• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#573081  by hansolo

Castlevania. Lite tuffare än väntat, men vilket spel. Helt klart top 3 NES.
 #573205  by Ufouria

Så då var även Rockman Exile avklarat. Ett av de svårare (svåraste) Mega Man spelen till NES. Har iofs inte provat Ultra ännu men det ska införskaffas.

Riktigt bra musik och roliga banor. Ger spelet :MM :MM :MM :MM / 5 (Mega Man 1 och 2 är trots allt bättre)
 #573579  by Nils

Hrossharsgrani wrote:Jekyll & Hyde avklarat. En positiv överraskning, originellt och tillräckligt kort för att man inte skulle tröttna på upplägget.

Intressant. Det är ju världens sämsta spel enligt AVGN :P Tycker också själv att det verkar brutalt dåligt.
 #574280  by JBH

Klarade precis Snowboard Challenge och fick beröm av denna förföriska dam som belöning:
Image

Trevligt! :)
 #574283  by Toktotte

Inte illa, JBH! Skakade det till innanför gylfen då hon spände sina lilafärgade ögon i dig? :D

Själv klarade jag Mario & Luigi: Superstar Saga till GBA för ett tag sedan. Genommysigt spel! Lite väl lätt bara, men undantag från sista bossen som faktiskt gav lite motstånd. Favoriten i serien är fortfarande Partners in time till DS, speciellt då specialattackerna var roligrea och mer användbara i det spelet. I Superstar Saga använde jag i stort sett bara standardattackerna :S

Edit: Bummer! Trodde detta var den andra tråden. Avklarade spel som INTE är NES...
 #574296  by JBH

Blev riktigt förvånad när hon dök upp på TV-skärmen :D

Och hon ser ju faktiskt "bra ut" jämför med hur grafiken ser ut i själva spelet:

Image
 #574303  by Toktotte

Oh ja! Jag kände inte igen titeln och grafiken såg för snygg ut för NES, därför jag snurrade till det lite. In game-grafiken så dock bedrövlig ut :D
 #575907  by Ludu

Det fick bli lite NESande i helgen

Först å främst, Kabuki Quantum Fighter. Sjukt hårt att piska ihjäl alla med sin frisyr! Första försöket tog jag mig till slutbossen men fick slut på continues där. Morgonen därefter hade jag problem med de banor jag breezat igenom innan (DÅ om nån gång är det jag blir frustrerad) men kunde ändå ta mig till slutet utan att få Game Over. Sjukt pretentiös story som ändå kändes charmig "Woo! Nu kommer en farlig satellit vi aldrig nämnt innan, den har varit försvunnen hur länge som helst!" Okej, det kan ha varit bristande uppmärksamhet från min sida men hursom gjorde spelets seriositet det så sinnesjukt kul. Efter alla badass cutscenes får man dessutom en inte riktigt lika cool slutbild :lol:
IMGA0008.JPG
IMGA0008.JPG (435.42 KiB) Viewed 2674 times
IMGA0010.JPG
IMGA0010.JPG (432.05 KiB) Viewed 2674 times
Kort men intensivt! Skarpa Batmanvibbar och schyssta animationer men musiken var inte något att hänga i det träd många av oss börjar ställa i vardagsrummet om ett par veckor.

Näst på tur var Gargoyle's Quest II som enligt howlongtobeat.com (sjukt najs sida för övrigt om man vill veta på ett ungefär hur många timmar man behöver lägga ned på ett spel) skulle ta ca. 5 timmar. Då jag aldrig varit någon riktig maratonspelare förväntade jag mig sisådär 3-4 dagar, jag har trots allt minne av att ettan på GB tog sitt lilla tag och att det var rätt klurigt därtill. Dagen efter att jag startat tvåan var jag på slutbossen vars attackmönster var fruktansvärt lättläst :? Kan det ha tagit 2,5h inklusive alla omförsök på den där bautasträckan i början på spelet? Min teori är dock att fingerfärdigheten från ettan fortfarande satt kvar och att det underlättade markant i övriga delar av spelet. I princip samma spel som det första fast i färg och utan random battles. Väldigt outvecklat som rpg men rätt najs som actionfix. Att utnyttja vingarna till fullo just efter man eldat ihjäl en luftburen fiende och hunnit till en säker vägg är en fenomenal känsla!
IMGA0003.JPG
IMGA0003.JPG (378.22 KiB) Viewed 2674 times
IMGA0010.JPG
IMGA0010.JPG (455.03 KiB) Viewed 2674 times
 #575913  by Ufouria

