• High score!

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #62514  by Bonomaul
 
Är poäng bra till något i det här spelet förutom att vara just poäng? KÄnns ju rätt lamt att man får 100000 när man klarat det annars.

 #65206  by Lillapojkenpåön
 
Blev jäkligt stålt när jag fick scoret som e på min bild, men för någon dag sen så toppade jag det och fick högsta möjliga poäng och klarade alla banor och lite till på atari 2600 spelet beamrider.
Filmade lite också och la upp på youtube, inte nes men nån kanske tycker det e kul.

del 1
http://www.youtube.com/watch?v=IB-Gj259OeU&fmt=6
del 2
http://www.youtube.com/watch?v=_PUf55XwzRU&fmt=6

 #66875  by Frezy_man
 
hehe. Kanske inte passar jätte bra på jsut det här forumet egentligen men det såg ritkigt häftigt ut :D

Har aldrig spelat beam rider. Men se en lång hårig svensk i röda kallingar på youtube som bottat mätaren på ett gammalt activision spel är ju aldrig fel.
Får erkänna att jag inte orkade kolla hela filmerna.
Grattis, är det något som du kämpat för länge?

 #67601  by Lillapojkenpåön
 
Ja, jag spelade nog 5-8 timmar per dygn i några veckor innan jag ens fick över 100 000, jag kommer ihåg att jag tog kort när jag fick 38000, och har hört att om man fick 40000 back in the day, och fota och skickade till activision så fick man en cool beamrider patch, önskar att jag hade en sånn, det var många atari och actvision spel som man fick olika emblem och medaljer och sånt om man bara skicka in en bild på relativt låga poäng,

men nu har jag toppat mätaren på difficulty a också, som nuvarande rekordet e på 80170, önskar att jag fatta hur fan man kopplade för att spela in det på vhs bara, har ett 20 tal andra atari world records på g också som jag tänkte skicka till twingalaxies

Vet att inte många bryr sig på detta forumet men alla borde verkligen skaffa sig ett atari 2600, det e billigt och sjukt kul, jag älskar det jallafall,
mer än NES :twisted:

 #67606  by Bonomaul
 
WERY wrote:Image
Engelskan där känns inte helt ok va? :)

 #67635  by WERY
 
Det är en ramsa/dikt o då får man böja lite på orden för poesins skull :wink:

 #69039  by Frezy_man
 
Lillapojkenpåön wrote:Ja, jag spelade nog 5-8 timmar per dygn i några veckor innan jag ens fick över 100 000, jag kommer ihåg att jag tog kort när jag fick 38000, och har hört att om man fick 40000 back in the day, och fota och skickade till activision så fick man en cool beamrider patch, önskar att jag hade en sånn, det var många atari och actvision spel som man fick olika emblem och medaljer och sånt om man bara skicka in en bild på relativt låga poäng,

men nu har jag toppat mätaren på difficulty a också, som nuvarande rekordet e på 80170, önskar att jag fatta hur fan man kopplade för att spela in det på vhs bara, har ett 20 tal andra atari world records på g också som jag tänkte skicka till twingalaxies

Vet att inte många bryr sig på detta forumet men alla borde verkligen skaffa sig ett atari 2600, det e billigt och sjukt kul, jag älskar det jallafall,
mer än NES :twisted:
Låter underbart. Spela in. Koppla bara in ditt activision i videon istället för TVn. Och spela på videokanalen på tv:n, hajjaru? Finns FAQs på Twingalaxies också. Är speciella regler när du ska göra en inspelning som är längre än 4 timmar också. Sånna band är svåra att hitta. Rekomenderar annars att du skaffar en DVD recorder. Kvaliten på bilden håller sig i all evighet t ex. och mycket smidigare.

 #69823  by Frezy_man
 
jo det tror jag. Om Twingalaxies crew har sånna PAL spelare. Men det tror jag. Jag menade mer att kortare band och inspelningar ger bättre kvalité. 4 timmars band håller bara den goda kvaliten något år sådär.

