• mitt nya projekt

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#54292  by Tawny

jag ska ta skärmdumpar från alla spel som släpptes i sverige, helst från sista bossen (om jag orkar), och sen skriva ut alla bilder, rama in de och fylla en vägg :)

#54295  by helios

Då har du lite å göra alltså :) Skulle kunna bli grymma tapeter. Fan tänk å va stenad hemma hos dig då ;)

#54298  by Tawny

fast det ska vara ganska små bilder, typ i storlek som ett kort, och med ram och sånt, inga tapeter :P

edit: är releasedatumen i db:n korrekta? och hur får man tag i datumet på de som det inte står på i db:n? tänkte sortera de efter releasedatum :)

#54304  by rogerxy

Låter som ett kul projekt, ser fram emot att se väggen när den är klar :)
Sen när du är klar tar du alla Japan-släppta spel & tapetserar ett annat rum

#54307  by Super-Marko

låter häfftigt!

men hur ska du få tag i bilderna?

#54310  by BelfegorC4

han spelar dit och sen tar kort på TV:n. Eftersom att äga roms är olagligt ;)
haha =D låter som ett värdigt projekt om du ska spela dit själv Tawny. Önskar dig lycka till :)

#54323  by Tawny

ja jag tänkte spela dit själv :)

men jag orkar nog inte ta mig till sista bossen, men en bit in i spelet i alla fall.. så får man en chans att testa alla scn-spelen också :)

jag begränsade mig till de svensksläpptna annars blir det alldeles för många :)

#54325  by Filurkatten

Jag råkar veta en som har alla SCN spel på ROMS på sin dator. PAL version och allt. :roll:
Dock om jag minns rätt var det ett par spel som han inte hittade någon stans alls som PAL.

Tänkte om du behöver dem för att spela igenom, såvidare du inte skall spela på konsoll.

#54430  by Tawny

nu har jag alla skärmdumpar förutom shadowgate och deja vu, kan ingen posta de åt mig?

det ska stå på svenska och jag vill att SLÄ ska vara med :)

trevligt också om de kunde vara i 256*240 :)

#54666  by J. Lilja

Eventuella utgivningsdatum som inte finns i db'n ska finnas i min lista som du hittar i min signatur. Ett par spel saknar helt kända datum (t.ex. Joe & Mac), men vill du ändå ha de placerade någorlunda korrekt så kan du använda deras amerikanska utgivningsdatum och plussa på ett år. :) Deras amerikanska utgivningsdatum finner du på GameFaqs.

Kul projekt!

Instagram #sndb.se