• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#582102  by smid

Haha ja den där sista sugproppen eller vad det är, jobbig som fan. Men det går att hoppa förbi om man trixar lite, sedan är bossen lätt :)
 #582103  by Sonefors

Spelar lite Super Mario Bros 3 på lillebrors GBA SP som han fick av mig förra julen. Han har kommit till värld 2 själv iaf :good:

Vill ju inte klara ut spelet åt honom så jag spelar inte så seriöst. Men roligt är det, bra musik!
 #582295  by segasonic

Började på Joe & Mac innan och kom till den andra bossen när den var uppgraderad (typ bana fyra eller fem).
Ska försöka ta mig genom det ikväll, någon som klarat det och vet hur många banor det finns?
 #582308  by segasonic

Tack Sanna!
Då var jag nära med andra ord :good:
 #583147  by Sonefors

Testade Tetris tidigare idag när jag rengjorde ett gäng connectors och testkörde konsolerna. Jäklar vilket tråkigt spel! När vi spelade Puzznic i Vi spelar NES gjorde jag bedömningen att det spelet var fantastiskt men ändå inte kom upp i samma standard som Tetris. Jag får lov att ändra mig på den frågan, Tetris är inget för mig.

Körde samtidigt lite Super Mario Bros. Har ju sett att ni nördar gillar att springa igenom spelet på RSM och i ett s k Perfect Run ska väl klockan stanna på 349 eller nåt liknande på bana 1-1. Hur som helst så lyckades jag med det iaf :)
 #583164  by segasonic

Utan warp blir det 348 :yes:
 #583169  by smid

Får man gå ner i röret är det väl 370 något?

Tetris är ju ett jävligt bra spel, bara inte till NES :D Kör det till DS, satan va bra det är.
 #583172  by Sonefors

348 var det ja! På ojämna siffror blir det väl dessutom massa kanoner har jag för mig (eller?).

Möjligt att någon upphottad variant är bättre, dock ingenting jämfört med Lumines. Jag börjar nog bli en Sony-fanboy ;) (Schh, säg inget till Lirod).
 #583175  by smid

Man får raketer om sista siffran i klockan står på 1, 3 eller 6. Står klockan på 1 = en raket, 3 = tre raketer osv :)
 #583185  by Ufouria

Sonefors wrote:Möjligt att någon upphottad variant är bättre, dock ingenting jämfört med Lumines. Jag börjar nog bli en Sony-fanboy ;) (Schh, säg inget till Lirod).
:lol:
Lumines är min favorit oxå. Älskar det :birdo: Dock så gillar jag verkligen Tetris oxå. Favoriten är Game Boy versionen.
 #583210  by segasonic

Hur långt kom du?
 #583354  by HighChaparall

Körde precis en Gumshoe-session på min gamla sanyo-tjock TV hemma i pojkrummet. Spelade även lite Life Force dessförinnan. Fan vad sjukt mycket bättre det känns och ser ut på en tjock-TV!!! skarpt och crisp, för att inte tala om färgåtergivningen. Har ingen tjock-TV i Stockholm, så passade på att ta hem lite Zapper-baserade titlar.

Har med mig ett gäng spel hem över jul och hoppas att lillebror vill lira lite när han kommer från Oslo den 22 dec.

Dessa spel fick följa med i resväskan denna gång:
- Gumshoe
- Wild Gunman
- SMB/DH
- SMB 3
- Life Force
- Little Nemo
- TMHT II
- Golf
 #583528  by Sonefors

Testade mitt "nya" 5-skruvars Kid Icarus med de NYA handkontrollerna jag köpte av Pilotkillen tidigare idag. Hade tänkt varva på första livet men dog på den första harsh-trainingen så jag stängde av. Fantastiskt spel som förtjänar mer tid än vad jag hade idag.
 #583704  by smid

Försökte plöja igenom Probotector ikväll. Brukar gå ganska lätt men det blev nog ett par glas för mycket. Var tvungen att klara den hemliga banan på Super Bat Puncher pga det nederlaget.
 #583709  by Sonefors

Vi skulle kunna ha riktigt trevligt ihop då! Dessvärre (för dig) bor den största delen av min familj och mina vänner inte där. Skulle mina föräldrar (som är skilda) flytta till typ Israel skulle jag flytta med direkt. Iaf om åtminstone pappa skulle flytta, he's my hero.
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 81

Instagram #sndb.se