Hej
Jag har tyvärr varit bortrest i Amerikat i några veckor, kom hem igår kväll så jag missade precis mässan.

Jag har haft mycket att göra, men försöker klämma in en liten stund programmering emellanåt (var en perfekt syssla på flyget

). Jag kan säga att jag har scrolling (fast bara mellan 2 screens) samt att man nu även kan skjuta zombies. Det jag jobbar på för tillfället är att klura ut en lagom size för de block jag bygger banor av och få till en najs "baneditor" för mig själv. Sen ska jag väva ihop de olika bitarna så jag kan jobba mer på innehåll än själva motorn. Målet är att spelet ska få plats på en CNROM så det blir billigt att tillverka och lätt att göra repros. Det kräver lite finess att få plats med all logik och alla banor på 32KB, men man har ganska mycket plats för grafik.
Jag har också arbetat fram en liten plan för hur banorna ska vara upplagda, samt vilka upgrades som ska finnas för spelarna.
Beroende på väderlek och arbetsbörda under "semestern" (egenföretagare) hoppas jag få mycket gjort under den perioden.
Ska försöka mig på att uppdatera lite mer med nån till video snart.