• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#668067  by Pinge

Det är en bra tid på ett spel få en klarar (utan konamikoden).
Vad ligger palrekordet på?
 #668071  by Nightstalker

Jag vet faktiskt inte vad rekordet ligger på.
Spelet är faktiskt inte särskilt svårt. Lägg en kväll på det så sitter det sedan.
Energy Zone och Hangar är lätt de värsta banorna.
 #668072  by Pinge

Jag tror jag kommit till typ 5:e banan utan fusk. Kanske 6:e
 #668076  by Nightstalker

Jag spelade det hos en kompis för första gången på många år och vi dog en hel del. Vi kom väl till Snow Fields.
Jag gick hem och spelade själv den kvällen och till slut tog jag det.
Nu är det 1cc som gäller annars är det reset!
 #668106  by Ufouria

Har för mig att Snow Fields (love that music) var en av de svårare när man kom upp i varven. Många fiender från många håll och olika nivåer.

Har du klarat så många varv att du maxat poängen? Annars kan du fortsätt med det när du ledsnat på att springa ett varv så snabbt som möjligt. Därefter är det dags att springa igenom Rush n Attack typ 50 varv för att maxa poängen på BÅDA poängräknarna. Två "projekt" som jag ännu inte orkat genomföra. Var dum nog att stänga av skiten efter att ha maxat första poängräknaren (player 1) på RnA.
 #668215  by Nightstalker

Jag har bara spelat för att få vettig tid än så länge men att maxa poäng låter ju spännande! Tickar den över till 0 eller får man en chans att ta kort på det?
Jag ska börja springa utan powerups snart och se hur det går :)
 #668261  by Ufouria

Jag vet inte om den stannar på 6,553,500 eller om den slår över till 0 när man kommer över gränsen. Vore rätt jobbigt isf.

Utan powerups blir nog jobbigt, ffa eftersom man av ren reflex kommer att springa på dem.
 #668280  by Pinge

Ist för att fuska kan du ju be oss om hjälp.

Annars har jag en handritad karta som bergsala skickade till ngn som ville ha hjälp.
Finns ju även en hintbook
 #668286  by toffe-86

Ja det är ju bättre än att fuska....eller.....same same but different.
Men följer hintboken med när man köpte spelet? Då kanske det står något däri.
Har det bara nytt och vill inte kika i den.
Har iaf kommit en bra bit efter en jävla massa småsittningar. Riktigt svårt i början sen tycker jag att det blir mer logiskt längre fram. Men nu är det stopp verkligen.
 #668292  by Pinge

Hintbooken fick man köpa om man var som du (kass ;) ).
Shadowgate klarar jag enbart för att man spelade det som barn. Bra musik i det spelet.
 #668331  by segasonic

Jag kan bistå med lite tips om det skulle behövas :yes:
 #668404  by KarlChristianLund

Drog igång Deja Vu men det var inte alls samma feeling i spelet så jag tröttnade rätt snabbt på det. Någon som spelat igenom och kan köra en jämförelse med Shadowgate?
 #668431  by Sonefors

Jag spelade Shadowgate rätt mycket hos en kompis när jag var liten. Klarade det aldrig ensam på den tiden men kompisen gjorde nog det. Idag är det inga problem. Deja Vu däremot, där kommer jag ingen vart alls! Måste nog skaffa spelet och ge det ett försök lite senare i år.
 #668442  by segasonic

Jag har klarat båda spelen och tycker att Shadowgate är mycket lättare.
Kanske skriver ihop en kladd imorgon om jag kommer ihåg det.
 #668508  by Ufouria

Det är väldigt lite "som gör sense" i Shadowgate, ffa mot slutet. Så jag förstår inte hur man ska kunna klara det utan några tips. Tips och trix boken kanske är tillräckligt bra? Jag har aldrig ägt en sådan.

Tycker nog att Uninvited är den lättaste av de tre. Förutom kakmonstret som sätter käpparna i hjulet. Fastnade där igen sist, fast jag har klarat det en gång tidigare men tog då hjälp när det det gäller kakmonstret.
 #668522  by 3gengamern

Deja vu är så klart inte heller någon barnlek första gången, men spelet har två stora fördelar jämfört med Shadowgate.
Det ena är man drastiskt har minskat mängden orättvisa dödsfall. Man bestraffas inte lika ofta med game over (även om det fortfarande kan hända) bara för att spelaren råkar öppna fel dörr eller dra i fel spak. Istället har man mycket mer möjlighet att experimentera för att ta sig framåt.
Det andra är som sanna påpekade att pusslen i Shadowgate och även Maniac Mansion lider av att lösningarna på problemen stundtals är väl långsökta. I Deja vu går faktiskt det mesta att klura ut med logiskt tänkande.
 #668606  by frysy

YES!!
Klarade ÄNTLIGEN Jurassic Park, fan vad ens "kollegor" förstör i sista bossen, blir ju fan typ alltid uppätna. Tog ca 1 1/2 timme att klara spelet :D :D :D
 #669244  by KarlChristianLund

Image

Mega Man 5 avklarat. Har spelat det spelet några dagar nu. Tyckte vanliga ärtbössan var bäst. Spelade knappt med power upsen under spelet. Roligt att lära sig alla mönster som bossarna kör. Roligt men ja...äsch det får en 3/5 bara för att det är mega man.

Annars var jag tvungen att testa Dracula. Körde igenom det på normal, får väl bli hard nästa gång.

Image
  • 1
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 227

Instagram #sndb.se