• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#589855  by Goomba

Chip N Dale 2 avklarat! Rätt skoj spel men musiken var ingen höjdare om man jämnför med Chip N Dale 1.
 #589856  by Ashaman

åh fy fan.. bra gjort Sega! har du tjuvtränat innan för att lyckas varva det utan att dö?

och rba gjort Goomba!
 #589858  by Goomba

Jag har testat Rad Gravity några gånger och bestämde mig för att klara de. Men ja pallade inte de. På mitt Wall of Shame ligger utan tvekan Rad Gravity tillsammans med Scheherazade.
 #589861  by segasonic

Faktiskt andra gången jag spelade det idag, så lite träning har jag ju fått.
Jag har ganska lätt för plattformsspel där man hoppar och skjuter.
 #589908  by JBH

Yes, vet ingen som har klarat PAL-versionen av Rygar.

Kommer inte ihåg exakt hur det var, men har för mig att sista bossen tål mycket mer stryk i PAL-versionen.
 #589910  by Styris

Jag måste ta mig igenom Rygar på vuxna dar. Vet jag klarade det som mindre så här har du en som ha klarat PAL versionen på en NES utan fusk.
Tekniken var att gå flawless från där du respawna till sista bossen för att ha nån chans. Var då min strategi jag kommer ihåg pga det var ett h-vete gå flawless uppe på ön.
 #589912  by Styris

Får nog ta och göra det :p Ägna en kväll åt det för kommer inte ihåg mycket från det spelet.

Spindelbossen vet jag att ja tyckte var den bästa bossen ivf.
 #589918  by segasonic

I PAL-versionen kan man inte samla lika mycket "kraft" som i NTSC-versionen, därför kräver bland annat slutbossen mycket mer stryk för oss stackare i Sverige!
 #589937  by QRS

Klarade aldrig PAL versionen av Rygar när jag var yngre och hyrde spelet...men gjorde det på emulator (NTSC) version för något halvår sedan. Måste testa PAl versionen igen och se om den är så mycket svårare eller om man blivit bättre på på gamla dar (inte troligt!)

Höll på att bli galen på sista bossen när jag hyrde spelet...men på emulator när jag spelade var det inte svårt alls. Bra och roligt spel dock! Enda problemet är att man varken kan spara eller att det finns password...man måste helt enkelt spela från början till slutet...och jag gillar inte sådant hehe :)
 #589944  by Ufouria

Jag hyrde oxå Rygar som barn. Klarade då aldrig slutbossen trots typ 100 försök. Ett av få spel som fått NES konsolen att få stå på över natten.

Tänk på att slutbossen behöver 4 ggr så många träffar i PAL versionen.
 #589949  by Styris

Som sagt min taktik funkar, Flawless run till bossen för att kötta ! Men måste som sagt kanske upp till bevis på den snart då absolut ingen jag säger det till tror mig :(
 #589963  by Ufouria

Kötta går i NTSC versionen men inte i PAL versionen då man själv hinner dö innan bossen. Måste vara riktigt "gymnastisk" för att undvika skotten och samtidigt få in träffar.
 #589989  by segasonic

:badgrin: Titta vad jag klarade! Pal-versionen såklart!
Musiken i grottan är spelets bästa.
Attachments:
2013-01-20 15.50.29.jpg
2013-01-20 15.50.29.jpg (852.77 KiB) Viewed 3236 times
 #590466  by JBH

Felix the Cat avklarat!

Otroligt bra spel med många banor, bossar och power ups.

Image
 #591750  by Sonefors

Heggestad har varit på besök i två dagar och spelat NES med mig. De spel som vi har betat av helt och hållet är:

The Goonies II
Inte lika roligt och långt som jag minns det. Härlig musik dock :good:

The Legend of Zelda
Heggestad gjorde detta helt på egen hand och det tog ca 90 minuter. Det är ingen skräll att han minns varenda rum då han antagligen har varvat spelet 50 gånger. Det hade tagit minst en timme extra för mig personligen. Ett av de bästa spelen till NES men långt ifrån favoriten i serien.

Metroid
Exakt som jag minns det! Svårt, förvirrande, mystiskt. Här gjorde väl jag mest av oss två då jag gjorde ett försök förra sommaren (men failade på Mother Brain). En given favorit! Tog många timmar att klara av.
 #591854  by segasonic

Grattis! :D
Vilken bana gillar du bäst?
 #591864  by Ufouria

Svårt.. det var så många grymma banor. Mitt hjärta klappade lite extra när jag kom till Dr Wilys första bana :birdo: Dr Wilys banor var häftiga fast lite jobbigt att man var tvungen att använda items 1-3. Även grymt att hoppa runt som Mega Man på SMB banan :D Heat Mans bana pga musiken.

Vilken gillade du bäst?
 #591870  by segasonic

Precis som du säger är alla banor riktigt bra, speciellt Dr Wily's!
Den jag minns mest är Wood Man's (SMB), skulle därför vilja placera den som favorit tillsvidare. Blev riktigt glad när jag spelade den :good:
 #593588  by DonJ0hn

Klarade Ducktales 1 & 2 igår. Riktigt trevliga spel håller på att samla mod att ge mig på det där jävla Rygar;) som jag fortfarande inte har klarat sen jag svor över det som barn.

Därför var det ju skön pepp att läsa i tråden att bossen tåler 4x så mycket i pal :arg:
 #593673  by segasonic

Riktigt bra spel du klarat!
Vilket gillar du bäst?
 #593723  by DonJ0hn

Ja dom är båda underbara! Men jag håller ettan högst upp men nog mest av nostalgiska skäl då jag fick det i födelsedagspresent \:D/ för ett herrens massa år sedan.

Ikväll blir det Co-op kväll med bärs och Turtles II med en polare.

Apropå det, vilka är de bästa co-op spelen till nes enligt folket?
 #593728  by JBH

Bubble Bobble, Snow Brothers, Rodland, Probotector, Street Gangs och Life Force rekommenderas.
 #593729  by smid

Probotector, både ettan och tvåan. Precis som Chip n Dale blir det svårare att spela om ena personen är dålig. Chip n Dale blir iofs svårare oavsett, Probotector har jag klarat co-op :)
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 227

Instagram #sndb.se