• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#644259  by segasonic

Notera att Kanye West stulit musiken från Skullman-banan till sin "Homecoming" när du spelar den :)
 #644449  by hansolo

Ska göra "Revansch" på Probotector eftersom jag aldrig klarat det utan Konami-kod. Det är fan inte lätt, men har bara gjort 20 minuters seriöst försök, sen tog humöret ut sin rätt. :P
NES-svåra spel går alltid till slut, det är bara att traggla tills mönstren sitter i ryggraden.
 #645284  by segasonic

Efter TaleSpin tidigare idag beslutade jag att det var dags för Skönheten och Odjuret att få pisk, därför satte jag i spelet och började spela.
OBS! MINIMAL SPOILER-VARNING NEDAN!
Tog mig igenom slott, skogar, snöbollskastande ungar, bibliotek och åskoväder med lite tillhörande svordomar. Efter det var tiden kommen och jag tänkte ha ihjäl sista bossen på slutbanan, men tji fick jag! Skärmen blev svart och en tråkig ringande stendöd ton skjöts ut ur högtalarna på tv:n. Nästan två timmars kärleksjakt rakt ner i sjön, jävlar vad jag blev förbannad! Hade skönheten varit här hade jag sett till att hon inom kort såg ut som odjuret!
Tvinga en stackare att följa efter en i nästan två timmar, så får man inte ens en kram! En stor smocka på näsan följt av en svart skärm det ska man däremot ha! :arg:
 #645287  by segasonic

Det är mest frustrerande tycker jag. Väldigt lätt att ta skada, sen går det på tid också. Vissa ställen var helt ok att ta sig igenom främst tack vare musiken och den trevliga bakgrunden.
Roligt vill jag inte kalla det :DOG
 #649090  by segasonic

Väntar på timern i gruvan i DuckTales just nu, tar en jävla tid!
Planen är att få det dåliga slutet, det när Joakim går hem utan ett korvöre. Kommer bild i senast avklarade om jag lyckas :good:
 #651970  by Ufouria

Kirby's Adventure. Det blir två världar per kväll för jag ledsnar snabbt. Blir dock lite roligare om man försöker få tag på allt.

Är det bara jag som undrat över vilka de andra 2 Kirbysarna är som ibland kommer in och dansar ihop med Kirby :-k De är faktiskt rätt söta. Det bästa är nog när man efter att ha tryckt "A" och han flyger upp för att sedan kravla sig upp över kanten :lol: Lite söt måste jag nog erkänna att han är :$
 #651979  by Quvipp

Hur kan man tröttna på Kirby?! Det spelet är ju helt underbart. Prefekt svårigetsgrad, kanske lite lätt men jag gillar inte att behöva traggla ett område allt för många gånger.
 #652002  by Tronin

Testade precis Hudson Hawk och måste säga att det är ett av de sämsta spelen jag har spelat på ett bra tag. Funderar ändå på att ge det en chans till.
 #652021  by segasonic

Jag testade också det nyligen och tycker inte att det är så dåligt, bara lite frustrerande.
 #652036  by Ufouria

Ja där slog du huvudet på spiken (eller vad det nu är man säger). Håller med ang. Kirby. Det har vad som behövs för att bli bra men ändå känns det mediokert att spela.
 #653505  by Sonefors

Försökte mig på Ducktales 2 för första gången, har testat det en snabbis på emulator tidigare. Tre försök, tre Game Over. Har inte ens lyckats klara en enda bana. Förstår inte hur man hade tålamodet till sånt här när man var liten. Det här var åtminstone tillräckligt för att jag skulle lägga tillbaka kassetten i sin kartong igen. Hur orkar folk med spel som Dragons Lair? :lol: (jo, jag har sett det klippet)
 #656371  by nittan

Införskaffade mig nyligen Flintstones - The Rescue of Dino & Hoppy och har väl ganska trevligt när jag försöker spela igenom det. Barnsligt och plattformigt är min grej :) Musiken går en dock på nerverna efter ett tag...

Tyvärr stötte jag på det här problemet precis. Jag är på toppen av något berg och blir bemött av en kille som drar en sådan där vagn (rickshaw) bakom sig. Jag bankar ner honom och hoppar upp på vagnen för att åka ner men istället för att fortsätta nerför branten så sugs jag in i berget och är nu fast i tegelväggen. Den enda knappen som fungerar är Select som låter mig toggla mellan mina vapen men det hjälper mig ingenstans. :p

Tyckte bara det var en rolig grej och undrade om någon av er känner igen det? Har googlat runt utan att hitta något. Jag antar att det bara blir till att resetta och börja om från början :)
 #660730  by ChippN

Spelar Over Horizon, PAL-versionen. Har suttit och lyssnat på musiken till spelet på youtube. Grym musik tänkte jag. Men nu sitter jag och spelar på palkassetten. Vilket rent helvete musiken är i stage 2, får mig att må dåligt. Hoppas resten av spelet låter vettigare. :lol:

Kul spel förövrigt :D
 #660805  by Rickard Ingvarsson

Lirade precis lite Jackie Chans action kung fu, hann bara dra några banor, men det känns redan som att jag skulle kunna rekommendera detta spel! Skön kontroll och härlig musik!
 #660864  by segasonic

Det spelade jag lite på igår! :D
 #662744  by Hveem

Har nyligen införskaffat Castlevania. Jag hade det aldrig som barn
och har egentligen inget minne av det (förutom en kompis som snackade om det jämt).
Men nu tänkte jag ge det en chans - riktigt kul spel.
MEN den där jävla "hupp"-effekten stör mig så ini helvete!
 #664831  by Nanoprobe

Köpte Life Force häromdagen och spelar just nu för fullt, verkar dock inte kunna ta mig längre än till Stage 5.
Det har lyckats roffa åt sig en plats på favoritlistan efter bara någon dag. Är oerhört förtjust i musiken.

Någon som har några bra förslag på liknande spel till NES?
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 81

Instagram #sndb.se