Trevliga recensioner :good:

Tycker det värsta i GQ II är det där hoppet man ska göra typ halvvägs in i spelet. Man ska hoppa över ett parti lava och man måste ta det andra hoppet precis rätt för att inte ramla ner i lavan. Annars är det som sagt betydligt lättare än det till GB.
 #575923  by Zelda

Jag diggade Quantum Fighter, tyckte det var kul=) Gargoyle's Quest tänker jag också försöka klara om jag får tag i en billig kassett.

Spelade precis ut Metal Gear för första gången. Det var kul det med! Lite för "broken" för min smak, men man vande sig under spelets gång. Ett bra exempel var att jag kom till Big Boss utan att ha sönder datorn. Jag kände inte till glitchen, men råkade genomföra den i alla fall.

Tänkte ge mig på Star Wars nu. Eftersom jag inte följer guider på nätet tänkte jag höra här om det står något i manualen som man verkligen behöver känna till? Känner inte för att uppleva samma historia som jag gjorde med Castlevania 2, det tog bra mycket längre än vad det borde gjort^^
 #575946  by Zelda

Jo, vid sista banorna är det verkligen fullt fokus som gäller. Fast för mig var det ändå mest frustrerande att plocka hjärtan hos Dracula, tog ett bra tag innan jag fick död på det aset första gången.
 #575960  by Zelda

Vi kör nog olika strategier. Om man tar med sig sin bumerang och vräker iväg den på hans projektiler så börjar han droppa double -och triple shots till slut. Jag vet inte vad de kallas på svenska, men det är de romerska siffrorna som tillåter dig att kasta fler vapen åt gången. När man fått tag i en triple så kan man kasta bumeranger i princip hela tiden, någon träffar alltid! Och det är där hjärtana kommer in i bilden=)

Star Wars var för övrigt hur kul som helst! Varför hör man folk ranta det så fort någon frågar? Hade noll i förväntningar och måste säga att jag blev glatt överraskad. Lyckades dock bara överleva fram till 55% av spelet, men i morgon är det nya tag ^_^
 #576012  by Ludu

Sanna wrote:Tycker det värsta i GQ II är det där hoppet man ska göra typ halvvägs in i spelet. Man ska hoppa över ett parti lava och man måste ta det andra hoppet precis rätt för att inte ramla ner i lavan. Annars är det som sagt betydligt lättare än det till GB.
Ja huvva, det var inte att leka med! Nu när du säger det så påminns jag om OP-fienderna som följer efter en i slutet på ettan, jädrar vad de gör livet surt för en! Jag hittade inget av motsvarande svårighetsgrad i tvåan så det kanske är lättare överlag, inte bara tack vare fingerminne :yes:
 #581148  by segasonic

Klarade precis McDonaldLand.
Svängig musik, fina färger och mycket frustrerande på sina ställen! :arg:
Attachments:
2012-12-09 16.28.08.jpg
2012-12-09 16.28.08.jpg (802.62 KiB) Viewed 2595 times
 #581160  by segasonic

:lol:
Jag fick lämna spelet igång och hitta på något annat ett par gånger för att orka ta mig genom det till slut.
 #581307  by Vippe

Spelade genom Mega Man 2 samt Adventures in the Magic Kingdom förra veckan.. Hade glömt bort hur irriterande rymdbanan var..nu ska jag ge mig på ormspelet!

För övrigt så tror jag att det var åtminstone 100:e gången jag spelade genom Mega Man 2, men första gången på konsoll sen tidigt 90-tal =)
 #582319  by segasonic

Klarade precis Snurres Birthday blowout. Utan att försöka särskilt mycket klarade jag spelet med 72 extraliv, bonusbanorna bara sprutar liv på en.
Precis som i DuckTales 2 så har borgbanan en riktigt passande musik! :good:
Attachments:
2012-12-15 16.49.55.jpg
2012-12-15 16.49.55.jpg (660.35 KiB) Viewed 2546 times
 #582340  by segasonic

Det är inte ett av de bästa iaf, men jag har spelat mycket värre!
Jag hade gett det 5/10.
  • 1
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 145
  • 227

Instagram #sndb.se