 #99880  by Frezy_man
 
Vill informera om att det finns en Bounty på mario 3 på Twingalaxies.com

Først som bottar mætaren 9,9 milioner poæng efter TGs regler får 100 Dollar. Så kør hårt! ;)

uppdaterat førsta posten lite. Hoppas det er lugnt om jag lægger in alla highscores från BC4s high score tævlingar. Tar inte allt idag, det e før jobbigt.. Men jag kanske får upp alla poæng någon gång :P

 #99935  by BelfegorC4
 
Frezy_man wrote:Hoppas det er lugnt om jag lægger in alla highscores från BC4s high score tævlingar. Tar inte allt idag, det e før jobbigt.. Men jag kanske får upp alla poæng någon gång :P
Ja det är ok =)
Ice Climber och Track & Field är ju världrekord :)
Om det hade spelats på USA maskiner och videobevis funnits :roll:

 #106203  by Frezy_man
 
Jag fick Precis 13481000Duck tales. Nytt WR igen.
Men enligt TGs regler får man bara ta samma extra liv 2 ggr.
Extralivet i underjorde på MAasonaz råkade jag ta två gånger. Det var bara klantigt men jag kom på det efteråt. Inte för att det hjälpte mig. jag orkade inte utnyttja alla liven i alla fall.
Blää. Kanske får göra om rekordet i helgen. Upptäckte att överlägset det bästa respawn dödandet är på the moon. De tre aliens som svävar runt dismoqvacks fjärrkontroll. Du kan lätt få en halv mille på ett extra liv. Så jag tror jag kanske satsar på en stor runda i helgen. Det här tog bara strax över en timme.

här e länken till TGs board och reglerna.

http://www.twingalaxies.com/index.aspx? ... 76&vi=2443

Jag har updaterat lite till i första posten. Mer kommer.
Har funderat på att starta en hemsida och posta alla "Svenska" svenska tv spelsrekord där istället. Blir så mycket enklare att hålla reda på.

 #106220  by Ufouria
 
Härligt! :)
Ja the Moon är nog bäst att samla extra poäng på.

 #107255  by Frezy_man
 
20 286 000
Duck tales så klart :P

Blää, det tog 2.5 timmar. minst 1.5 av dessa vara leeching. Och Jag hade jobbat 13 timmar och varit vaken 17 innan jag satte mig. Nickade till ganska många gånger på moon banan där.
Går nog få 25-30 miljoner tror jag. Men förstår inte vitsen med det här.

Fick det på DVD i alla fall. Så jag ska skicka in det till TG så småningom. Har en stor inskickning som ska göras.

 #107546  by Frezy_man
 
Spank you.

Det e lite trevligt att köra efter poäng, då slipper det vara så jäkla perfekt hela tiden. Det e lite avslappnande.

 #115963  by WERY
 
Nytt rekord i lost levels: 2 590 950

 #116282  by Pinge
 
grattis!

 #116295  by Bonomaul
 
Jag tror du är bäst i Sverige på det spelet WERY. Bara en gissning iofs, men jag tror det mycket väl kan vara sant.

 #116472  by WERY
 
Jorå för tillfället men vänta tills nån gör speedrun på det. Såna väger tyngre än highscoreruns

Jag tycker själv att jag kommit ganska långt med mina mål i det spelet dog väl 2-3 ggr innan jag kom till 8-4 vilket jag har som mål att komma till utan att dö. Har som bäst kommit till 6-2 utan att dö men det var en gång än så länge.
Jag hade 23 liv i bagaget men skulle haft 27-28 om allt gått vägen när man spelar på det ärliga sättet.

