• Dåliga tradera affärer

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#47952  by Smygarn

Nån som har gjort nån usel affär på tradera. Kanske lagt ut nåt på auktion och budgivningen blev inte alls vad du hade tänkt dig?
Min sämsta försäljning måste vart Shatterhand SCN för typ ett 1.5 år sedan. Det var komplett och i super fint skick.
Utropspris 35kr. Såld för 36kr
Kan ha vart för att jag var ny på tradera och bara hade ett positivt omdöme.
Last edited by Smygarn on 11 Jan 2008, 22:16, edited 1 time in total.

#47955  by nes_nerd_no_1

Jag sålde en kassett med Ahtletic World för 1:- .
Det kändes så jäkla ovärt att skicka iväg den, men det är det enda objekt på tradden som jag bara har fått en krona för oxå..

#47986  by Kreese

Min sämsta tradera affär var min första försäljning... Jag sålde en manual till ett skumt tv-spel. En tjock fet jäkla bok. Utropspris 1 kr. Auktionen startade dessutom om efter 2 v. (Tradera har ju det som förhandsval). En bjöd 1 kr efter andra omgången. Frakten beräknade jag fel så jag fick lägga 11 kr extra (livrädd första gången jag sålde!) jag bad inte om mer pengar...

Summa summarum: Jag betalade närmare 15 kr för en sak som jag kunde slängt i sopnedkastet gratis! :roll:

#47992  by helios

Men se det såhär Kreese: Du förgyllde säkerligen dagen för någon annan än dig själv. Ungefär som att ge lite pengar till Röda Korset eller liknande ;)

#48013  by Vampire

Jag sålde ett C64 GS (Tv-Spel versionen av C64) med Last ninja.
Fick bara 800-900 för det. Men det berodde nog på att jag hade noll i omdöme på tradera. Taskig affär kan man tycka såhär i efterhand.

#48018  by Lakanman

Jo omdömen verkar ju gör en del. 1UP får ju sinnesjuska priser för spel. 1300:- samanlagt för Donkey Kong Country 1,2,3 kassetter - NOE. Kommer aldrig kunna släppa det.

#48023  by Vampire

hehe.. Jag har för mig att han har fått 250:- för 10 stycken damfodral till nes en gång också.

#48032  by WERY

Sämsta var när jag köpte ett boxat Mystic Quest legend för 450;- o ett år senare sålde det på tradera för 14;- :cry:

Sålde ett boxat Super Mario Bros och fick 16;- :(

Sålde även DD2 o DD3 i NOE o fick under 100lappen för båda enskilt :cry:

#48052  by Anders

Och vad lär vi oss av allt detta? Sätt aldrig ett utgångspris du inte är nöjd med! :wink:

#48175  by Andreas No 1

Anders wrote:Och vad lär vi oss av allt detta? Sätt aldrig ett utgångspris du inte är nöjd med! :wink:
Jo iof, men man sätter ju 1 kr eller 10 kr för att man vill få många intressenter/spekulanter och att de i sin tur skall skapa budgivningskrig mot varandra. När detta inte sker så får man för dåligt betalt tyvärr. Sedan är det ju omöjligt att inte gå på någon mina här och där, om man nu ska sälja spel som inte är så attraktiva. :?

Mina värsta tradera-affärer är när jag sålde Snake´s Revenge (cart) för typ 28 kr, plus när jag var ny och sålde DW (cart) för typ 80 kr, Komplett Super Off Road (SCN) i mkt fint skick för 130 kr eller nåt. Inga jätteminor, och i det stora hela är jag väldigt nöjd med mina affärer! :D

#48176  by BelfegorC4

Anders wrote:Och vad lär vi oss av allt detta? Sätt aldrig ett utgångspris du inte är nöjd med! :wink:
Jag ska också börja med att sätta högre utgångsris. Har också sålt spel för billigt :(

#48269  by Lillapojkenpåön

Jag köpte ett Lolo 2 komplett i "absolut toppskick"
över 700kr
Såg ut såhär när det kom
Image

Ett annat misstag var när jag letade efter ett komplett bergsala super gameboy i över ett år utan resultat, dessutom såg jag att det Stiv hade på sin sida var i mycket sämmre skick än allt annat han äger, så jag fick för mig att det var ovanligt att hitta och slog till på det som spelia hade ute för nästan 500kr, och nån dag senare la nån ut ett oanvänt under gameboy kategorin för utropet 50kr, som det såldes för.
Kändes skitbra!

#48279  by Andreas No 1

Lillapöjken: Fick du förklaring av säljaren eller hade det kommit vatten/fukt på försändelsen??? Jävligt surt iaf! :x

#48282  by Gsmhacker

:shock: 700! för den jag hade uppsökt säljaren oavsett vart har bodde och ställt frågan om man vill åka rullstol resterade år :?

#48306  by Andreas No 1

Gsmhacker wrote::shock: 700! för den jag hade uppsökt säljaren oavsett vart har bodde och ställt frågan om man vill åka rullstol resterade år :?
Gangstastyle! :lol:

Lillapojken: Om det inte var så att paketet skadades av posten (det händer ju ibland) så antar jag att du fick pengarna tillbaka av säljaren???

#48311  by WERY

Hade jag fått välja mellan o betala 700;- för Lolo 2 i "toppskick" eller att köpa det för 500;- som nytt o inplastat hade jag valt det senare

#50180  by Pålle1

Har precis gjort en dålig affäår på ebay. Köpte Bobble Bubble 2 (ej rainbow Island) trodde jag fick hem spelet idag och det var Bobble Bubble (det vanliga) , hade givetvis varit för snabb på köp nu och trott att det var tvåan. $20 åt skogen + $10 frakt

#50193  by WERY

Men då har du iaf 1an vilket inte är hela världen. Var det komplett?

#50197  by Pålle1

Jag har ju ettan i SCN sen innan, nä det var bara kasetten

#50201  by WERY

får du några 100 för på tradera då :)

#50332  by Lakanman

Pålle1 wrote:Har precis gjort en dålig affäår på ebay. Köpte Bobble Bubble 2 (ej rainbow Island) trodde jag fick hem spelet idag och det var Bobble Bubble (det vanliga) , hade givetvis varit för snabb på köp nu och trott att det var tvåan. $20 åt skogen + $10 frakt
Hmm 190 kr :).. Du kanske vill sälja Bubble till mig?

LOLO är väll inte skadat i frakten? Jämt skada då :). Har väll suttit något klistermärke va?

#50432  by Pålle1

Jag ska på semester till thailand i tre veckor efter det så kommer det komma ut en massa auktioner på tradera, om jag inte stannar i thailand och skiter i att komam tillbaks till kalla gråa Sverige, fast då får min sambo sälja spelen så att jag får råd att bo kvar :lol:

Instagram #sndb.se