• Vad spelar ni för tillfället? (G&W, GB, GBC och GBA)

  • Diskussioner om allt som rör G&W och GB.
Diskussioner om allt som rör G&W och GB.

Moderator: Moderatorer

 #690774  by Aynez
 
Lirade lite Kirby 1 på fikarasten på jobbet. Det var kul, men svårt! Får bli lite mer i helgen.
 #690776  by Storeriknr1
 
Har haft en period då jag spelat tetris på min gamla tegelsten varje kväll och jag får inte sova innan jag klarat 9-5 minst en gång. Tvångstankar när de är som bäst! :)
 #691116  by Aynez
 
Traglar mig igenom Kirby 2 och Mario Land 1 just nu.

Mario land är fan riktigt svårt om man jämför med mario bros-serien.. eller så kanske det är så att man kan mario bros 1-3 utantill? :)
 #691119  by Ufouria
 
Jag tycker Mario Bros 1-3 är betydligt svårare. Jag är iofs sämst på Mario spelen till NES. Känner ingen kärlek till dem.

Super Mario Land däremot gillar jag. Allt är ju väldigt smått vilket kanske gör det svårare än Mario till NES? Känns som det är lättare att trilla ner i ett hål i Mario Land jmf med i Mario Bros.

Nu är jag nästan klar med allt som ska göras här hemma så ska spela lite GB på eftermiddagen. Kanske skulle ge Balloon Kid ett tredje försök. Har spelat det två gånger innan och tycker det är ruskigt bra, dock är jag inte så bra på det. Har kommit ganska långt tror jag men vet inte hur många världar som är kvar.
 #691160  by Ufouria
 
Balloon Kid! Kom till bana 8 men förlorade alla liven där. Dog typ 10 liv enbart de första sekunderna på den banan :$ Känns som det är nära slutet nu. Oändligt med continues hade inte suttit fel. Orkar nämligen spela om från början. Kanske gör det någongång i framtiden.

Musiken på bana 1 och 5 är underbar!

Det börjar som bäst vid ca 0:30
 #691163  by segasonic
 
dallen96 wrote:Är detta endast GB, eller gbc och gba också ? :)
Du kan skriva om GB eller GBC här om du vill :good:
 #691788  by Ufouria
 
Blev ruskigt sugen på att spela Mega Man Dr Wilys Revenge idag (då jag fått hem en kassett). Minns att det var svårt och frusterande, ffa Cutmans bana. Suget rann av mig ganska snabbt efter att jag spelat om Cutmans bana några gånger och fick smisk direkt av Cutman själv på slutet av banan :lol: Fick dock fin snitts på själva banan så jag kanske ger det ett nytt försök. Har spelat igenom det flera gånger tidigare så jag behöver egentligen inte kämpa mig igenom det igen.

Tvåan var väldigt lätt har jag för mig medan 3:an, precis som ettan, var något frustrerande. Mega MAn spelen till GB känns minst dubbelt så svåra jmf med de till NES. Inget av NES spelen har ens tendens av att vara frustrerande.
 #692340  by Lirod
 
Jens och jag påbörjar idag det andra Metroid-äventyret (Metroid II)!
Attachments:
image.jpg
image.jpg (871.92 KiB) Viewed 23659 times
 #692435  by Lirod
 
Ufouria wrote:Hur spelar ni det? Är det på Game Cube?
Yes, Game Boy Player samt en Hori-kontroll som många redan påpekat.

:good:
 #692968  by Aynez
 
Metroid 2. Det är tyvärr inte i närheten av Super Metroid eller Fusion :( Tråkigt.. hade sett fram emot det.
 #692975  by Aynez
 
Upplägget med att döda fler metroids för att komma djupare ner i grottorna tycker jag fungerar taskigt när man inte har tillgång till en karta :/ blir bara jobbigt att leta i blindo.
 #692980  by Quvipp
 
Kan hålla med till viss del, däremot gillar jag utforskande så det är inte något som stört mig. Kan dock bli svårt att memorera gångarna.

Det borde ju finnas kartor någonstans på internet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Instagram #sndb.se