• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#610633  by Vippe

Double Dragon 3! Inte alls lika svårt som jag kom ihåg att det var som grabb. Tycker det är väldigt kul, speciellt i co-op.
 #610639  by Vippe

Om man spelar Mode B kanske.. då är det betydligt svårare hehe. Sen finns det ju ett par fällor så klart där man kan döda varandra om man inte rör sig samtidigt osv. Men nejdå, inte omöjligt =)
 #610649  by blutt

Dayum, you got me! :) Nä, vi körde bara ett varv. Det fick duga då vi hade massa andra spel vi skulle spela :D

Yep, klarade Probotector i co-op! Vet inte hur många gånger vi dog, men det tog dryga 3 timmar allt som allt. :)

(är ganska ny på forumet, och är osäker på när det är läge citera. Hade detta vart ett bra läge att göra det, eller gjorde jag rätt i att inte göra det? :) )
 #610653  by smid

Riktigt bra jobbat isf, ingen konamikod hoppas jag. Kör på tvåan nu, den är lättare i co-op utöver skiten med marken som sjunker...

Angående citering är det safe så länge det inte är senaste inlägget eller bilder. Sedan vad gäller längd på citat får man använda sunt förnuft ;)
 #610655  by blutt

Ja det var ingen enkelt match om man säger så. Ingen konamikod här inte, sånt slutade jag med för 15 år sedan :) Tvåan kommer definitivt spelas nästa gång vi samlas, om jag hunnit införskaffa det :)

Tack för infon, då är jag på banan :D
 #611894  by Ufouria

Jag tycker oxå det är ganska svårt (jmf med många andra NES spel), men ffa tråkigt. Tycker även Kid Icarus (som du är en höjdare på Sone) är ganska svårt, ungefär samma svårighetsgrad som Metroid.

Tror det mest har att göra med hur mycket man har spelat spelen. Många verkar har sprungit igenom Metroid typ 10 ggr som barn och flera gånger som vuxna. Då är det inte så konstigt att spelet springs igenom på en kafferast :)
 #611901  by smid

Metroid går man bara vilse i och KI klarar jag fan inte tredje banan på, tacka vet jag Probotector :D

Edit: Tredje banan va det.
 #611941  by Sonefors

Jag går också vilse i Metroid, världen är så stor. Kid Icarus däremot går det ju inte att gå vilse i, det är ju linjärt. Möjligen att man kan gå lite i cirklar i grottorna men förr eller senare hittar man ju runt, det finns ju en karta att använda sig av om man inte kan spelet.

Mega Man måste jag nog testa igen snart, det var åratal sen senast.
 #612043  by 3gengamern

Om man ska spela Metroid så är gba-remaken Zero Mission alltid att föredra!
Är annars inte så förtjust i remakes men här är den berättigad, när grafik och menyer uppdaterats till Super Metroid-standard så kommer spelets verkliga potential fram. :good:
Originalet har aldrig riktigt tilltalat mig och det är först i vuxen ålder som jag pliktskyldigast tvingade mig själv att nöta igenom ett helt varv.
 #612098  by Kahn

Metroid sitter i blodet av nån lustig anledning.
Kör fortfarande med att döda en boss sen ta med sig en fiende in vid Boss-statyerna och frysa fienden och bomba sig in till sista världen. Då går de fort :)
Bara hoppas att missilerna räcker haha.

Kid Icarus tycker jag personligen är lättare, som Sonefors säger de är linjärt, bara röja =)
 #614331  by Miller

spelade och klarade ut willow idag, rätt grymt ändå! spelade det som mycket ung och tror ändå jag kom till sista drottningen, tror jag använde mig av en guide från nintendomagasinet eller nåt... mycket mer spelbart än vad jag trodde, och ganska straightforward. beställde fc-versionen, tror lätt det går att lira utan text. nej men hyggligt bra kontroll, bra utmaning, bra musik och grafik och lagom långt. good stuff! nu är det bara frågan om man ska sätta sig med super c framåt helgen...
 #614429  by Miller

återbesökte wizards & warriors idag, japanska versionen (letar fortf efter komplett exemplar...). sjukt kul, lite annorlunda jfrt med amerikanska versionen men överlag grymt roligt spel, finns mycket att utforska och gillar att man ändå kan hitta saker som följer med en genom hela spelet, missade t.ex. kastyxan denna gång och hade bara force boots på sista bossen = dryg sista boss. hade sjukt kul, tog 1,5 timma att klara ungefär, bra där.

ska nog plocka upp kabuki quantum fighter senare i eftermiddag efter jag fixat o donat lite. sen super c...
 #614697  by Miller

Mm klarade det också, ganska lätt, första genomspelningen ever... bara sista bossens andra form som var lite knivig men även den löste sig så småningom. grym boxart ja.
 #614700  by Styris

Jao samma här aldrig spelat det tidigare, jao håller med. Dog på han pga extremt liten hitbox när man bara har hår och laddade uppvapenenergi då gick den lätt ner.
 #614979  by fekalie

Jag klarade precis talespin, när man väl kommer in i spelet så är det väldigt enkelt, förutom sista banan.
 #614985  by Ufouria

Grattis fekalie!

Precis! Det kändes svårt i början men när man väl fått kläm på det så blir det ganska lätt (som med alla spel). Sista bossen är lite jobbig men det går att bli bra på den med om man över lite.
 #615147  by 3gengamern

Ja, i alla fall under bossens första fas.
I den andra fasen krävs det att man är i rörelse för att undvika laserstrålarna.

Kabuki måste för övrigt ha den läskigaste intromusiken av alla nes-spelen.
När var liten tyckte jag den satte en riktigt obehaglig stämning på hela spelet och introsekvensen var dessutom så jäkla lång att det blev plågsamt att titta igenom hela. :angry:
 #615218  by Ufouria

Mega Man 1 för sjuttioelfte gången. Utan att dö men inte helt utan att ta skada. Det svåraste utan att ta skada är Fire Man och Bomb Man. För att klara mig helt utan skador genom hela spelet så är det de två bossarna jag skulle behöva öva på.

Kul när Mega Man gör en moonwalk ibland efter att man dödat en robot och ska gå till "grejen" som ramlar ner från taket.

Nu blir det Mega Man 2 innan hockeyn.

Edit: Mega Man 2 avbockad! För typ hälften av robotarna och Wilys två första former har jag ingen aning om vilka vapen de är känsliga för :$ Tur att det är löjligt enkelt även med äggern. Använder dock specialvapen ibland på banorna, t ex metal blade på hela Bubble Mans bana.

Den absolut sista banan med blodet (som man trodde det var som barn) som droppar och alien är ju bäst i MM2. Tycker den slutbanan/bossen är bäst/epic. Inget annat MM-spel har en roligare slut-Wily. MM 2 har även det bästa slutet. Trots det så håller jag ändå MM 1 mest kärt :birdo: Ettan har ju t ex Yellow Devil. Det är väl även i enbart ettan som det är fiender i "slussen" mellan yttre världen och robotmästaren? Enda spelet med bara 6 robotmästare, poäng (pellets) samt "grejen" (specialvapnet) som ramlar ner när man tagit död på en robot.

Imorrn blir det svarta fåret. I trean har jag 0 koll vilka specialvapen som biter på de olika robotarna och minibossarna.
 #615257  by fekalie

Jag hatar isbanan i det första mega man-spelet, extremt svår om jag minns rätt.
 #615264  by segasonic

Den är jobbigast i ettan enligt mig.
  • 1
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 227

Instagram #sndb.se