• Fråga Dr. Mario G&W-, GB-, GBC- och GBA-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

#693862  by Ufouria

Ja, jag gjorde det nyligen.

Var Game & Watch spelen som såldes i Europa/Sverige identiska med de som såldes i USA (bortsett från att visa svensksålda kom med svenskt A4-blad)?
 #693879  by Smart Cat

Men snälla Sanna, du har ju en hel avdelning här där du kan sitta och jämföra Svenska och Amerikanska utgåvor:
viewforum.php?f=70
;)

Annars kan jag svara: NEJ, fast det finns undantag
 #693988  by Ufouria

Hehe :) Tänkte om det var någon märkning eller något som skiljde dem åt som inte går att se. Tack för svar!

Så himla snyggt att du har lagt in bilder på G&W spelen i första inlägget av varje spel. Me like! :D Helt klart den snyggaste "spel utgivna i Norden-forumet". Jäklar vilket snyggt Rain Shower. Ni skulle se mitt som följt med mig i 25-30 år :DOG Flitigt spelat och in och ut ur kartongen.
 #694421  by Smart Cat

Hehe!

Tack!
Jo, det blev inte så tokigt.
Personligen så gillar jag "J.i21", det är något speciellt med den loggan etc.
Men TricOtronic är "roligare", roligare titlar såsom "Hilfe, es brennt" som egentligen bara betyder "Hjälp, det brinner" men det låter mer som "Hjälp, det bränner." Man kan ju lätt tänka sig att någon fick svedda skinkor innan de tog mod till sig och hoppade ut.
"Die Verrückte Küche" (Det förryckta köket) och "Jolly Jongleur" är två andra lustiga titlar.
Förryckt som faktiskt finns i svenskan men som inte används så mycket nuförtiden.
:(

Men jag tyckte faktiskt att det fanns en poäng med att ta med de andra varianterna. Spel från CGL ser man titt som tätt på tradera och då kanske det kan vara bra att man kan slå upp så man ser att det faktiskt är en riktig variant och så man inte bara tror att det är någon unge som lattjat med gnuggisar.
 #695238  by tjibynn

vart hittar jag billiga batteriluckkor i olika färger till G&W ?
 #697067  by Ufouria

Det går inte att se på boxen. De är alla identiska oavsett manual inuti, såvitt jag vet.Kanske finns någon version som inte har den gula kvadraten på framsidan men det är nog Fusion som är utan.
 #699724  by Ufouria

Har för mig att jag läste på den lilla rosa lappen som följer med G&W spel att batterierna tar slut lika snabbt om man har dem i spelet som om man inte har det. Kan det verkligen stämma?
 #702785  by Strimlaren

Hej alla!
Jag har mitt gamla gameboy kvar, sen jag var barn. Det funkar och alla spel gör detsamma.
Men det känns som att det är svårt att få hygglig kontrast på skärmen. Finns det nått att göra, mer än att kisa lite hårdare?
 #702802  by Aynez

Skaffa GBC/GBA SP är nog det enda tyvärr :P Jag har original GB också, och det är helt ospelbart om man är van vid GBA SP
 #702808  by Ufouria

Det enda som går att spela på tegelstenen är Tetris. Övriga spel är helt ospelbara. Förstår att jag aldrig riktigt fastnade för GB som barn med tanke på den taskiga skärmen.

Har du en SNES så skaffa en Super Game Boy. Blir en helt annan spelupplevelse.
 #705061  by Fesken83

Vet inte om denna frågan passar in här, men Zelda- Oracle of Seasons till Game boy color, såldes inte den som EUR här i Sverige? Isf borde det gå att välja engelskt språk i spelet? Eller kom det med tysk text här också, alt det var inte EUR som såldes här?

Tacksam för svar!
 #705089  by Ludu

CGB-AZ7P-EUR står det på min kassett (kan inte kolla kartongen i nuläget) som såldes här med svensk manual och är på engelska!

Edit: vet dock inte om det går att välja mellan olika språk, det borde man kunna :-k kan kolla innan middagen!
 #705095  by Ufouria

Kan det vara så att tidigare ägare spelade spelet på tyska och sparade det så kan det vara det som gör att det inte går att ändra språk (har hört att det är så när det gäller SNES kassetter). Testa att radera alla sparfiler (hur man nu gör det).
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19

Instagram #sndb.se