• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#676773  by Sonefors

Ufouria wrote:Men man kan ställa in vilka knappar man ska ha som hoppa och skjuta i SGB. Bara att gå in i menyn :yes:
Roligt att jag får veta det efter ofantligt många timmar med Links Awakening på SGB. Då kanske man tar upp kampen där någon dag. Eller just ja, jag sålde den kassetten tror jag.
 #677086  by KarlChristianLund

Image

Parodius :)
Mysigt rakt igenom, en aningens enformigt ibland. Kunde gärna fått vara mer variation kring banorna.

Dessutom bjuder spelet på lite humor i slutet. Thank you for playing gra.... Parodius. :)
 #678138  by Hveem

Känslan som infinner sig när man inser att man inte kommer att få Kuribos sko nåt mer i detta spel - lika vemodigt varje gång...
Man liksom drar sig för att gå in i röret.
Attachments:
kuribo.jpg
kuribo.jpg (31.86 KiB) Viewed 8373 times
 #678269  by Toktotte

Mäktigt inlägg, Hveem! Fick en klump i magen av minnet av mig själv som liten, ståendes på det där röret med separationsångest!

Jag lärde mig för övrigt att rapa på kommando (svälja luft) då jag spelade SMB3, på den där banan då man klättrar uppåt på rör. Satt på golvet framför TV och rapade som en liten idiot i flera dagar (inte i sträck, men nästan!), morsan hann bli lite less :)
 #678383  by Hveem

Vet ej vilken bana du tänker på Totte...?
Men jag fick upp roliga bilder, av en liten skäggig pojke som sitter och okynnesrapar, i huvet. =)
 #678596  by AndiOne

Snyggt lirod!!
Förutom den fula muggen som förstör bilden lite ;)
Precis som din ohyggliga tröja i GG videon :P

Metroid musiken.. oj oj oj
Där kan vi snacka nostalgi, man blir så otroligt glad av att bara höra soundtracket till spelet.
Man är 8-9 bast igen, tror ja har bombat varenda jävla cm av golven i Metroid ^^
 #678846  by Lirod

Det är första gången som jag spelar Metroid faktiskt. Vi hade problem förra gången och tyckte att det var riktigt svårt. Hursomhelst dödade vi Kraid med 1 energi-tank och 30 missiler, inget annat! När vi fortsatte idag upptäckte vi att vi borde att gått igenom Brinstar och Norfair först! Nu har vi skaffat oss 4 energi-tanker samt Ice Beam, Wave Beam och Screw Attack och känner oss redo för Ridley's Hideout som vi nog tar oss an på lördag.

Image
 #679204  by Lirod

Vi funderar på det också, är Ice Beam bäst att ha med sig på slutet? På lördag planerar vi att fortsätta äventyret som även kan följas via Miiverse.
 #679593  by Sonefors

Då hade magkänslan rätt. :good:

Jag spelade Super Mario Bros 3 och Gun.Smoke på jobbet igår eftermiddag. Körde bara första världen på Mario men körde samtliga banor på Gun.Smoke. Dessvärre så är det inte optimalt att spela och jobba samtidigt så jag klantade mig en hel del. Lyckades dö ett par gånger fram tills sista banan och väl där dog jag ytterligare en gång innan bossen samt en gång på bossen och då var det kört. Vanliga skott utan räckvidd och långsamma fötter. Hade kramp i underarmarna också så det var lika bra att lägga ner. Men satan så härligt det spelet är!
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 81

Instagram #sndb.se