• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#681223  by mackan

Eller hur, speciellt när upplägget är på det viset att du MÅSTE ta stryk och dö för att lära dig mönstret i hur hinder/fiender kommer. Det är roligt med utmanade spel som du inte bara springer igenom, men som du säger, blir drygt att springa igenom banorna om och om igen bara för att ännu en gång bli dödad av nåt som det är omöjligt att skydda sig ifrån såvida du inte har spelat igenom det tio gånger o lärt dig mönstret, nej, bjussat på fler continues är det minsta dom kunde gjort :p
 #681265  by joggepogge

Första Battle Kid vet inte hur många bossar det är :s antog att det var 6 för efter varje boss har vi fått en överkryssad dödskalle i hörnet. Vi är lite lost efter andra just nu, vet inte riktigt vart vi ska.
 #681303  by Hveem

Du kunde ju ha bemödat dig att vända på telefonen....

Nåja, med en god portion tur så är även boss nr 3 avklarad. :good:
 #681445  by mackan

Där blir väl så att bilden "lägger sig" om man laddar upp den från en mobil, o sen kollar på en dator, iaf från iPhone.
 #682767  by Hveem

Gav mig just på att spela Dynowarz... Det va lite segt men långt över förväntan. =)
Lite Metroid blandat med Blaster Master - fast med lägre budget.
 #682801  by Denniskv

Image
Det mesta jag hört om Star Tropics är bra så jag gav spelet en chans och bra musik blandat med en skön story funkar riktigt bra!

Jag har fastnat för det spelet :D

Hweem, Jag vet inte varför men när jag läsa namnet kom jag tänka på Dino Riders som man hade som ung :D

Går det bra Rake?
 #682816  by Hveem

Denniskv: Star Tropics är trevligt. Jag önskar att jag kunde ta några timmar för att komma igång ordentligt med det spelet. =)
 #685187  by Lirod

Idag tar Jens och jag oss an Super Mario Bros. för att slänga Bowser i lavan! Om vi hinner så blir det även Super Mario Bros.: The Lost Levels.
Attachments:
image.jpg
image.jpg (706.08 KiB) Viewed 9031 times
 #686271  by Hveem

Satte mig just och körde Adventure Island II en dryg timme.
Det är enkelt men riktigt kul när man väl kommer igång. Högt tempo och
glatt hela vägen. Och barnen va nöjda med att sitta bredvid och titta på. =D
Det har seglat upp på en topp 10 hos mig nu...

edit: Jag funderar på den outfiten till RSM cosplay-tävling... Gröna kallingar och vit keps.
 #686287  by Ufouria

Det finns password i NES versionen eller? Blir ju rätt enformigt efter en värld eller två men kan man spara eller om det finns password så kan man spela 1-2 världar per dag :)
 #686301  by Hveem

Jag har faktiskt inte testat password men jag tror att det finns. Men det gör nog bara att man startar på en viss värld.
Men man får ju inga koder under spelets gång, vilket är lite skumt. Jag hade t.ex. 10 liv och 8-9 drakar/dinosaurier
när jag stängde av på Värld 4, men gavs ingen kod... Ska testa mer nån annan dag. =)
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 81

Instagram #sndb.se