• Fråga Dr. Mario SNES-relaterade frågor!

  • Diskussioner om allt som rör SNES.
Diskussioner om allt som rör SNES.

Moderator: Moderatorer

 #618895  by Ufouria
 
Ja men jag har bara sett kassett. SNES kassett med etikett från Flintstones 2 (motivet utdraget) till NES.
 #618897  by Teknodromen
 
Sjukt, jag hittade det komplett och nytt på spanska eBay. Köpte direkt. Haha! :)
 #618902  by Ufouria
 
Härligt! :D Grattis!

Jag kikade på amerikanska och tyska ebay men hittade inget där. Bra du hittade på spanjorernas sida :good:
 #619140  by linux
 
Okej låter ju bra.
 #619517  by Ufouria
 
Wow! Ser grymt ut! Aldrig hört talas om det. Köpte du SFC kassett eller?

Edit: Alla Great Battle spelen ser roliga ut. Helt olika typer av spel fast samma serie.
Last edited by Ufouria on 21 May 2013, 21:16, edited 1 time in total.
 #619520  by alexkun
 
köpte spelet komplett sfc känner en kille som bor i japan just nu och han tog bilder på ett annat spel jag sökte samtidigt king of demons, och bredvid stod detta spelet och jag som älskar gundam va ju bara tvungen att kika på va det var för nåt och tydligen så e den en hel serie utav spel :) vid namn the great battle och blev ju stor förtjust musiken va ju bara rent ut sagt awesome :D
 #620635  by Quvipp
 
Hej!
Har själv ingen nes men ett snes och såg denna smarta sak! Retro port. Du kan spela nes spel på ditt snes. Någon som vet något om de? Funkar de på europeiska snes maskiner? Har hört både ja och nej...
 #620657  by Goomba
 
Jag äger the great battle 3 och det är riktigt nice. Dock inte samma genre som 5an.
 #625579  by Mr. gimmick2
 
Ved ikke om dette er den rette tråd men prøver:)

Vil høre om "smurfs travel the World" udkom i Sverige?
Ved nemlig at der er lavet en dansk udgave af
Det med påklistret "smølferne jorden rundt" på æsken
Og dansk manual.
 #625591  by aerobert
 
Ja. "Smurfarna reser jorden runt" aka Smurfs 2. 1997 (osäker på om det är jorden runt eller runt jorden).
 #625592  by Mr. gimmick2
 
Ok hvis der er nogen der har det ville jeg meget gerne se manualen. Har nemlig selv fået fat i den danske version og der er både dansk og svensk i denne.
 #625603  by Ufouria
 
Tror det bara är svensk text i det svenska A4-bladet. Har inte mitt ex kvar och kan därför inte kolla men jag tror att någon här (som köpte det av Gixen) har det.
 #625688  by MilleN
 
Vilka regioner (förutom de uppenbara noe osv) funkar i scn snes? Tycker man ser många usa-kassetter i Svensson-blocketannonser t.ex?
 #625689  by aerobert
 
Allt som är PAL fungerar i en svensk maskin utan adapter, oavsett regionskod.
 #625692  by Sonefors
 
Många butiker sålde ju importerade spel samt adaptrar till dessa på 90-talet, åtminstone ett par av de stora som körde annonser i tidningarna etc.
 #625955  by instinqt
 
Mr. gimmick2 wrote:Ok hvis der er nogen der har det ville jeg meget gerne se manualen. Har nemlig selv fået fat i den danske version og der er både dansk og svensk i denne.
Det är ett tjockare svartvitt häfte som ser ut som vanliga manualen ungefär. Den är tryckt på lite tjockare, glansigare papper (fotopapper) och är på Svenska+Norska.

Inga klistermärken på kartongen till Svenska utgåvan, så vitt jag sett (har bara sett 2 exemplar vad jag minns).
 #627050  by Hammaren
 
Jag fick idag hem ett Lufia & the fortress of doom NTSC som jag har skickupg, så jag har även ett gammalt. Och när jag jämför kartongerna(repro-noja) ser jag att det står en 6.a på ena flärpen under regionskoden på mitt nya och på mitt gamla står det ingen siffra utan bara regionskoden. Är det nån som kan kolla sin Lufia kartong och titta vad det står på den flärpen? Det här är inget som jag kan komma på att jag sett innan så jag kolla lite i mina andra kartonger och dom enda jag hittar med siffror är FF2 som har en tvåa och FF3 som har en etta. Jag har surfat runt men hittar ingen info om detta. Det jag helt enkelt vill veta är om det finns samma spel och box fast med olika siffror på flärparna? Och som sidofråga kan jag även fråga om nån isåfall vet vad det betyder?
 #627060  by Hammaren
 
Ja jag tänkte precis i samma banor och tyckte utgåva 7 lät väldigt högt. Speciellt med tanke på att av mina 44 spel med box så skulle isåfall 41 vara första utgåvor och FF 2&3 andra respektive tredje utgåvor. Och sen kommer Lufia med en sjunde utgåva?
 #627065  by Hammaren
 
Nej, så bra lär det väl inte sålt iallafall haha. Vet du om det finns kartonger med olika siffror då? Eller är det bara mitt Lufia som är väldigt skumt?
 #627114  by instinqt
 
I princip alla titlar har siffror på flärparna.
 #627136  by Hammaren
 
Nu vet jag inte om det är nån skillnad på NTSC och PAL men dom enda jag hittar siffror på är FF-spelen, men mycket lägre siffror då det står 1 och 2. Mina BoF 1&2 NTSC har det inte och mina PAL hittar jag inga siffror på alls. Regionskod är samma på båda Lufia exemplaren: SNS-ES-USA men under den ena är det en sexa, kolla på bilderna. Väldigt otydliga bilder men man ser ju vart siffran är.
Attachments:
2.JPG
2.JPG (1.51 MiB) Viewed 27368 times
1.JPG
1.JPG (1.46 MiB) Viewed 27368 times
 #630466  by MacAttack
 
Hej allihopa!

Polarn har precis köpt ett jätte fint japanskt famicom jr i nyskick, han fick med kontroll men ingen bild/ström kabel.
Någon som har koll på dom här bitarna och vad behöver man göra för att kunna spela? Såg att den ville ha 8v i jämnförelse med SNESets 9v.
 #632462  by slipperyone
 
Hej!

Har precis fått hem ett SNES från USA. Jag köpte en transformator från Claes Ohlsson med märket "Vanson".
När jag sätter i sladdarna och ska starta så lyser inte lampan på SNES:et och det syns inget på skärmen heller.
Jag testade med en Voltfinder för att kolla om det går ström i kablarna, men jag hittade ingen ström från min transformator till min SNES: nätsladd, dvs det verkar inte gå någon ström i SNES-elkablen. Beror detta på:

1). Att kablen jag fick med är sönder.

2). Att jag har fått fel transformator från Claes ohlsson (Det var de som tipsade och hämtade denna åt mig)

3). Annat som kan vara fel?

Hur har ni andra gjort för att lösa det?

Vad står det på eran transformator?

Tack för svari förskott, är grymt spelsugen nu.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 24

Instagram #sndb.se