• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#536061  by RetroMask

I dag blev det japanskt diskettspel! Chrontendo (finns en tråd här i forumet) tipsade om denna gömda juvel. Om du tar en tugga av Guardian Legend, Blaster Master och Gremlins 2 så kommer du skita ut ett spel som heter Ai Senshi Nicol. 1987 släppte Konami det här trevliga actionäventyret. Bra musik, stabil kontroll och lagom skön bandesign. Det är helt på engelska så uppskattar ni nåt av spelen jag nämnde tidigare bör ni kolla upp detta!
 #538749  by Ufouria

Har blivit några varv Trojan. Så himla synd att det inte är som i t ex Rush n Attack eller Probotector där man kan spela hur många varv som helst och det blir svårare för varje varv (fler och snabbare fiender). :nogood: Måste vara ett av de kortaste spelen till NES?? Eller går det snabbare att springa igenom t ex Ducktales eller Chip n Dale? Ghosts n Goblins tar iaf lite längre tid tror jag men det är inte heller särskilt långt.
 #538757  by segasonic

För mig tar det 08:10 att springa igenom DuckTales, SCN-version.
Chip n Dale tar två-tre minuter längre tid :D
 #538767  by Ufouria

Ah, då är Ducktales och Trojan ungefär lika långa skulle jag tro.

Spelar du amerikansk eller PAL utgåva? Jag skulle vilja ha en amerikansk Trojan kassett samt ett inplastat exemplar. :( En av mina favisar tillsammans med GnG.
 #538784  by segasonic

Jag spelar SCN-Spel på Bergsala-enhet :yes:
Kan hålla ögonen öppna efter en amerikansk Trojan-kassett.
 #538876  by Malus

Då har jag spelat igenom Contra utan att dö :D
Jag som spelar för övrigt.
 #538980  by Nils

Nu gäller det bara för dig att bli bättre än Frezy ;)
 #539866  by smid

Sanna wrote:Så himla synd att det inte är som i t ex Rush n Attack eller Probotector där man kan spela hur många varv som helst och det blir svårare för varje varv (fler och snabbare fiender).
Hade ingen aning om att man kunde göra det i Probotector, stänger alltid av efter att det är klarat... Har vi någon lista på spel man kan spela många varv i? :-k
 #540905  by segasonic

Grattis!
Ungefär hur lång tid tog det?
 #540946  by Ufouria

SKönt att ha det avklarat. Det är svårt första gången. Jag dog massvis när jag spelade det men eftersom man har oändligt med continues så kommer man ju hela tiden vidare (lär sig banorna). Det hade kunnat bli bra men det kändes inte så skoj.
 #540964  by tokvev

Minns inte exakt hur länge det tog, tog det i två sittningar, men några timmar typ.

Dog en massa på sista banan, först skall man fly och sen 3 bossar på raken, tur med oändligt med continues ;)

Tycker själv det var riktigt bra och roligt att spela, lagom utmaning och kul att alla olika gubbar har olika färdigheter som krävs för att ta sig vidare.
 #540973  by segasonic

Ska nog försöka mig på Bucky nu i helgen :good:
 #541029  by Nagai

Har spelat mycket Hudson Soft spel på den senaste tiden och idag tog jag itu med Dynablaster, har varvat den två gånger nu, det är ett roligt spel och jäkligt enkelt att spela igenom, om man får tag på minan, ska nog ta och spela något som inte är Hudson Soft, inte för att dem gjorde dåliga spel men det har blivit för mycket av deras :lol:
 #542051  by Nagai

Varvade A boy and his blob häromdagen, det är ett väldigt kort spel om man vet exakt vart man ska gå och var man ska använda de olika gelebönorna. Jag gjorde en tabbe vid sista bossen och slösade upp alla Apple beans så jag kunde inte klara av spelet så jag fick börja om från början lyckligtvis tog det inte såpass lång tid att komma till den punkten. Det är sannerligen ett charmigt spel, konstigt att det inte finns så många spel av den typen. Fast blir nog till att skaffa Wii versionen som släpptes för ett par år sedan :good:
 #542631  by Goomba

Darkwing Duck avklarat! Tror de är första gången jag lyckas lira igenom på en credit. Brukade alltid dö på den jäkla järnnäppen i slutet.
 #542777  by Hrossharsgrani

Klarade Four Player Tennis för någon dag sedan, riktigt lätt spel, torskade inte en enda match. Håller på och nöter Racket Attack nu och det är riktigt svårt efter att man vunnit ett par matcher. Ruskigt dåligt också.
 #542831  by Ufouria

Usch att du orkar! Hemskare spel får man leta efter. Provade Racket Attack för några månader sedan men la det åt sidan efter några minuter.
 #542833  by Goomba

Sanna wrote:Du är tillbaks! :D

Tycker bossen som håller på att skruva på de tre mojängerna är halvsvår.
Han är lite små jobbig. Jag brukar skadeskjuta de 2 översta och sen när det bara är en träff kvar på vardera så skjuter jag sönder båda. Då är de bara att kötta bossen när han springer fram och tillbaka + att man behöver ju i princip bara akta sig för elden nedanför. :good:
 #543256  by segasonic

tokvev wrote:Gör du helt rätt i! :good: Keep us posted!
Började förra helgen men stängde av eftersom dagen blev sen (var tydligen på nästsista bossen när jag gjorde detta).
Idag gick jag hela vägen däremot! Mycket bra spel som påminner om Little Samson och MegaMan, helt klart en favorit!
De meddelanden som löd "I hate you!" var ganska roliga och oväntade när de kom fram :DOG

Lite synd att man inte fick rädda grodorna i slutet :(

Jag ger spelet 8/10 poäng.
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 227

Instagram #sndb.se