• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#642916  by jalla

Quvipp wrote:Jo hade de varit Zelda 2 borde de varit en guldkassett. Finns det spel utan regionskod på baksidan? De tidiga hade intede eller?
Sanna jag köpte de inte. Tyckte de var för dyrt. Har du sett en sådan innan Sanna?
Zelda 1 och 2 blev också släppt som "Classic Series" med grå kassett. Inte bara i USA, men också i Europe (Frankrike). Dom spelen har dock regionskod bak på spelet.

Hur ser den här Zelda spelet ut på baksidan? :) Och hur mycket kostade det?
 #642936  by kralleman

Som de tidiga svarta serien-spelen (på engelska bak, men utan regionskod). PCBn är exakt densamma som sitter i svenska smallbox-utgåvan. Tre spårskruvar (alltså ej inverterad torx).
 #643003  by Tronin

Då är det nog inte rätt rygg med tanke på att de grå US Zelda-kassetterna har guldfärgad etikett, och jag antar att så även är fallet med de franska.
 #645018  by vongurra

Kom detta spel till europa när det begav sig ? har minnen att jag spelade det när jag var liten men hittar bara info om att det släppts i usa samt japan , nån som vet ?
 #645020  by Tronin

Nej, det kom inte i Europa. Antingen har du spelat en import eller så fanns spelet på en piratkassett.
 #645021  by vongurra

rackans , vet att det va en av mina favorit fighting spel på nintendon :(
 #645049  by Ashaman

Von Gurra: jag lirade också M.U.S.C.L.E när jag var liten på piratkassett! Jag hittade en famicomkassett för 25 spänn el ngt på tradera! Kör med converter. Funkar fint! :) älskade det back in the days. Har dock inte åldrats jätteväl...
 #645216  by frysy

New Ghostbusters II släpptes det endast i europa som Pal-a?
Har letat men inte hittat och på alla spel på ebay är det pal-a.
Spelet ser ju förövrigt jävligt kul ut men jobbigt om det endast släpptes i Pal-A.
 #645253  by frysy

Aha ok är dessa spel på engelska eller är de dubbade?
Hur är det med kartongen? dubbade eller engelska?
De tyska är ju garanterat dubbade och översatta, men de andra då?
 #645256  by Tronin

Engelsk text på den spanska och franska kartongen. Engelsk manual i den spanska utgåvan. Engelsk text i spelet oavsett utgåva.
 #645286  by Ufouria

Den spanska kartongen har ju spansk text på både kartongen (baksidan) och i manualen. Det är väl nästan ingen spansk kartong som har engelsk text på kartongen? Jag kan inte komma på något på rak arm. Det är fördelen med franska utgåvor då det bl a finns engelsk text på kartongen.
 #645417  by kralleman

Sonefors wrote:Vilket spel var det i "hemmapysslade" Zelda-spelet? Den frågan är väl inte besvarad ännu?
Har inte kört igång det än, men rommarna var ju zelda 2 rommar.
 #645440  by Tronin

Sanna wrote:Den spanska kartongen har ju spansk text på både kartongen (baksidan) och i manualen.
Märkligt att det i så fall står "Instruction Booklet" på framsidan av manualen.
Image
Baksidan var dock på spanska.
Image
 #645448  by Quvipp

kralleman wrote:
Sonefors wrote:Vilket spel var det i "hemmapysslade" Zelda-spelet? Den frågan är väl inte besvarad ännu?
Har inte kört igång det än, men rommarna var ju zelda 2 rommar.
Måste de betyda att de är samma spel? Kan inte så mycket om sånt..
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 111

Instagram #sndb.se