• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#501335  by Andreas No 1

Usch! Det sämsta spelet jag har tillsammans med Total Recall, Gauntlet II, Ghostbusters II och nåt annat skitspel. :lol:

Var/är det svårt? Har aldrig velat sätta mig i det, varken under 80/90-talet eller nu.
 #501339  by Robotwo

Lite sent kanske, men tog mig äntligen tiden att nöta igenom Darkwing Duck :P
Fick köra om sista banan ett antal gånger innan jag fattade hur extremt enkelt det egentligen var att ta ned sista bossen :B

Måste säga att upp-knappen kunde frustrera en aning vissa gånger dock :)
 #501363  by smid

Hur kan man tycka att Ghostbusters 2 är dåligt, vet inte hur många gånger jag klarade det som barn. Lite knepigt innan man lär sig hur man ska sikta osv, lite annorlunda från Probotector om man säger så... Men sedan är det faktiskt ganska kul, köra bil och skjuta spöken osv. Kanske lite enformigt efter ett tag ;)
 #501364  by Ufouria

Ghostbusters II gillar jag. Varierande banor och att bara att höra ghostbusters musiken gör ju att man vill spela det om och om igen. Det ska jag nog ta och springa igenom snart igen.
 #501368  by Ludu

Robotwo wrote:Lite sent kanske, men tog mig äntligen tiden att nöta igenom Darkwing Duck :P
Fick köra om sista banan ett antal gånger innan jag fattade hur extremt enkelt det egentligen var att ta ned sista bossen :B
Det var samma för mig :lol: Flera försök innan jag insåg att "jaha....man kan stå där....".
 #501712  by Erik S

Spelade igenom Duck Tales för en stund sedan. Måste vara spelhistoriens lättaste bossar i det spelet :lol:
 #501789  by Erik S

Det har du alldeles rätt i, för upplevelsen var det verkligen inget fel på :good: (inte musiken heller...)
 #501813  by Andreas No 1

Smid: Musik, grafik, spelkontroll = under medel. Jämför det med ett random bra spel som Batman, Blaster Master, Rush´n´Attack så är det ju en ganska rejäl skillnad imo. Men alla har vi väl nåt "guilty pleasure"-spel antar jag. Har inte kommit på mitt än, om inte Ski or Die räknas? :)
 #502110  by Andreas No 1

Jag tycker inte att det är dåligt alls, bra spelkontroll, grafik och musik dessutom laddad med spelglädje och tävlingsmoment. Spelade alltid detta hos en granne då han bara hade SoD, Tiger Heli och SMB/Duck Hunt. :)
 #502118  by Ufouria

Spelkontrollen är ju ganska dålig även i bra spel som Kid Icarus (där man glider en halvmeter efter att man landat), Zelda II och superosmidiga Castlevania. Tyckte från början att GnG hade dålig spelkontroll men den har betydligt bättre än i många andra spel. Arthur rör sig riktigt smidigt. Dessutom kan man ducka samt vrida sig när man är hukad. Kan vara mycket bra om man sitter där i spagat (stavning?) och någon kommer bakifrån. :o

Ski or Die spelade jag oxå mycket som barn. Tyckte det var kul då. Har dock inte så stort underhållningsvärde idag.
 #502178  by Ufouria

Det är för att du spelat det flera gånger och vant dig. Tycker även att man känner av att Mega Man 2 glider lite. Man tänker på det om man inte spelat det på ett tag.
 #502694  by Hrossharsgrani

California Raisins avklarat, extremt mediokert plattformsspel med endast fem banor. Dock så är det ju en repro från en prototype så det kändes väl inte som det var helt färdigt (bossarna lämnade en hel del att önska).

