• DokumentNES - en dokumentärfilm om NES

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#645257  by Gazimaluke

Jo jag gillade också hans röst. Men tyvärr har han inte mycket tid att spela in och behöver jag göra en ändring så kan jag få vänta veckor eller vad som. Och då blir jag aldrig klar. Folk påstår att jag har behaglig röst att lystra till så jag ska göra mitt bästa ;) Jag vet också hur allt är skrivet för att uttalas och hur det ska passa till video/bildmaterial.

Om två veckor beger jag mig förhoppningsvis till Bergsala för att intervjua Owe. Om han inte får något viktigare för sig så blir det då i alla fall. Det slog mig att jag bara har två veckor på mig att fixa en kamera och grejer. Vill ha så bra bild och ljud som möjligt.

Har frågat Webhallen om sponsring med kamera så får se vad de svarar nästa vecka.
 #645801  by joadoa

Ser bra ut!!

Hur ser det ut med lanseringen? Kommer det på usb i en svart box? ;)

Sent from my iPad using Tapatalk HD
 #646637  by Gazimaluke

Jag är både glad och förskräckt över att folk ser fram emot det här. Men jag tror att ni kommer underhållas i slutändan :)

Har just insett att vissa delar av manuset är detaljfattigt. Det beror på att från början var inte filmen menad att bli så här omfattande. Jag tog det mest grundliga i allt jag skrev in och plockade bort detaljer. Nu har jag börjat lägga till detaljerna och letar ständigt ny fakta att lägga till.
Jag kan utlova minst 1,5 timme film, antagligen blir den länge.
Nästa helg åker jag till Kungsbacka för att äntligen genomföra intervjun med Owe. Sen hoppas jag att min ledighetsansökan på jobbet går igenom veckan efter så jag kan skriva klart manuset.

Om jag någonsin blir klar, det är svårt att bli nöjd.

Den del som ändrats minst under tiden jag har skrivit på det är det första jag skrev, delen om Super Mario Bros 2. Men 30 sidor ligger det på just nu i alla fall.
 #646664  by segasonic

Den blir bra mycket längre än vad jag anade från början!
 #646741  by Gazimaluke

Jo men upplägget var ju lite annorlunda från början också. Originalidén var ju att göra en video där 20 bra NES-spel presenterades lite kort med kul trivia. Nu är det 7-8 sidor Nintendo/Famicom/NES-historia. Nästa tillägg blir mini biografier av Hiroshi Yamauchi, Gunpei Yokoi och Shigeru Miyamoto.
 #646743  by smid

Hoppas att inte NES-spelen med trivia är borta dock. Tråkigt som fan att snubben som först skulle göra berättandet är borta, hans röst va som en saga.

Edit: Vad jag tror gjorde rösten lite extra bra va att han lät som en reporter på Lilla Sportspegeln eller liknande :lol:
 #646824  by Gazimaluke

Nej trivian är kvar, bara mer på det. Idag skrev jag till cirka två sidor på manuset.

Lovar att tänka Lilla Sportspegeln när jag läser in sen ;)
 #646855  by Gazimaluke

Som om jag inte hade bättre saker att göra har jag gjort om DokNES-loggan. Tycker nog att den är mer stabil än första.
 #646858  by Kreese

Läcker!! Är den gjord med NES upplösning? Och håller sig inom färgbegränsningarna? Då skulle man kunna göra en NES cart med loggan + musik.
 #646872  by Gazimaluke

Ja den är gjord på en bild i NES-upplösning och tror inte att den överstiger antalet färger en NES kan visa, inte exakta färgerna som en NES-palett innehållet möjligen.
 #647001  by Gazimaluke

Ja en fysisk utgåva är ju verkligen planerad, men i vilken skala vet jag inte.
 #647112  by joadoa

Jag skår ett slag för min ide!

Dvs:

Loggan på en svartaserien box, i boxen finns antingen usb med musik och film... eller bara en musik cart som man kan stoppa in i Nes:et.

Man kanske kan modda carten så att ett usb får plats!?
 #647136  by Gazimaluke

Jag tänker mig ungefär så ja, men bara en tom cart från random söndrigt spel som man gör så den går att öppna och stänga och där i ligger USB-minnet. Musiken skulle i så fall vara introlåten? Vad är en musikcart?

Jag hoppas lite att kunna vara klar med den till RSM 2014, det hade känts passande på något vis.
 #648019  by Gazimaluke

Någon som är insatt i omslag kan gärna titta genom tidslinjebilden. Kommer i så fall att maila den fulla stora bilden så man ser ordentligt.
 #648020  by joadoa

Kan du inte bara göra en snygg bild och skriva ut på kartongliknande material och vika ihop boxen själv!?
Last edited by segasonic on 28 Sep 2013, 18:15, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #648023  by Gazimaluke

Ja jo men detta rör inte att göra en kartong utan den långa tidslinje av Bergsala/Yapon-spel som ska rulla mellan grejer. Måste vara rätt omslag på spelen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21

Instagram #sndb.se