• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#540524  by Vanguard

Ska ta mig i kragen och fixa klart min MM3 no damage, buster only run. Har klarat allting i spelet enskilt utan att bli träffad men har aldrig försökt få en inspelad version av allting i en och samma genomspelning.
 #540817  by Ufouria

Nä det kanske inte är något för dig då det skiljer sig från Puzznic. Mer likt Tetris skulle jag säga eller ett mellanting mellan Tetris och Puzznic. Taito som utvecklat även Palamedes (och Puzznic).
 #541262  by segasonic

Ja, Asterix är ganska dåligt.
 #542505  by Nils

Ska köra lite Battle Kid. Det kommer bli sjuuukt mycket BK sen när jag ska öva inför Swedes of Speed. Jag ger nu även MM10 en till chans. Köpte ett nytt ex av SSB Melee som kommer spelas mycket också.
 #542667  by Robotwo

Kör igenom Samson en gång till, grymt roligt spel, men om man hoppar in mitt i det genom koderna så börjar ju alla karaktärer med minimal hälsa.
Så var lite svårare förra gången eftersom jag vart tvungen att dela upp spelandet för att andra ville nyttja TV'n t.ex.
 #542710  by Ufouria

Ja helt värdelöst! Har stängt av en gång då jag trodde att jag kunde komma tillbaks med full hälsa när jag knappade in mitt lösenord. Men icke! Surt sa räven. Spelade dock klart det iaf men det blev såklart svårare. Nästa gång jag spelar och inte orkar spela klart så blir det att låta konsolen stå på.
 #542981  by segasonic

Har provat lite Bucky och blev mycket glad när jag såg hur spelet var uppbyggt.
Kommer med stor sannolikhet erövra det i helgen.
 #543028  by Ufouria

Har spelat ett Wery-spel och det var riktigt bra! SCAT heter det och utvecklades av Natsume, som även ligger bakom bl a Blue Shadow och Pocky & Rocky.

Är som en mix mellan Contra (ser ut som Contra-männen t om) och Life Force eller andra shmups. Det som är bra är att man inte dör på än träff utan bara förlorar en livsplupp.
 #543052  by Ufouria

Just ja! Ännu en grym titel. Såg nu att de även utvecklade Power Blade och Shatterhand (dock inte gav ut dem), Ninja Gaiden Shadow, Ninja Warriors (underbart!),.. samt ett gäng skräp.
 #543466  by QRS

Försöker spela igenom Star Tropics för att äntligen klara det...kom till de sista banorna för massor av år sedan har jag för mig men det blev för svårt. Hyrde spelet några gånger och sen rann det ut i sanden :(

Måste säga att spelet är fortfarande lika roligt som jag tyckte då! En sak som förvånar mig dock är svårighetsgraden! Spelar det nu på emulator men jag dör väldigt ofta i grottorna! I bland tar det timmar att klara vissa! Har inget minne att spelet var så svårt när jag spelade det sist! Undrar om man är helt kass nu eller om ntsc/pal skillnader spökar igen? Spelade PAL version då jag hyrde det och nu är det NTSC versionen via emulator.

Underbart spel dock!
 #546479  by Bucket

Spelar ganska mycket SMB3 just nu, måste ju ändå säga att det fortfarande är mitt favoritspel till NES & att det är kul att det fortfarande kan leverera efter så många år. :D
Siktar efter 1-livs highscore men det kommer nog ta en stund att komma såpass långt, men det känns definitivt som att jag kan klara det. :)

Inlägg 1337 i den här tråden förresten :mrgreen:
 #546510  by GHFear

SMB3 är högt upp på min topp 10 lista över bästa spel genom tiderna :) Spelar också det just nu! :D Är på värld 4 just nu... och är tyvärr inte jättebra på spelet
men det är förbannat kul ändå ^^ Bli alltid lika sur på Sanna när jag läser hennes inlägg där hon skriver att SMB3 är ett av dom sämsta spelen till NES D:
Grrrr.... du får ju lära dig vilka spel som är bra din dåreee xD haha!
 #548307  by Goomba

Började lira Willow med znyder idag. Blev väldigt överraskad att det var så bra som de var.
Får se hur lång tid det tar att spela igenom det.
 #552807  by Nagai

Har börjat spela Startropics igen, det är ett okej spel men jävligt svår, kontrollen är skitseg och att man kan bara hoppa fram om det är ett särskilt block är lite störande. Men jag ska nog klara av det!
 #552809  by Toktotte

Ge det lite tid så kommer du in i det! Sista banan är ingen barnlek direkt...

Älskar StarTropics, nästan så jag måste offra Ebay-oskulden bara för att få tag i del två.
 #552917  by Ashaman

Goomba wrote:Började lira Willow med znyder idag. Blev väldigt överraskad att det var så bra som de var.
Får se hur lång tid det tar att spela igenom det.
Tycker också det är ett bra spel! :)
dock lätt att gå vilse i bergsbanan... länge sen nu.. måste plocka fram det igen :)
 #553774  by Nils

Zelda 1. Denna gången kommer jag nog inte bli lack på spelet eftersom jag har flera nycklar i reserv (ni ju kan gissa vad som hände förra gången). Har på något vis lärt mig gilla det nu. Gillar dock fortfarande Startropics och Zelda 2 lite mer.
 #554668  by Malus

Mother of God!

AirRider gillar Zelda 1, snart kommer jag tro på jultomten och konvertera mig till Islam!
 #563234  by Nagai

Har börjat spela Solstice, köpte det för nåt år sen det är ju trots allt första spelet i serien, men det var ett tufft koncept, ingenting man klarar av utan guide, dog säkert ett hundratal gånger. Ska nog sätta mig med det i helgen och spela igenom ordentligt. Det är dock synd att man inte har vapen, eller man har ju flaskorna men om man använder dem gott och väl så har man inte till senare. Men helt klart ett grymt spel. :good:
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 81

Instagram #sndb.se