Pool of Radiance tog jag mig igenom i förrgår, riktigt bra RPG. Boxen hypade att det skulle vara 200 timmar långt, men det tog nog runt 25-30 kanske.
 #503458  by Ufouria

Street Gangs avklarat (för 3:e gången). Flera grejer som jag skulle vilja prova. Det enda som egentligen är bra är när man kan sparka snabbt. Köpte en teknik där jag kunde snurra runt som en boll i luften. Helt värdelös. Dyr var den oxå. Ska ej införskaffas nästa gång.
 #503500  by Miller

Finns ju 3 stycken "slå snabbt"-böcker du kan köpa, testa Punch eller Item nästa gång :good: Själv lirar jag alltid med kicks men försöker mer klara spelet snabbast möjligt numera, finns inte mycket poäng att pressa levels etc. Hemliga shoppen kan man lika gärna glömma, allt kostar miljarder och det räcker egentligen med snabbsparkar och bootsen som kostar hundra dollar = all set. Allt annat känns för monotont - köpa mjölk typ 400ggr för att få ihop en viss stat, njaaaaa...

Hursomhelst.

Klarade Castlevania på 2 credits... :/ har som projekt att sätta upp ett mål med ett NES-spel och nöta tills jag fixar det. Gärna realistiska men utmanande mål. Har precis börjat med Castlevania (Famicom-versionen, någon skillnad där förresten?) och ska klara spelet på en credit tänkte jag. Ett liv skulle jag bli galen över, så många billiga dödsfall... Men man kan (nästan) alltid klara sig om man dör en gång, så jag kör på det. Kom till sista banan nu på första krediten men dog bland alla förbenade Altairs och Hunchbacks, blir helt galen. Dracula är busenkel i jämförelse. Grr. Ska fortsätta imorgon och under veckan. Sen är frågan vilket mål man ska sätta upp med Castlevania 3... :woot:
 #503502  by Ludu

Hur lång tid måste man lägga på street gangs? :) På ett ungefär alltså, om man måste lägga en hel eftermiddag på det eller om man första gången man spelar tar sig igenom det på nån timme?
 #503510  by Miller

Om du vet vad du ska göra (läs köpa) så kan det gå rätt fort (1-2h), annars tar det en evighet att skrapa ihop stålar, dö, skrapa ihop stålar etc. etc. Mitt tips är att i första staden (eller andra?) köpa boken så du kan sparka snabbt (typ dragon kicks) och sen kötta dig igenom spelet helt enkelt, köp pizza när du har dåligt med liv och sen när tillfället ges, basta mycket (du kommer fatta). Ett par stdiga boots är aldrig fel heller, typ Texas Boots tror jag de heter.

nu skrev jag exakt det jag skrev överst men så får man ut rätt mkt av spelet imo, annars kan det lätt bli trökigt... spelar du som jag skrev tar det mellan 1-3h att klara liret skulle jag tro!
 #503513  by Ufouria

Miller: Vart hittar man bootsen? Är det i hemliga shopen? Med bara snabba sparkar tycker jag tvillingarna på slutet är svåra.

De två tvillingarna som står utanför en "butik" där man kan basta är ett bra ställe att stå på om man ska få ihop pengar. De ger $3 styck.

AppleOfAdam: För mig tog det nog ca fyra timmar första gången för jag förstod inte riktigt vad jag skulle göra. Fick springa fram och tillbaks flera gånger. Även fast man skulle veta vad man ska göra tror jag inte man kan klara det på under 1 timme första gången man spelar, möjligtvis två timmar. Men det beror på hur van man är att spela denna typ av spel. Jag är inte särskilt bra på dessa.

edit: du var snabbare..
 #503550  by Andreas No 1

Klarade North & South på Level 3 som Sydstatare (Hey Ho Dixie Go!), var lika enkelt som jag mindes det på NES (hade det för några år sen, men sålde det till någon på forumet). Dock mycket svårare på Atari och Amiga! Och bättre. :)
 #503610  by Miller

Sanna: Finns en vanlig butik mot senare hälften av spelen som säljer bara boots. Vet inte exakt vilken stad det är men jag vet att det är en stad som består av mer än 1 skärm åtminstone, det är första butiken på andra skärmen. Kan vara staden innan varuhuset.....
 #503616  by Ufouria

Okej, jag tror jag vet. Var inne i någon butik med Shoes. Troligtvis i den. Sparade pengar till annat då så jag köpte inga skor. Men det borde vara där.
 #503724  by Nils

Mega Man 4, 5 och 9 buster only. Får se hur det går.

EDIT: Oj, fel tråd. Men aja.
  • 1
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 227

Instagram #sndb.se