Har varken sett filmen eller spelat Gremlins 1.
Dock mindes jag
Gremlins 2 från barndomen som ett ganska bra spel.
Presentation
• Spelet är gjort av
Sunsoft vilket släppt många andra höjdarspel som
Uforia, Mr. Gimmick etc, dock är dessa plattformsspel sett från sidan medans
Gremlins 2 är sett ovanifrån. De har dock försökt ha med sig plattformsstilen in i detta spel och gjort det till ett mer
plattform+äventyrsspel. Spelet presenteras på ett okej sätt med en inledning, cut-scenes (utan text?) som jag inte förstod mycket av och ganska okej grafik med olika färger för olika fiender.
Gameplay
• Tycker
Gizmo rör sig bra efter mina knapptryck. Något som hade gjort spelet roligare hade vart lite hemligheter, som att t ex smyga under ett skrivbord för att hitta ett gömt liv. Detta kanske finns men inget som jag fann? Iomed att spelet svarar bra till kontrollern känns det ofta som det är mitt eget fel att Gizmo dör då jag missar en plattform eller liknande, tillskillnad från Ninja Gaiden 1 då fiender kan buggas fram lite här och var. Vapnen i spelet ändras efter varje nivå då man får ett nytt vapen efter avslutad boss. Dessa skiljer sig marginellt om man bortser från slutvapnet som är
AWESOME! Fienderna var rätt välgenomtänkta med.
• Lyckades dessutom dö när jag hade dödat maskingevärsbossen på
4-3 genom att gå på taggarna, tur att NES-handkontrollen är hållbar mot mitt bord. Grannskapet måste hört mitt vrål iaf!
• Och varför försvinner affären när man köpt en grej? Borde inte affärsinnehavaren vilja tjäna pengar på vår käre
Gizmo. Man hade ju kunnat halvera "pengarna" man får av dödad fiende och istället kunnat handlat hur mycket man ville för sina pengar.
• Musiken är helt okej i spelet men inget jag kommer komma ihåg!
•
4-2.... behöver jag säga mer?
Sammanfattning
• Ett bra spel jag säkert kommer spela igenom någon mer gång. Det är plattformshoppen som gör svårighetsgraden i spelet men tycker inte det var ett speciellt svårt spel! Kan rekommendera det till fler!
6/10 
får det av mig, skulle vart lite längre kanske!