• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#672500  by mackan

RichardKahn wrote:Vart har du kört fast? :)

Jag har hittat den gömda byn i skogen, där frågar en gammal dam om jag hittat "all the seven magic containers", blev till slut tvungen att googla, men det var inte varit till mycket hjälp, det verkar finnas fyra stycken gömda i spelet, varav en ska finnas hos den här damen, dom andra tre har jag, vad jag förstår, redan hittat, min magic meter står på -7. Magikern i byn säger "come back when your ready", magikern i den övergivna byn säger "search in the eastern woods", o det är ju där jag hittar byn, blir galen, fattar inte vad dom vill att jg ska göra :p
 #672522  by mackan

Fast nu upptäckte jag precis att jag missat en, så nu är jag på banan igen :p.
 #672554  by Ufouria

Mackan är tillbaks på bananen! :)

Måste ta mig i kragen och spela Bomberman III (är det väl, den med snygga boxomslaget) och Dynablaster. Har varit sugen på att spela dem länge men aldrig tagit tag i det. Ska vara hemma i helgen så får passa på då.
 #675476  by Hveem

Adventures of Link är ju det bästa Zelda-spelet alltså. =)
Jag har fortfarande svårt för sista biten fram till Ganons slott, sitter fast där nu...
 #675540  by segasonic

Har på sistone börjat lira Swords and Serpents och tycker att det är för jäkla trevligt i rätt mängder. Spelar man för länge i en sittning blir man ganska trött på det.
Påminner lite om Pokémon-spelen till GB faktiskt :D
Saknar för tillfället ett (tror jag) Rubinobjekt för att kunna ta mig vidare och har ingen aning om var det kan tänkas befinna sig. Har skissat ihop lite kartor som jag får komplettera när tillfälle ges. Utan kartor är man fan chanslös :lol:
 #675597  by Lirod

Jag ska imorgon ta mig an Metroid för första gången! En kompis och jag skall rita kartor och se om vi kan spöa Moderhjärnan tillsammans. Vi kommer att lira Wii U-shoppens variant och posta våra framgångar i Miiverse. När vi är klara med det så står Metroid II på tur, men vad blir bäst tror ni, Super Game Boy (SNES) eller Game Boy Player (NGC)?

Image
 #675611  by Lirod

Såg det, men tanke är att min kompis och jag ska spela igenom Metroid-spelen tillsammans. Vilket blir svårt när det är handhållet.
 #675658  by Sonefors

Lirod wrote:...Super Game Boy (SNES) eller Game Boy Player (NGC)?
Super Game Boy vänder ju på A och B så det är inte optimalt. Vet inte hur det är med GBP men jag skulle lägga min röst på den, då kan man ju dessutom spela trådlöst med Vågfågeln!
 #675687  by R.J

:good: Lirod! Ni har en riktig resa framför er. Sitter själv och spelar igenom Super Metriod för första gången. Vet att jag predikar för kören så att säga men fyfan vilket mästerverk det är!
Blev mind blown redan efter 10min spelade och så har det bara fortsatt. Tror jag är typ halvvägs igenom och vill inte att det ska ta slut.
 #675693  by Pinge

Tycker super metroid är lite överskattat, Fusion och Zero Mission är däremot riktigt bra..
 #675709  by Ufouria

+1 på pinge

Fusion och Zero Mission är de bästa i serien. Metroid II tyckte jag var skoj när jag spelade det för några år sedan. Fastnade iaf mer för det än för Metroid och Super Metroid. Skulle nog inte orka spela igenom det igen dock. Samma sak med Super Metroid. Metroid skulle jag nog kunna spela igenom igen då jag har kartan och vart grejerna finns relativt bra i huvudet.
 #675774  by AndiOne

Super Metroid går inte att överskatta imo =)
Magiskt mysigt spel.
Zero Mission står högt på inköpslistan, aldrig spelat det.
Fusion väntar ja på kassett som e i postgång för tillfället, köpte det i Thailand 03
Med dåligt batteri o har de Svensksålt nu men inplastat så vill inte öppna de, så köpte en lös kassett bara =)
 #676092  by segasonic

Lycka till! :good:
 #676420  by Lirod

Det var riktigt grymt, men svårt! Vi hann med att skaffa en massa missiler samt döda Kraid. Det funkar jättebra med Pro-kontrollen till Wii U.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 81

Instagram #sndb.se