Hmmm jadu, NES kom jag nog i kontakt första gången 1988. Tror jag fick mitt eget NES Action Set 1990, som sedan såldes till mammas kollega pga att jag ville ha ett Megadrive II nånstans 1993/94. Det spelade jag ganska länge, till och med när jag fick PS1 1995. Utvecklingen gick ju blixtsnabbt på den tiden. Men sedan såldes bägge ganska snabbt kring 1997. En avstickare...
Som alla andra, lånades det friskt hit och dit bland vänner som hade många spel så minnena flyter ihop ganska mycket över vilka som var mina. Tror nog jag ändå lyckades prova på i princip varenda spel som fanns fram till 1992 och viss del 1993 i olika grader men "dammsugarspelet" fastnade jag aldrig för. Dammsugarspelet är alltså Zelda med Link som springer med sin sköld framför sig, haha jag var fan inte bright som barn. Men de jag kommer ihåg definitivt att jag fick köpt av mina päron var:
SMB/Duck Hunt (såklart)
Track & Field 2 (sportspel ansågs vara bra för karaktären hemma hos mig, och de var ju inte våldsamma spel)
Ikari Warriors (jag ville ha Rush 'n attack men det hade dom inte (B&W Backaplan), så säljaren sa att dom hade ett liknande spel, ja jo tjena)
Probotector (tämligen säker på att det var mitt, för jag spelade det hur mycket som helst, men minns inte var det köptes)
Gun Smoke (likadant här, nötte det dag in och dag ut, men minns inte var det köptes)
Snake Rattle 'n Roll (ett av favoritspelen då, köptes på Stor & Liten pga najs cover art, och spelet visade ju sig vara bra eftersom man kunde spela två samtidigt! jag ser nu mönstret i alla mina val av spelköp faktiskt)
Turtles 2 (Köptes på Göfabs mediaavdelning när det begav sig)
Track & Field in Barcelona (hittades i realådan i Ullared har jag för mig)
Side Pocket (återigen "sport" och det låg nog också i en realåda någonstans, men spelades mycket!)
Captain Skyhawk (hittades i realådan på ÖB)
Double Dragon III (vet inte var det köptes, men var nog billigt som alla sena spel på slutet, skitkass var det också)
Som sagt, vet att jag bytte NES till förmån för Megadrive II, vill säga att det var 93 men de två sista spelen i listan här släpptes ju sent 94 så det måste ju ha varit där någonstans, såvida det inte var nån typ av gråimport.
Söker Mega Man 1, hyrspel, yapon-instick etc kolla min köpes-tråd!