• Medicinsk Bensin för att ta bort prislappar.

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#52224  by Lalle-Man

Bonomaul wrote:Inte så lågt kontra mot hur urbota dumt det vore att ta av dem och slänga dem eller nåt.. :)
haha ja gör man de é man ganska dum :lol: :lol:

#55987  by Ufouria

Blöder näsblod. :(
Skulle rengöra en hyrkassett (som ju kan vara ganska så skitiga) så jag plockade fram elektronikrengöring och började skrubba kontaktytorna med en allrengöringssvamp med elektronikrengöring på. Det gick inget vidare... beläggningen på kontaktytorna ville inte ge sig av. Det blev dessutom en ny beläggning (från medlet) på kontaktytorna. Så jag tog till suddigummit och började sudda. Suddigummimetoden funkade prima!! Kontaktytorna började glänsa som guld och spelet startade på momangen. :D

Sedan skulle jag ta bort en klisterrest från en kartong. Använde elektronikrengöring på en topps och det funkade finfint. All klisterkladd gick bort. :) MEN precis när det var gjort började jag blöda näsblod.

Slutsats: Man ska inte sniffa elektronikrengöring (för då kan man börja blöda näsblod) samt att suddigummimetoden är överlägsen elektronikrengöring om man ska rengöra kassetter.

#55994  by rogerxy

Sanna wrote: Slutsats: Man ska inte sniffa elektronikrengöring (för då kan man börja blöda näsblod) samt att suddigummimetoden är överlägsen elektronikrengöring om man ska rengöra kassetter.
Kom nu inte här & sabba mitt enda lördagsnöje Sanna :x :)

Är "suddgummi-metoden" att man tar ett vanligt vitt suddgummi & suddar fri kontaktytan från beläggning?

#56001  by Ufouria

rogerxy wrote:Är "suddgummi-metoden" att man tar ett vanligt vitt suddgummi & suddar fri kontaktytan från beläggning?
Stämmer.

Instagram #sndb.se