• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#680075  by Denniskv

Lirat The Incredible Crash Dummies nu ett tag! Blir så jäkla frustrerad på banan med fiskmåsarna som släpper bomber!! Helvete dom är ju överallt!!!

Kom till sista bossen Junkman men tvärdog när han spydde ut däck vilket jag inte alls var med på! Spelade om men fiskmåsarna plockade många liv så jag kom inte långt på sista banan!

Nya tag imorn :good:

Edit: rättstavning.
 #680315  by hazzemannen

Inget nes lir på 10 kvällar, mycket arbete. Drar igång med lite batman mörk skön stämning och fin fin musik. Blir sugen på att fortsätta med sunsoft efter första banan, rent musikmässigt ;)
 #680565  by Hveem

Första gången någonsin som jag testar Nemo.
Har dött i 5 ggr nu på bana 2....
edit: ber om ursäkt för den sopiga bilden.
 #680567  by segasonic

Bra att du postade en bild på det!
Jag måste ju klara den engelska versionen också :D
 #680571  by Hveem

Hehe... Själv gav jag just upp... Skitspel

(nån som vill köpa ett Little Nemo?)
 #680598  by R.J

Legat hemma med feber ett par dagar och lirat lite Castlevania mellan feberdrömmarna.
För första gången i mitt liv (tror jag iaf.) som jag har klarat Döden och tagit mig till självaste greven.
Klara hans första form utan några större problem men sen tar det stopp, Fått ner han till typ 50% någon gång men sen dör jag.

Någon som har nått hett tips? Kör med krucifixet då jag tycker det är bäst på första formen men funderar på att testa vigvattnet istället?
 #680619  by Pinge

Kör vigvatten, första formen kör man med bara piska. Andra formen får man att frysa med vattnet, sen är det bara att piska på (som flickan sa)
 #680631  by Ufouria

Originalspelet är grymt! Skön musik! Undrar om det är samma musik i CnD3. Vad är det nu originalet heter (har kassetten men den är inte lätt att komma åt).

Edit: Heavy Barrel
 #680637  by JBH

Det var samma musik i CnD3 :)
Ganska bra spel, och kul att kasta granater som Piff.

Nu blir det Darkwing Duck 2 och DuckTales III:

Image
Image
 #680731  by Ufouria

Haha, vilka skumma spel. Är det en Famicom-pirat eller har du hämtat ner dem på en Powerpack?

När vi ändå är inne på Disneyspelen så finns det även en vanlig Rockman/Darkwing Duck pirat. Jag har spelat den på Game Boy men den finns även som Famicompirat.
 #681213  by mackan

Battletoads...börjar sakta men säkert AVSKY battletoads! Hade verkligen några fler continues skadat? :/ :-k
 #681218  by Ufouria

Nä, verkligen inte. Synd att det inte är obegränsat med continues för det blir väldigt jobbigt och trist att spela igenom de första banorna om och om igen för att komma fram till banan man senast fastnat på. Jag orkade oftast bara spela max ett par gånger åt gången. Bristen på oändligt med continues är största orsaken till att det är ett spel som tar lång tid att klara. Frågan är om det egentligen är så mycket svårare än vissa andra spel som har obegränsat med continues.
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 81

Instagram #sndb.se