Lindholm wrote:enklare och billigare att modda sitt nes än att köpa converter...Sant. Men jag har ingen lust att förstöra mitt NES.
segasonic: Tack

Moderator: Moderatorer
Lindholm wrote:enklare och billigare att modda sitt nes än att köpa converter...Sant. Men jag har ingen lust att förstöra mitt NES.
Sanna wrote:Finns det några bevis för (t ex svensk prislapp eller info från Bergsala) att Lolo och Total Recall släpptes i Sverige i vanlig utgåva med kartong? Jag misstänker att dessa enbart släpptes utanför hyrbutikerna i Finland. De är vanliga i Finland men ytterst ovanliga på den svenska marknaden. Om de säljs med kartong så är det oftast finska säljare. Om de nu skulle ha sålts i butikerna i Sverige lite senare, efter att de funnit i hyrbutikerna under ett par år, varför är då regionskoden EEC och inte SCN?Enligt NintendoMagasinet jag läste vid kiosken på RSM gick Total Recall endast att hyra i Sverige, det togs inte in för försäljning eftersom det var för kasst.
viaton wrote:Vem hade originelt den här exakt gimmicken som är på bilden?Det var mig du köpte Gimmick av tillsammans med 8 andra spel.Affären gjorde vi mars/april 2008.
http://www.nesdb.se/game_info/scans/box/b_scn/588.jpg
Jag hade den några år men kommer inte ihåg vem sålde den till mig från Sverige.
(easy to identify it from the scratch on the front top right corner + back).
Den är ännu i Finland, sålde den till en annan finsk samlare.