Var nära på att få över 3 miljoner men det gick o helvete på sista banan. Att man faller förbi ett hål som man är stor nog att passa in in när man hoppar längst med en vägg neråt skulle jag vilja kalla fusk från spelets sida då det inte ger en ärlig chans till spelaren att tex ta med sig blomman till sista Bowser vilket jag hade gjort om inte hålhelvetet glidit förbi

Dog hursomhaver för många ggr på 8-4 men ska se till o fixa det nästa gång. Man har i princip bara en chans när man kommer dit innan liven börjar hagla ur förrådet. Sen är det synd att man inte verkar komma till dom resterande lost levels dvs. A, B, C och D världen utan spelet är slut efter 9-4 och sen börjar man bara om på 9-1 igen. Så jag klarar den världen en gång och när man kommer till 9-1 igen eller om man pausar när poängen har räknat färdigt så är det klart. Jag tog kort o sen prövade jag varva den världen en gång till off the record, utan att räkna poängen till mitt rekord och det blev en massa 1000 till men spelet verkar inte vilja ta slut för än man dör på värld 9 och får en text där det står see you again, Mario and staff

 #116521  by Bonomaul
 
Vad gulligt att ta med en blomma åt farbror Bowser för att beveka honom. :D

 #116539  by Pinge
 
Wery: gills verkligen rekordet när du inte spelar Originalet utan en fulkopia på kassett?! ;)

 #116977  by WERY
 
Ja det gör det för det är fortfarande samma spel bara att man slipper den där eländiga diskstation och alla vändningar som måste göras när spelet är igång. Ja men tänk om fanskapet hänger sig mitt i en perfekt gång när man ligger på topp

Att trycka på reset o börja om i värld 5-6 när det går o helvete är acceptabelt men inte om spelet hakar upp sig vilket är en risk man måste ta när man ska vända på ett spel som borde sitta i på samma sätt när man spelar det

Jag skulle inte betrakta det som fusk ifall man spelade Turles 3, River City Ransom och Contra Force på trimmat nes och således inte fusk om man kör ett spel på cartridge

 #116979  by Pinge
 
men det e ju inte samma spel!
Isåfall kan man ju lika gärna köra det på en emulator och det godkänner väl knappast SDA eller TG eller?!

 #116980  by WERY
 
Att spela ett spel på emulator och ett spel på konsol är helt 2 olika saker. Inte ens piratspelen är emulator spel även om de skulle kunna liknas med såna, inte för att jag gillar kassetter med 30 spel i ett utan vill ha varje separat. Men nu var det så att just detta spelet bara kom till diskstation och då får man göra undantag. Den enda egentliga fördelen är att spelet håller längre än en futtig diskett

 #116984  by Pinge
 
WERY wrote: Men nu var det så att just detta spelet bara kom till diskstation och då får man göra undantag.
Säger vem?! Om spelet bara kom på kasset eller bara på cd eller bara på dvd, får man då göra undantag också?!

Jag e helt på med hur du tänker (tror jag), och jag är imponerad över dina skills i Smb2j, men det är fortfarande inte originalspelet... vilket borde betyda att ett eventuellt hiscore/speedrun inte skulle bli officielt antar jag...

 #117061  by WERY
 
Klart det inte är orginalutgåvan men själva spelet är densamma som på diskett fast det är på en NES cartridge. Och nu är det ändå kassett till samma konsol. Den kom till Japan så man importerade den och släppte den på kassett. Exakt samma spel fast formatet är annorlunda så blir det nåt officiellt highscore run så har det föga betydelse om man har det som reprocart, bara man spelar det på NES.

Den som gör speedruns skulle exempelvis kunna köra med powerpak då man bara inte vill att spelaren använder emulator samt turbo och grejer som ändrar spelets funktion in-game

Det enda kassetten gör på SMB2 är att man slipper byta sida utan kan köra på som vanligt vilket inte är fusk

 #117070  by Pinge
 
WERY wrote: föga betydelse om man har det som reprocart, bara man spelar det på NES.

Det enda kassetten gör på SMB2 är att man slipper byta sida utan kan köra på som vanligt vilket inte är fusk
1: NES, ska inte smb2j spelas på famicom, eferso det aldrig släpptes till nes ;)

2: köra på som vanligt?!? om man tar bort ett moment ifrån originalet (i detta fall att vända på disketten) så är det ju inte som vanligt!

 #117073  by WERY
 
Ja men då är det väl fusk o köra ett japanskt spel med converter i ett USA nes för man måste spela det på just en Famicom med den logiken :?

Nej då det är samma konsol så kan man göra ett undantag.

Instagram #sndb.se