• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#657705  by Ufouria

:DOG

Jag har inte SMB2 dokumenterat med medlemsblad men den borde passa in i den. Anticipation och Cobra Triangle har iaf SCN-GP-1. SMB2 släpptes inte så mycket tidigare än de två spelen att den skulle ha ett rosa blad.

1989-02-23 - Gunsmoke
1989-03-23 - Ghosts 'n' Goblins
1989-03-23 - Trojan
1989-04-28 - Super Mario Bros. 2
1989-06-08 - Rush'n Attack
1989-08-10 - Donkey Kong Classics
1989-08-10 - Ikari Warriors
1989-09-27 - Robo Warrior
1989-09-27 - Section Z
1989-10-25 - Anticipation
1989-10-25 - Cobra Triangle
 #661028  by Gavelinus

Hej nesdb!

Fick lite gamla nes-kassetter av en polare som jag var och firade jul hos. Inget jättespännande (men det var ändå 7 stycken jag inte hade i min samling själv). Alla är vanliga scn utom just detta. Vad är detta för kassett? Är det pirat eller liknande? Polaren kommer inte alls ihåg var han fått tag på kassetten heller. De har legat och samlat damm i väldigt många år tydligen och han vet att jag samlar. (Bild på alla spel kommer så klart i annan tråd). :)

Image
Image
Image
 #661097  by segasonic

Vill minnas att kassetten innehåller SMB 3 på japanska. Den är mycket vanlig bland pirater iaf :yes:
 #662764  by Hveem

Är det någon som har koll på om Camerica-spelen är regionsfria?
Jag hittade ett som hette Big Nose, som såg kul ut, så jag fundera på att beställa hem ett.. =)
 #662774  by segasonic

Jag hade Quattro Sports en gång i tiden. Det funkade inte i en omoddad enhet från Bergsala :nogood:
 #662778  by Lindholm

På mitt Big Nose the caveman finns en switch på baksidan. Har för mig att det funkade på en omoddad konsol, dock inte helt säker. Alla konsoler jag har är moddade så kan tyvärr inte testa.

EDIT: hittade tråden jag från när jag köpte det http://sndb.se/viewtopic.php?f=4&t=1122 ... se#p374364 Verkar som det ska funka
 #663680  by segasonic

Kan någon PowerPak-ägare se ifall det går att starta PP när man stoppat i den i en Game Genie?
Jag klarar det inte och skulle behöva knappa in 32 koder på samma gång för att modifiera ett spel.
Eftersom jag har nio stycken Game Genies hade jag klarat av det ifall jag kunnat nyttja de fem koderna man kan knappa in i PP innan man startar spelet.
Det verkar som att jag får köpa två GG till dock :/
Varför funkar det inte? Är det något i PP som spärrar?
 #663882  by segasonic

Läste du hela mitt inlägg, Pinge?
Jag var är kanske inte tydlig nog, PP betyder PowerPak 8)
 #663956  by Kreese

Det Pinge menar är att man kan skriva in Game Genie koder innan man startar ROMs direkt i PowerPaken. Med andra ord är själva GG hårdvaran onödig. :)
 #663959  by Lindholm

om jag inte missförstår Segson, så behöver han skriva in 32 Game Genie koder, och han kan bara skriva in 5 stycken i powerpaken, därför hade han behövt kunna använda GG för att skriva in resten.

Mest nyfiken på vilket spel han behöver 32 koder till och vad de gör...
 #664002  by segasonic

Det är precis som Lindholm tror :yes: Med mina 9st Game Genies kan jag knappa in 27 koder totalt, hade mitt PowerPak gått att starta tillsammans med alla dessa GG's så hade jag kunnat knappa in 5 koder till (27+5=32).
Klarar någon av att starta sitt PowerPak i en GameGenie? Den frågan består :)

Ja Millen, man får bygga en centipede :good:

Undrar hur många Game Genies enheten klarar av att strömförsörja på en gång :-k
 #664088  by segasonic

Svaret kommer om jag lyckas, det är inte så märkvärdigt :P
 #664094  by Pinge

Är du så kasd på spel att du måste fuska så jävla mycket? :)
 #664096  by segasonic

Det skulle man kunna tro :DOG
 #664214  by segasonic

Jag är inte begåvad nog att räkna ut hur man gör om det nu är möjligt. Om någon lyckas får ni hemskt gärna dela med er om hur man gör!
 #664225  by Lindholm

en fundering, kan det vara så att PP behöver mycket mer ström än en vanlig cart, och därför orkar inte NESet driva ett PP med GG? Ren spekulation, men känns troligt.

Nu blev jag sugen på att köpa ett PP för att mäta spänning...
 #664402  by segasonic

Det ser ut att vara något.
Får kika lite närmre nästa gång jag är hemma och ledig.
Tack!
 #664469  by smid

Nu fick vi reda på hur Sega klarar alla spel, "utan fusk" står det faktiskt i trådnamnet ;)
 #664775  by segasonic

segasonic wrote:Det skulle man kunna tro :DOG
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 111

Instagram #sndb.se