• DokumentNES - en dokumentärfilm om NES

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#663221  by MilleN

Se till så det inte blir 2,5 timmes sömnpiller bara :) Ärkenördarna (vi) hade säkert kunnat kolla på en uncutversion på 12 timmar men antar att tanken är att vanliga dödliga ska se den också? :)
 #663262  by Victor

Se till att varva med olika klipp och olika inslag som har med intervjun och göra. Helst inte en ren intervju där man sitter och tittar på en person i 10 min. Blir gärna lite drygt. Det är jätte svårt kanske men med ett bra manus som du verkar ha så kanske du kan trolla ihop det. Ett tips är och plugga mycket dokumentärer nu och få lite inspiration :)

Ser fram emot filmen och hjälper gärna till igen.
Last edited by Victor on 07 Jan 2014, 13:36, edited 1 time in total.
 #663426  by Gazimaluke

Jag försöker såklart att få så mycket variation som möjligt med olika klipp, man måste ju ha med reklamfilmer på saker om det finns tex.
Det finns egentligen ingen direkt tanke på att vanliga dödliga ska orka med att titta på det. Men det är väl lite som vilken dokumentär som helst, har man ingen lust att se något rörande ämnet så är det ju svårt att intressera någon.

Victor du har ju fått se lite tidiga delar av filmen och andra har också fått se inledande delen och jag får inte mycket klagomål. Visst kunde mitt snack varit bättre, men jag ser det också som att jag får berätta min historia om NES och allt. Det gör jag genom att göra allt själv, det tar på krafterna och jag hoppas in i min själ att ni kommer tycka om det.

När det kommer till en fysisk utgåva så får jag nog överlåta det till någon annan. Jag bidrar med allt som kan behövas i grafikform.

Kan tänka mig att ge två pers som varit aktiva i den här tråden att se en 16 minuter lång halvfärdig del. Någon?
 #663445  by Victor

DVD biten kan jag fixa. Det svåra för mig är det grafiska med menyer etc men det kan vi lösa tillsammans.

Precis! Helt rätt i det du säger. Vem ser en dokumentär man inte är intresserad av?

Kör på Gazi! Jag litar på dig.
 #664929  by Gazimaluke

Under Retrospelsmässan 2014 kommer jag att ställa frågan "Vilket är ditt favoritspel till NES?", leta upp mig om du vill vara med.
 #664988  by Gazimaluke

Jag kommer röra på mig och kommer gå runt och köpa grejer med. Kommer nog vara den enda med en Dokument NES-T-shirt ^^
 #665083  by segasonic

Jag ska också ha en Sonefors-skylt! 8)
 #666897  by Gazimaluke

Är något irriterad på att Premiere Elements 11 plötsligt inte accepterar grafikdrivrutinerna och kraschar datorn. Alltså inget redigerande just nu :/
 #667562  by Gazimaluke

För endast 1000 dollar kan jag få en låt skapad för dokumentären av hon som gjorde musiken till Mega Man(1). Kanske lite mycket att spendera på en låt ^^
 #667578  by Gazimaluke

Det är inte så mycket att jg faktiskt behöver en låt då jag redan har en introlåt. Men när jag ändå skulle ställa lite andra frågor till henne om musik till NES så frågade jag vad det kostade att få en låt gjord :)
 #667583  by Gazimaluke

Som sagt var det inte att jag behövde en låt mer att det hade varit kul med en låt av den som gjorde musiken till Mega Man. Men det är lite dyrt. Men behöver jag musik så ska jag hålla era förslag i åtanke :)
 #667589  by Gazimaluke

Hade visst fått tillåtelse att bruka en låt hon gjort till ett retrosamlingsalbum, så kör på den som nytt intro. Får använda en låt från samma album som Ninja Gaiden-kompositören gjort.
 #671589  by Pinge

Nice, men jag trodde du menade en 10 minuget lång trailer :)
 #671634  by ingels

Låter som en höjdare det här. Har letat på youtube och googlat som en dåre efter nåt liknande (har hittat en massa podcasts) och så hittar man en hjälte som sitter och filar ihop nåt här :)

Ser fram emot vad som komma skall
 #671688  by segasonic

Pinge wrote:Nice, men jag trodde du menade en 10 minuget lång trailer :)
...och jag trodde han byggde en lastbil!

Ser lovande ut, Gazimaluke! :good:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 21

Instagram #sndb.se