• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#630553  by Tronin

rakapparat wrote:Woho, fick ingång mitt NTSC-NES idag, äntligen fått alla kablar samt omvandlare till adaptern!
Varför krångla till det med omvandlare när du kan använda en svensk adapter?
 #630874  by Robotwo

Det roliga med NES'et är ju att adaptern inte omvandlar från AC till DC.
Utan den matar ut AC också :)

Tycker det är lite knepigt designval.
 #630950  by instinqt

Goomba kör både sin USA-SNES och SFC på svensk adapter. Körde även min SFC på svensk transing när det begav sig...just sayin.

Det är inte så att de gjort helt olika maskiner för olika marknader. De ser ganska identiska ut på inkommande ström vad jag kunnat avgöra (gäller inte SNES-JR/SFC-JR/slim eller vad man kallar dem).
 #631096  by Hveem

Jag antar att frågan ställts förut men hur många har egentligen en
komplett 210-samling CIB? Här på forumet alltså...
 #631662  by Gozer

Racket Attack (ESP) 1234 st
Goal! (ESP) 1232 st
Panic Restaurant (ESP) 740 st
Captain Skyhawk (ESP) 710 st
Robocop 3 (ESP) 692
Hammerin' Harry 633 st
Shadow Warriors 2 596 st
Four Players' Tennis 520 st
Double Dragon 289 st
Iron Tank* 288 st

*Inget Iron Tank har hittat med svensk manual ännu och ingen reklam gjordes för det till skillnad mot de övriga ESP-spelen på listan. Möjligen skeppades dessa till Finland där de hittats med finsk manual.

Ingen som vet hur många av dessa spel som såldes i Finland/våra grannländer?
Arch Rivals
P.O.W - Prisoners of War
WWF Wrestlemania
 #631984  by Nils

Funkar famicomspel med det där speciella ljudchipet (t.ex. CV3 och Gimmick!) på ett PAL/NTSC NES med en famicom converter?
 #632081  by Da Bear

Nej, inte utan att modifiera både NESen samt adaptern om du vill ha ut ljudet. Spelen i sig fungerar, men ljudet blir väldigt tunt.
 #632807  by Vippe

MilleN wrote:Minns att mitt nintendo stod på tre-fyra dagar i sträck ibland som ung, en gång råkade morsan stänga av det och jag blev vaaaansinnig.. Minns tyvärr inte vilket spel det var men jag hann inte spela så mkt då heller tydligen :)
Något liknande hände mig häromdagen. Var på Dracula i Castlevania men sen blev gossen ledsen så jag stängde av tvn och gick o lekte med honom.. sen började jag laga mat.. då kröp han bort till NESet och drog ner hela konsolen.. #-o

Fast jag blev inte vansinnig.. utan snarare ledsen då jag aldrig klarat Dracula förr :DOG
 #632845  by segasonic

Använd Game Genie och ta dig dit igen (om det finns en kod för det), det borde ju räknas :yes:
 #632859  by oolong

Tänkte shoppa lite NES spel i utlandet. Men vill ju gärna att texten i spelen ska vara på engelska.

Lite spel på min lista.

mega man 1, 2, 3, 4, 5
super mario bros 1, 2, 3
metroid
zelda 1 och 2
ice climber
robo warrior
trojan
punch out
kid icarus

Någon som har koll på utländska vertioner som vet hur det ligger till med dessa titlar?
 #632882  by oolong

Jaså, till och med Zelda?
Det trodde jag ju inte. Vad bra.
Det blir väll mest utländska auktionssidor som jag handlar på. Inte England då :)
Last edited by segasonic on 13 Jul 2013, 16:53, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget, tack!
 #632883  by Ufouria

Det är bara ett fåtal spel som har tysk/fransk text och de vet man vilka de är då de alltid har dubbel kodning på framsidan av etiketten, t ex NOE/FRG.
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 111

Instagram #sndb.se