• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#569023  by segasonic

Precis, du kan springa snabbare (och du svettas inte!) när du bär tunga grejer. Äpplen, betongblock och stockar är tre föremål jag kan på rak arm.
 #569033  by XIAOYANGGUANG

En bekant till mig undrar angående ström adapter till nes bergsala enhet, det sägs online att man skall kunna använda en dc adapter till nes även om det står ac..
vet dock inte hur detta stämmer, är det någon som testat?
Självklart har jag glömt bort allt i rätta läget...

http://www.sega-16.com/forum/showthread ... AC-Adapter
 #569431  by Lindholm

ja det funkar! Jag kör med en snes adapter (som e dc) till två av de NESen jag har inkopplade (bergsala och amerikanskt). Nintendo gjorde NESet väldigt stabillt, så i den klarar även av spänningsskillnader (ska vara 9V) galant, iat några volt hit eller dit spelar ingen roll så länge den kan dra rätt mängd ström (A)

OBS står inte till svars ifall det av någon skum anledning inte skulle funka på din polares enhet
 #569443  by MilleN

Har sökt lite angående att göra enhet regionsfri men hittar fan inte exakt hur man gör. Finns det någon bra guide?

Och framförallt, tjänar man på att sälja på tradera som regionsfri eller ska man köra originalstuk? Ska sälja en boxad scn-enhet med ett gäng boxade scn-dubletter, smb 1-2-3, ghostbusters 2, chip n dale och ett par andra svenssonspel. Regionsfri eller inte?
 #569444  by Lindholm

känns som det kvittar, tvivlar på att någon vill betala mer för en grej man gör på under 5 min...
 #570232  by Tony

fast svenssons uppskattar nog att den är regionsfri.. "köp billiga usa-spel" "inget krångel, alla spel fungerar" osv..
 #570256  by MilleN

Mm många vågar nog inte öppna enheten och ta isär allt. Pallade inte fixa det denna gången (och det verkar gå bra ändå :DOG ) men inför nästa paketförsäljning så :)
 #570830  by Ashaman

Jag känner ingen annan som har tummen mitt i handen mer än jag har, men jag lyckades med modifiering på en av mina konsoler. Inga problem där inte ;) Dock slarvade jag bort skruvarna till mitt NES i samma veva.. :P
 #570832  by Lindholm

Bra Asha :good:

Känns som många inte ens vill göra sådana enkla ingrepp för de tycker det låter svårt, men om man inte testa så lär man sig aldrig... Och om det skulle vara så att något går sönder så har man iaf lärt sig något av det, och man lär sig mer när man ska laga det... Själv tycker jag det e roligt att hobby-pilla med sådant jag inte gjort innan för man blir lite visare även om det skulle skita sig...
 #570959  by Lindholm

nix, iaf inte i mitt ex som jag köpte nytt back in the days
 #571048  by Megadeth

Hej allesammans!

Jag är i behov att identifiera ett spel från min barndom jag spelade rätt mycket, tyvärr så försvann det hos någon kompis ganska tidigt i barndommen så jag minns inte allt för mycket om det ](*,) .

Spelet i sig är en fighting/platformspel, påminner otroligt mycket om turtles då man kunde se ovanifrån och från sidan beroende på vars man befann sig. Tror tamejfan man kunde gå ner i kloaker också, spelet hadde en även en röd ton (Nästan allt hade en röd ton). Livmätaren såg exakt ut som turtles (flera röda rektanglar)

Tror att man kunde hitta olika vapen man kunde slåss med, jag vet iaf att man kunde slåss med en stridsklubba (Mace) ni vet den där med en taggig boll på toppen.

Tyvärr minns jag inte så mycket mer detaljer, i minnet så är det den rödaktiga tonen som verkligen stod ut.
Tror inte heller det var ett jättevanligt spel då jag var den enda bland mina kompisar som hadde det.

Alla tips är varmt välkommna.
 #571087  by segasonic

Jag tror mer på Trojan, Rygar har inga kloaker (väl?).
 #571092  by Ufouria

Tror både Trojan och Rygar kan vara rätt, men jag tror mer på Rygar. Man kan gå ner i "grottor" i Rygar. I Trojan går man alltid åt sidan medan i Rygar så går man ibland uppåt/nedåt. Trojan var väl dessutom rätt vanligt så då borde fler ha haft det. Dessutom har man väl bara ett svärd i Trojan.
Last edited by Ufouria on 28 Oct 2012, 09:50, edited 1 time in total.
 #571096  by Hrossharsgrani

Trojan:
Kloaker
Röda rektanglar

Rygar:
Ovanifrån och från sidan
Röd ton i början

Double Dragon:
Inget

Stridsklubban är väl lite osäker. Man skickar ju iväg en taggig boll i Rygar, kan man få en stridsklubba i Trojan? Kloakerna känns som en osäker uppgift då det är den enda minnesbilden som han skriver "tror" om.
 #571388  by Megadeth

Trojan är det! Jag är helt säker!

Undra om minnet är lite snett, var inte den där rödaktiga tonen då jag kollade på youtube! Men tack ändå!

http://www.youtube.com/watch?v=JSWB1Vr3pOQ

0:22 in i videon, mins den killen väldigt väl!

Edit:
Ser att vissa av fienderna har också sånna där stridsklubbor jag beskrev!

Tv apparaten jag lirade det där på måste ju ha haft väldigt fel färginställning, alternativet är att jag kanske spelade på en monochrom monitor?

Ja jag vet faktiskt inte men tack så mycket! \:D/
Last edited by segasonic on 28 Oct 2012, 22:05, edited 1 time in total. Reason: Dubbelpost.
 #571475  by Megadeth

Hej!

Vars skaffar ni era dammskydd billigt? Tyckte det var väldigt dyrt då jag tittade på tradera.
Behövs dammskydden verkligen eller är det bara överflödigt?
 #572413  by Sonefors

Megadeth wrote:Behövs dammskydden verkligen eller är det bara överflödigt?
Behövs och behövs, de skyddar ju även mot repor på kassetten så det är nog att föredra. Men det beror så klart på hur du förvarar kassetterna samt hur rädd du är om dem.
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 111

Instagram #sndb.se