Mega Man 1 för sjuttioelfte gången. Utan att dö men inte helt utan att ta skada. Det svåraste utan att ta skada är Fire Man och Bomb Man. För att klara mig helt utan skador genom hela spelet så är det de två bossarna jag skulle behöva öva på.
Kul när Mega Man gör en moonwalk ibland efter att man dödat en robot och ska gå till "grejen" som ramlar ner från taket.
Nu blir det Mega Man 2 innan hockeyn.
Edit: Mega Man 2 avbockad! För typ hälften av robotarna och Wilys två första former har jag ingen aning om vilka vapen de är känsliga för

Tur att det är löjligt enkelt även med äggern. Använder dock specialvapen ibland på banorna, t ex metal blade på hela Bubble Mans bana.
Den absolut sista banan med blodet (som man trodde det var som barn) som droppar och alien är ju bäst i MM2. Tycker den slutbanan/bossen är bäst/epic. Inget annat MM-spel har en roligare slut-Wily. MM 2 har även det bästa slutet. Trots det så håller jag ändå MM 1 mest kärt

Ettan har ju t ex Yellow Devil. Det är väl även i enbart ettan som det är fiender i "slussen" mellan yttre världen och robotmästaren? Enda spelet med bara 6 robotmästare, poäng (pellets) samt "grejen" (specialvapnet) som ramlar ner när man tagit död på en robot.
Imorrn blir det svarta fåret. I trean har jag 0 koll vilka specialvapen som biter på de olika robotarna och minibossarna.