• DokumentNES - en dokumentärfilm om NES

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#671701  by Gazimaluke

Jag lovar en bättre trailer när det närmar sig. Låten i trailerna är från albumet World 1-2: The Complete Collection förresten. Massa spelinspirerade låtar, denna är One Shot, One Kill av Manami Matsumae.

Jag kommer ju att bara slänga ut den på Youtube. Det kommer också finnas en torrent och förhoppningvis en nerladdningsbar DVD/BluRay-version.
Jag hade velat göra någon form av fysikutgåva, men vill inte ta betalt för dokumentären i sig, mycket för att jag inte har rättigheter till allt material. Men om man kan tänka sig att köpa en fysisk utgåva som andra har föreslagit tidigare i tråden och sedan ladda ner filen och lägga på USB-minnet man får till så är det en väg.
Jag skulle gärna ha en partner i att göra den utgåvan med då jag inte har ork eller tid att göra det själv även om jag har tusen idéer. Hade velat göra en extremt begränsad utgåva som är ett USB-minne inne i en NES-kassett med en sladd som går att dra ut och plugga i datorn/tv osv. och med en DokNES-etikett på och möjligen box med. Men som sagt har jag inte tid.
 #671702  by Toktotte

Pepp!!!
En fysisk utgåva hade verkligen varit guld att ha i spelsamlingen förstås...
 #671703  by Gazimaluke

Nu ska jag vara listig och promota min podcast/video-sida. Videospelsklubben.se bidrar med podcast och videos om spel. Vi är retroälskare allihop och i podden pratas det lika mycket nytt som gammalt, våra videos är mer eller mindre bara äldre spel.
I avsnitt 57 av podden pratade vi om SNES-spelet Equinox och hade avslöjar kanske helt exklusiv information om spelet.
Så nu var den skamlösa pluggen över ;)
 #671732  by joadoa

Gazimaluke wrote:Men om man kan tänka sig att köpa en fysisk utgåva som andra har föreslagit tidigare i tråden och sedan ladda ner filen och lägga på USB-minnet man får till så är det en väg.
Jag skulle gärna ha en partner i att göra den utgåvan med då jag inte har ork eller tid att göra det själv även om jag har tusen idéer. Hade velat göra en extremt begränsad utgåva som är ett USB-minne inne i en NES-kassett med en sladd som går att dra ut och plugga i datorn/tv osv. och med en DokNES-etikett på och möjligen box med. Men som sagt har jag inte tid.
Glöm inte vem som kom med idéen!! [SMIRKING FACE][SMILING FACE WITH SMILING EYES]
 #672182  by Gazimaluke

Haha nej då. Men får se hur det görs och så vidare.

Tänkte höra om ni är sugna på att donera en 5-600 kr som kommer användas att betala en kompis för att köra mig till Stockholm när jag ska intervjua Tobias Bjarneby.
 #673673  by Victor

Räkna ut vad alla utgifterna kommer bli och gör en kickstarter av det? Så kan folk stötta med pengar på ett bättre sätt. Om inte målet nås så vet du att folk inte är villiga att stötta.
 #673814  by Gazimaluke

Fixar nog det på något vis. Nej det är inte billigare för två personer att ta sig till Stockholm med tåg.
Kickstarter är inget jag vill ta till för 500 kr. Det ordnar sig. Skype-video är väl inte fy skam.
 #673896  by Gazimaluke

Jag har ingen nytta av att ta betalt för resor jag redan gjort. Fysisk ex kommer att göras efter efterfrågan så de får man betala innan de görs. Jag kan ändå inte ta betalt för dokumentären i sig utan bara för förpackningar.
 #676576  by Gazimaluke

Fick en gåva av Tobias "Retrospelaren" Frondelius. En grym motivationsgåva när jag var lite trött på redigerandet :)
Attachments:
1911852_222162374651713_194983573_n.jpg
1911852_222162374651713_194983573_n.jpg (81.74 KiB) Viewed 8305 times
 #678646  by segasonic

Detta kommer bli skitbra!
 #678900  by Gazimaluke

Är lite irriterad på förkylningen som inte bara håller mig hemma från jobbet utan också gör att jag inte kan spela in nytt prat.

Edit: Om folk har bilder sig själva som små spelandes NES så har jag gärna med dem i DokNES på något vis.
Last edited by segasonic on 06 Mar 2014, 16:58, edited 1 time in total. Reason: Dubbelposta inte med så kort mellanrum, tack!
 #679205  by Elrinth

cool idé, ser fram emot att se slutresultatet! :) hoppas det tas med något om nintendo-bussarna :D
 #681399  by Gazimaluke

Måste erkänna att jag inte gjort mycket på senaste tiden. Tror inte att jag har spelat in något nytt prat på en månad.
Skulle ni vilja att den släpptes i två delar? Då skulle del ett kunna komma ganska snart och andra delen till sommaren.
 #681423  by Gazimaluke

Ja så får det bli, det blir två delar. Del ett kommer att släppas under april och jag ska se till att ha en DVD-version klar tills dess. Jag vill som sagt inte sälja den själv men kommer att tillåta några få göra det. Jag vet inte om jag ska låta dem som säljer den få tillverka allt på egen hand med omslag osv som jag ger dem. Det blir i så fall ett omslag till DVD-fodralet och så bild på själva skivan.
 #681424  by Lindholm

låter som en bra idé med två delar storGancer, vi vill inte vänta mer ;)
 #681428  by Gazimaluke

Haha storGancer, det var länge sen någon kallade mig det ^^ Nej, ni ska få se lite snart då i alla fall.
Får se om jag tillverkar DVD-utgåvan själv, har lite idéer.
 #681430  by MilleN

Release retrospelmässan i maj hade ju inte varit helt fel timing ;) förbetalning + leverans på mässan brukar vara poppis även om jag tyvärr inte ska dit :)
 #681478  by Victor

Gör istället en lite längre trailer med sneakpeaks som du får spela upp på RSM på storbild eller nått?

Jag har lite svårt för saker uppdelat i delar om jag får säga mitt. Hellre vill jag hela kakan när den väl släpps. Hypen är som störst när man inte sett någonting ifrån dokumentären så frågan är om intresset för Del 2 blir lika stor när folk redan fått sin fix :D
 #681496  by Gazimaluke

Ja det är möjligt, men jag skulle mest bara vilja ha något klart. Har så fruktansvärt låg energi just nu och känner bara att jag aldrig kommer bli klar. Jag tycker oftast att allt ska vara klart på ett par dagar. Nu har jag hållit på i ett år.
Att göra en trailer skulle bara ta mer tid från att göra den färdiga. Fast jag ville ju egentligen göra som du säger. Det är bara att mitt tålamod inte alltid vill som jag ^^ Fan nu blev jag osäker igen. Och så har jag sagt över hela nätet att jag ska dela upp det. Nej fan du har rätt, jag vill även kunna lägga in saker in i sista sekund. Har lagt till saker på tidigare färdiga delar.

Så glöm vad jag sa innan. Det fanns en grej som stressade mig lite faktiskt. Men det är så tramsigt att jag inte tänker nämna det.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 21

Instagram #sndb.se