• DokumentNES - en dokumentärfilm om NES

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#635550  by Gazimaluke

Kan meddela att Sivak ställer upp på ljudintervju för dokumentären angående Battle Kid :)
 #637263  by Gazimaluke

Vill mest bara säga att projektet fortfarande lever, har inte gjort så mycket senaste veckan. En tidslinjen för tillbehör släppta av Bergsala har kommit till sedan Sols eminenta bok trillade in :)
 #637414  by smid

Fan va creddigt med sivak. Skickar du frågorna på mail och ber honom spela in svaren?
 #637464  by Gazimaluke

Hmm så skulle jag kunna göra ja, blir nog smidigare än att göra det via Skype som jag först hade tänkt ;) Om det ändå bara ska vara i ljud så.
 #637494  by Tronin

Nej, vi vill inte höra någon skånska (no offence :roll: ). Dessutom är Belfes poäng god. Det finns åtskilliga klipp som gjorts på ovan nämnda vis och resultaten är oftast dåliga. Låt istället sivak få frågorna och spela in sig själv där han svarar på dem, antingen en åt gången eller i en skön monolog (då krävs det iofs att han är en hyfsad talare för att det ska bli bra).
 #637510  by Gazimaluke

Nej intervjuarens röst skulle inte varit med hur som. Men någon skånska pratar jag verkligen inte :p
Berättarrösten kommer sen att säga något som anknyter så att det Sivak säger blir en följd på det.
 #637514  by Tronin

Gazimaluke wrote:Men någon skånska pratar jag verkligen inte :p
Nu har jag inte kikat på dina klipp där du pratar (har väl varit ett par) för att undvika spoilers, men antog att du var skåning :P
 #637629  by smid

Ja han måste ju läsa upp dom utan att det låter som att han svarar på en fråga, eller hur man nu ska formulera det.
 #637654  by Gazimaluke

Jo det är ju mer att man ber honom berätta om en viss grej och att han lite börjar med själva frågan. Ja alltså typ "det här med det här fungerar så här.
" istället för "det fungerar så här".
 #639407  by smid

Jag gillade denna:
Skön freeze frame också :good:
 #639449  by smid

Ah strålande. Den blandat med historia och kuriosa vore som en saga. Hur långt lär den bli? Ska allt detta in blir det väl 2-3h :D
 #639461  by Gazimaluke

Ja alltså från början var det tänkt att det skulle vara bara korta klipp om spel som är bra och sen folk som kommenterade på spelen. Men nu är kommenterandes på spelen borta och det är mindre om just bara spelen som spel och mer om något de rör vid. Svårt att förklara.
 #644075  by segasonic

Har du mycket pill kvar?
 #644116  by Gazimaluke

Ja jag har ju inte allt material än men imorgon ska Andreas spela in lite berättarröst då jag nu får vara nöjd med större delen av manuset även om vissa delar inte är alls klara än. Men hur de ska skrivas hänger lite på intervjun med Owe Bergsten som jag ska ringa imorgon för att boka intervjutid. Manus ligger just nu på 27 sidor i alla fall.

Idéer om frågor att ställa till Owe går bra att ställa här.
 #644143  by Kreese

En snabb och enkel detalj, i en preview så sa du:
Nintendos Huvudkvarter.

Borde det inte vara huvudkontor, alternativt högkvarter?

Sen får jag be om ursäkt att jag inte kommit med respons på manuset. Har inte haft tid och mer eller mindre glömt bort.
 #644162  by Gazimaluke

Det är lugnt, det har funnits andra som har gjort det :)

Jo man kan väl säga högkvarter eller huvudkontor, men huvudkvarter är väl samma sak? I engelska säger man headquarters.
 #644175  by Kreese

Huvudkontor är nog det mest passande. Ordet huvudkvarter har jag nog inte hört innan. Finns det ens på svenska?
 #644177  by Tronin

Jag har inte sett ordet tidigare, men huvudkvarter finns på svenska; det är en synonym till huvudkontor.
 #645208  by Gazimaluke

Jag tar nu själv över som berättare då det blev osmidigt med att Andreas inte kan spela in så ofta och jag vill kunna göra snabba ändringar och sådant.
Så ni får stå ut med min röst :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 21

Instagram #sndb.se