag mig nöjd och stängde av. Till er som bara ska ha SCN, gör ett undantag och skaffa denna pärla :good:
image.jpg
image.jpg
 #695718  by Ufouria

Här spelas det! Det gillar jag! Bra jobbat alla!

AoA: Tycker du 2:an är lika bra som ettan? Jag gillade 2:an bättre tidigare men nu när jag även spelat ettan på senare dag så gillar jag det spelet minst lika mycket. 2:an är jobbig på banan där de där "munnarna" kommer upp ur jorden.
 #695754  by Ludu

Ufouria: Jag föredrar tvåans alternativa banor med kameran ovanifrån framför ettans där man ser bakifrån, men som helhet tror jag ändå att de ligger väldigt nära varandra :) Ja, bana 6 kan vara en pina. Munnarna hittade jag ett bra sätt att ta mig förbi men stället där massvis av aliens kommer ut från väggarna kan vara väldigt knepigt beroende på vilken tajming man har när man går igenom. Bossen hade dock, precis som sista, en bra sweet spot :)

Shining: Ska jag vara ärlig märkte jag ingen skillnad alls, lika många fiender som tålde lika mycket :yes: Rätta mig om jag har fel!
 #695891  by hazzemannen

Powerblade ball lir, sjysst musik samt fenomenal springstil på karaktären. Blir till att testa på den svårare svårighetsgraden
20140506_020927[1].jpg
Rockin Cats vart ok att köra igenom, ogillade dock krokhandskehistorian men gulligt spel med ett tjusigt slut
20140507_214602[1].jpg
Sen blev det ett varv Probotector för att jag blev sugen på att spela 2an, kanske någon som sitter på en kassett dom vill bli av med lagom till lön?
Kul att lira lite mest blivit snes på senaste dock efter RSM gick nes suget upp
 #695897  by Shigeru

Ufouria wrote:Hoppas du slapp den dryga banan med blocken som faller ner från skyn. Sjukt segt. Osäker på om man kan gå en annan väg och slippa den banan. Tycker inte CV3 är särskilt bra men det var länge sedan jag spelade iofs. Kan ju hända att jag gillar det bättre nu.
Usch, jag stängde av spelet pga den delen och har inte prövat det igen, kanske borde ge det en till chans dock men den delen var verkligen värdelös!
 #696042  by Toktotte

Kul att folk spelar!

Ashaman och rakapapparat: Testa Rush'n Attack, riktigt schysst, kräver att man är samspelta!
 #696054  by Toktotte

Oja, musiken gör mycket för upplevelsen :)

Blue Shadow är också magiskt bra!
 #696055  by bampbomp

Ufouria wrote:Grattis! :good:

Hoppas du slapp den dryga banan med blocken som faller ner från skyn. Sjukt segt. Osäker på om man kan gå en annan väg och slippa den banan. Tycker inte CV3 är särskilt bra men det var länge sedan jag spelade iofs. Kan ju hända att jag gillar det bättre nu.

Jag slapp sån tur var den banan. Jag åkte över med båten :)
Men jag tyckte att det var ett riktigt bra spel! Du borde lira igen isåfall :good:
 #696345  by Ludu

Det första jag gjorde när jag vaknade i morse. I beat Gradius before breakfast ;)
image.jpg
image.jpg
Det är bara bana 5 som kan förstöra flytet (jäkla flyghjärnor) men annars var det rätt lugnt :) Så länge jag höll mig långt fram på sista banan och tog ut fienderna innan de hann skjuta gick det rätt smidigt :good:

Kul men svårt! Som sagt, bana fem är det lätt att snubbla på om hjärnorna hinner flyga för långt fram!
 #696462  by Ufouria

Härligt AoA! :good:

Jag har aldrig orkat spela Gradius i mer än typ 10 min och vad jag märkte så var de första bossarna identiska (eller?) vilket var trist. Life Force är så sjukt mycket trevligare i mitt tycke.
 #696503  by Ludu

Tackar :D

Nja de riktiga bossarna är olika men följs alltid upp av samma lätta rymdskepp (förutom på bana 6 och 7). Jag blev nästan sugen på att köra Life Force nu då jag har det i fingrarna men jag ska nog ta mig an något mer lättsamt. Kanske något som inte innebär att man måste starta om från början på varje försök ;)
 #696788  by toffe-86

Drog igenom Adams förra helgen och idag på tredje sittningen klarade jag och en polare battle of olympus vilket var sjukt mkt bättre än jag trodde. Skönt lir...rekommenderas starkt!
 #696793  by Ufouria

Både Addams Family och Olympus var mycket bättre och roligare än vad jag hade trott. Spelade iofs Olympus på GB fast den är i princip identisk. Kul när man blir glatt överraskad.
  • 1
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 227

Instagram #sndb.se