• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#525649  by XIAOYANGGUANG

Alla nes spel har ett värde, men har de tysk/fransk text så har de mindre värde i sig. Som ett exempel kanske ett tyskt exemplar är värt 250 och ett skandinaviskt 400. Väldigt olika per titel. Vissa 100 krs spel i tysk version kanske kostar 250-300 i scn tappning. Jag skaffade Jetsons I USA tappning för 205 kr, hade kostat WAY more som SCN eller till och med tyskt eller nåt sånt. Sen undrar jag varför du inte skapar en sälj tråd istället? Eller att du skriver detta i chatten. Vet inte riktigt vad du vill :P

Sen en lite mer privat fråga, varför kör du med nåt skit som retroduo lol Mina vanliga nes tar "alla" regioner också ;)
 #525663  by Uchiha_Itachi_

Tack för svaren !! va nästan säker på att det fanns en regionstråd redan men orkade inte leta kl va mycket så skapade en ny ville att folk skulle ha svarat till morgonen ;)

undrade bara om folk betalar något för typ DAS kassetter så jag ska skapa en säljtråd eller om man ska slänga upp det på traden om det ger mer .....

har en retroduo för att spara plats just nu lite jobbigt när man har alla konsoler vid samma tv ont om plats och så orkade jag inte skaffa en moddad enhet, ville spela usa spel bla ;)

Men en säljtråd uppskattas alltså ;)
 #525708  by 3gengamern

Sanna wrote:Jag hade en sån i Nintendo World Cup. Vet dock inte om de följde med spelen eller Satellite.

Är XZ de två siffrorna för någon NES kassett?

Edit:

Nintendo World Cup
Nintendo
NES-XZ-SCN
Aha, där lärde man sig något nytt.
Har alltid tyckt att det är intressant med spel som kommer ihop med udda papper.
 #525836  by segasonic

@Uchiha Itachi
DAS-spel hade jag sålt på tradera.
 #526047  by Tronin

Håll dig till värderingstråden med såna frågor. Men ja, någon krona lär du allt få, iaf betydligt mer än här inne.
 #527219  by viaton

Hundägaren wrote:
viaton wrote:Vem hade originelt den här exakt gimmicken som är på bilden?
http://www.nesdb.se/game_info/scans/box/b_scn/588.jpg

Jag hade den några år men kommer inte ihåg vem sålde den till mig från Sverige. :)
(easy to identify it from the scratch on the front top right corner + back).

Den är ännu i Finland, sålde den till en annan finsk samlare.
Det var mig du köpte Gimmick av tillsammans med 8 andra spel.Affären gjorde vi mars/april 2008.
Tack Hundägaren, så var det! :good:
 #528665  by Uchiha_Itachi_

startade ett REV-A spel på min retroduo och allt startade bra, men det blir som linjer i spelet nästan som att det har startat men inte orkade ända fram ;)

testade att rengöra spelet men samma fel :( ingen som vet vad det kan vara ??
 #528796  by segasonic

Sätt i ett annat spel. Får du samma resultat?
 #531044  by segasonic

Registrera dig på palrocks.nl och kika i deras forum. Där finner du en lista.
 #531069  by segasonic

En admin måste godkänna dig innan du kan logga in. Bara så du vet.
 #531202  by Fenris

Tjosan!

Har en polare som har en Mega Man 6 kassett (amerikansk då) som går att köra i omoddade svensksålda NES, någon som vet varför? Kassetten är med stor sannolikhet inte moddad.
 #531205  by Lindholm

Kassetten ÄR med stor sannolikhet moddad, dvs regionschipet i den är utbytt. Vill minnas att det var något företag som gjorde så back in the days
 #531248  by Fenris

Jaha, min polare påstår sig att han köpte det nytt från något "Nordic Game"(?) när det befann sig (alltså 1994).

Okej så sådana moddade kassetter är vanliga? Hur vanliga? Finns inget sätt att veta att man köper en sådan? ^^

@i<3zelda:
Tyvärr är den inte till salu, han säljer inte sina barndomslir =P (men vem gör det liksom? ;))
 #531254  by Fenris

@i<3zelda:
Hehe jo jag vet. Jag hade turen att mina päron inte bestämde sig för att göra oss av med någonting, sen tycker jag det är drygt att sälja så det har inte blivit så... Något jag är extremt tacksam över nu, det känns gött att man har kvar allt man hade som barn.

Sista meningen där hängde jag dock inte med på! =/
 #531255  by 3gengamern

Hur väl fungerar de där moddade MM6 kassetterna,
alltså går musik och grafik i samma takt osv.

Vore ju annars praktiskt att slippa köpa en hel konsol bara för att få spela det spelet.
 #531256  by Fenris

@illumi85:
Det går ju att spela, vissa bossar känns jätteslöa (vilket gör dem löjligt enkla). Annars tycker jag det märks mest på musiken, särskilt musik som är gemensamt i andra megaman... All in all tycker jag det kändes slöare än de andra mega man jag lirat som varit SCN dock.

Antar att det är bedrövligt om man är petig, jag tyckte spelet var najs ändå! =)

Btw så är det löjligt enkelt att modda sitt NES så det tar alla regioner.
 #531273  by i<3zelda

Skulle stå vet man vad man har så säljer man givetvis inte för en billig peng. Har oxå mitt kvar sen barndom.

Måste moda min enhet känner jag. Sone finns d nån länk här som visar hur man gör?
 #531283  by Fenris

@i<3zelda:
Här är en länk som visar hur man moddar: http://mmmonkey.co.uk/console/nintendo/nes-lockout.htm

Jag ska själv modda några NES:ar som en förening jag är med i har någon gång snart, kan berätta hur det gick om du vill.

@Sonnefors:
Ne om man vill köra det i riktiga hastigheten måste man köra det på ett amerikanskt NES om man inte moddar sitt NES och sätter dit en 50/60Hz-switch (vet inte inte om det finns sådan moddning till NES, men det borde väl finnas?)

Förresten i<3zelda, Sanna och/eller Lindholm:
Har ni några länkar eller liknande som backar upp att kassetterna moddades? Eller någon annan källhänvisning?
 #531291  by i<3zelda

Har ingen länk såhär på rak arm, kan kika på d ikväll.
Tack för länken sj, måste va fixa en USA kassett så ska d provas å mods :p
 #531292  by Lindholm

ingen länk, men står säkerligen om det någonstanns på forumet. Annars finns det även med i Sols bok NES-XX-SCN
 #531301  by smid

Det finns urklipp från gamla kataloger där man ser att Nordic Games säljer moddade spel, dessutom ser man att någon fifflat med lockoutchipet om man skruvar upp carten.
 #531305  by Fenris

Tack för all info, ska definitivt kika vidare, jag har inte boken NES-XX-SCN så jag hade gärna velat ha länkat källor på detta, hade varit kul att kolla upp lite extra... Så om någon har eller kan fixa en länk är jag tacksam!
 #531328  by Lindholm

köp den då innan den tar slut ;) Men som smid sa, skruva upp kassetten så ser du/ni att lödningen ser annorlunda ut vid lockoutchipet gentimot de andra
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 111

Instagram #sndb.se