• Dagens boktips ;)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#68433  by nes_nerd_no_1

Det där är typ Necronomicon i mina ögon!

The power of Mario compells you!!!!!!

#68453  by Tompa

Jag köpte den här för ca ett år sedan. Står en väldans massa saker från alla företag och en väldans massa intervjuer och grejer.

Har funderat på att köpa Game Over också, har inte skett än dock...

#68461  by WERY

När jag ser den boken känns det som det är nån slags propaganda mot Nintendo och tv-spel

#68502  by rogerxy

WERY wrote:När jag ser den boken känns det som det är nån slags propaganda mot Nintendo och tv-spel
Oh rly? Vad får dej att tro det? :lol:

#68513  by WERY

rogerxy wrote:
WERY wrote:När jag ser den boken känns det som det är nån slags propaganda mot Nintendo och tv-spel
Oh rly? Vad får dej att tro det? :lol:
Läs på omslaget o tänk till lite så kanske du kommer på varför

#68534  by nes_nerd_no_1

WERY wrote: Läs på omslaget o tänk till lite så kanske du kommer på varför
Det bästa är ju att du inte skämtar när du skriver så där WERY! :D

#68546  by WERY

nej precis jag menar detta verkligen. bara o läsa dom små "rubrikerna" i bokens slogan så märker man att nåt låter en aning negativt

#68548  by nes_nerd_no_1

Du är bäst Wery! :D

#68563  by WERY

Jag vet :D

#68603  by nes_nerd_no_1

No kidding! :shock:

#68849  by J. Lilja

BelfegorC4 wrote:Börjar misstänka att Wery inte förstår ironi :wink:
Så kan vara, men blanda inte ihop ironi med sarkasm. ;)

Nes_nerd, anar jag en Lovecraftian? :)

#68867  by nes_nerd_no_1

J. Lilja wrote:
Nes_nerd, anar jag en Lovecraftian? :)
Vad är det? :oops:

#69028  by WERY

Men va fan läs på boken! :P

Kan ju vara så att innehållet är positivt men det finns inget på utsidan som tyder på att det var ironiskt menat, inte speciellt då man hört så mkt skit om tv-spel på annat håll

#69030  by AndiOne

Du tror inte att det är de andra herrarna i tråden som är ironiska då?

Fast snarare lite sarkastiska..

#69042  by WERY

Tror gör man i kyrkan. Här vet man - Tommy Nejdmo

#69178  by J. Lilja

Shit! Det går för långt! Ni måste sluta! Jag skrattar ihjäl mig!! :lol:

Nes_nerd: Nä, jag tänkte bara att du kanske gillade H. P. Lovecraft eftersom du nämnde Necronomicon. Han uppfann ju den.. eller, om man ska tro honom så skrev en arab vid namn Abdul Alhazred den innan han slukades av en osynlig demon. Alltså, känner man till Necronomicon känner man antingen till Lovecraft eller Ash. Which is it? ;)
Last edited by J. Lilja on 28 May 2008, 09:24, edited 1 time in total.

#69203  by AndiOne

Ash såklart :D

Hail to the king baby!

#69444  by nes_nerd_no_1

Jag känner till H. P. Lovecraft lika väl som WERY känner till ironi & sarkasm! ;)

#69459  by Tawny

var inte han dessutom heroinist/morfinist/opiumist?

#69739  by WERY

Det gör jag visst men man kan inte gå runt o förutsätta såna saker hela tiden. Dessutom med all motpropaganda man jämt hört från annat håll fick texten på omslaget till den där en o tänka på motpropaganda.

Vem fan som hellst som menar allvar skulle kunna säga detta

#69771  by J. Lilja

Nej Wery, du missade det hela totalt, typ fem inlägg i rad. Bättre lycka nästa gång! ;)

Njae, jag tror inte Lovecraft var brukare..

#69798  by nes_nerd_no_1

J. Lilja wrote: Njae, jag tror inte Lovecraft var brukare..
Hmmm, okej? Killen skrev en bok som ska ha varit gjord utav människohud och skriven i blod...
Han skyller dock på en stackars arab som ska ha blivit uppslukad av en demon när han hade skrivit klart den...

Låter ju helt klart som en opiumrökare i mina öron! :roll: ;)

#69799  by Filurkatten

låter som en människa man vill ha med sig på fest.

#69810  by J. Lilja

nes_nerd_no_1 wrote:Killen skrev en bok som ska ha varit gjord utav människohud och skriven i blod...
Nja, han hänvisar till Necronomicon och citerar den, dock har boken aldrig påträffats även om många säger sig ha haft den i sin ägo., Det resonerades en del när Voynichmanuskriptet dök upp i en biblioteksvägg, men någon direkt koppling finns inte.. Voynichmanuskriptet finns nu i sin helhet på nätet. Kolla upp det! ;) Mycket märkligt..

#69880  by BelfegorC4

nes_nerd_no_1 wrote:Killen skrev en bok som ska ha varit gjord utav människohud och skriven i blod...
Han skyller dock på en stackars arab som ska ha blivit uppslukad av en demon när han hade skrivit klart den...
haha den boken är med i Eternal Darkness (spelet) :D
Hela spelet tar texter från Edgar Alan Poe dock =)
Ang araben så blev han väll besat av djävulen och skrev klart boken på en dag eller?

#70539  by Ufouria

Ninaninaninana

Image

Jag har ännu bara hunnit läsa introduktionen och intervjun med Mega Man samt guide till Mega Man 1. Hittils mkt läsvärd bok, riktar sig främst till Mega Man fans.

#70681  by AndiOne

Fan va najse! =)

Instagram #sndb.se