• DokumentNES - en dokumentärfilm om NES

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#655617  by Gazimaluke

Manuset är typ klart, har redigerat 33 sekunder av det hela ^^ Har inte allt material än men det som är kvar behövs inte akut för att börja redigera så smått.
 #655638  by segasonic

Jag längtar också! :good:
 #655898  by Gazimaluke

Lite bildbevis på att arbete pågår. Om man vill kan man säkert lösa in vågmönstret i ett program om höra det :p Det är sida tre hur som helst.
Attachments:
image.jpg
image.jpg (289.47 KiB) Viewed 8359 times
 #659325  by Gazimaluke

Jag har i skrivande stund redigerat 23 minuter film, får säga att jag är långt ifrån klar. Jag vill inte stressa fram en färdig film och får nog säga att jag förhoppningsvis är klar innan sommaren i alla fall. Att inte bli klar innan RSM2014 skulle också innebär att jag kan ha med lite mer om samlande och kulturen runt det genom att filma där och intervjua lite folk. Förra året hade jag precis börjat med projektet när RSM var så hade inte riktigt en aning om vad jag skulle göra med det.

Har fortfarande lite intervjuer kvar att göra med, kommer att intervjua Lindell under julen och ta mig till Stockholm och prata med Bjarneby i början av nästa år
 #659326  by smid

Nej stressa inte fram den, detta kan bli riktigt bra. Men allt du ska klämma in lär det väl bli 3h+ :)
 #659327  by Gazimaluke

Jag räknar med 90 minuter för det som står i manuset, sen är det en hel del reklamfilmer, intervjun med Owe är nog cirka 13 minuter, sen intervju med Sivak, Lindell, Bjarneby, lite snack om spel osv av "vanligt folk"(aka Revansch-gossarna och några till).

Spenderade 6 timmar i helgen åt snackinspelningar och redigering, det gav 6 minuter halvklart material ^^ Det blir en del bildletande och bildredigeringsprogram med även om mycket av det är gjort under tiden jag skrev manus. Det är en del bitar som jag har en som ska göra illustrationer för, saker som det helt enkelt är svårt att bildsätter utan att skapa bilder själv. Lutar åt att det blir genom NES-liknande mellansekvenser. Får se hur snabbt han kan producera dem då det är minst 30 såna som behövs ^^
 #659659  by Gazimaluke

Fruktansvärt frustrerande med förkylning när jag kanske bara har denna helgen med i år att spela in prat och därmed inte kan.
 #661811  by Gazimaluke

I helgen intervjuades Martin Lindell, mycket trevlig man den där. Han passade på att spela retrospel mig mig och mina kollegor på Videospelsklubben ett gäng timmar i vår livestream också.
Hade inte ultimata förhållanden för bildkvaliteten men det blev helt ok.
 #661862  by Gazimaluke

Nu ska jag spela in lite mer voice over, får hoppa ett parti då den delen av manuset måste skrivas om så fort jag får svaren på en email-intervju jag gjort. Förhoppningsvis kommer jag då ha mer ingående info om hur det faktiskt gick till att göra spel till NES. Intervjuar Ste Pickford som är en av de två Pickford-bröderna som jobbade för Rare under slutet av 80-talet. Sen att deras mest kända spel är Wizards & Warriors II och III är ju en annan femma.
 #662672  by Gazimaluke

Tänkte uppdatera lite. I redigeringsprogrammet ligger filmen just nu på 00:50:57. Har läst in 14-15 sidor av 47 och kommer att skriva till ytterligare någon sida. Har fått lite intressant info från Ste Pickford om hur spel utvecklades till NES iaf på Rare under tidigt 90-tal. Så kommer kunna ge lite olika vinklar på hur spel kom till.
 #662785  by segasonic

:good:
 #662972  by Gazimaluke

Ja det får jag hoppas att det blir ^^ Alternativt 2,5 drygt snack. Kommer att filma något på RSM för DokNES. Har inte bestämt exakt vad jag tänkt göra där.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 21

Instagram #sndb.se