• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#500234  by MilleN

Fy fan för de där blocken alltså.... Har inte lirat tvåan så mkt men såg på någon film att man kunde göra det enkelt och gå över lavan med en annan dräkt :)

Själv blev det en runda Chip n Dale med en polare som kom på besök, ska för övrigt sälja ett litet baspaket till honom och buda hem lite spel på Tradera åt honom ikväll så han är nog snart hooked :DOG

Ingen som har Star Tropics och Soccer att "skänka" billigt till mig/honom på tal om inget? typ 100 spänn fraktat? Region kvittar. PMa isf.
 #500253  by Nils

Heat Man's bana är svårast men med bara buster är Crash Man värst som boss.
 #500272  by Ufouria

Dog på tvilling-ninjan! :arg: (är säkert nära slutet nu) Han var riktigt svår. Måste spara en extra livtank tills jag kommer dit nästa gång. Nu klarade jag iaf alla fyra första banorna på endast ett liv. Nu gäller det att memorera vart man ska befinna sig när man faller.

Edit: Hoppa på blocken i MM 2 är ju busenkelt så varför förlora tid på att hoppa på dem när man kan svischa förbi. :s
 #500306  by Miller

Bra jobbat Airrider. Crash Man kan man fixa en ganska lam strategi på om man har tålamod och inte pallar att dö hela tiden... Lycka till på alla 8 bossarna i slutet + Wily, har aldrig kommit förbi det med bara bustern (än). Resten av spelet erbjuder kanonutmaning med buster only imo. Och Sanna, spela som ett pro och skit i släden om det inte behövs 8)

Edit: Heat Mans block är ju skitrandom, inte alls samma takt som blocken i senare spel (MM3 och framåt)
 #500333  by Japanspel

Blocken i tvåan är väl ändå relativt enkla , de har ändå en viss rytm i sig. Har man ingen rytmkänsla så sätt en klocka bredvid som tickar och hoppa efter 2 sekunder eller vad det är.
 #500389  by Robotwo

Tvåan i sig är väll inte precis det svåraste i serien.
Tackar vetja isbanan i första :P
Eller Gutsman's bana var ganska frustrerande också ibland.
 #500392  by Miller

Vet inte vilken version av tvåan ni spelar men vanligtvis går ju blocken i en stadig rytm. Jag spelar rev-a versionen på difficult och när skärmen inte scrollar tillräckligt fort så stannar blocken upp, sen kommer 3 på en gång, sen paus, sen går det snabbare osv. Hade de gått i samma takt som vanligt så ja, då hade det varit enkelt. Nu är det något random, på min cart åtminstone.
 #500577  by Nils

Jag kör PAL. Ägde Crash Man ny när jag hittade ett mönster.
 #501210  by Ludu

Jag tänkte just på det, Crash Man har väl ett av de lättare mönstren? :) Blev lite fundersam när du skrev att han var svårast. Nu var det dock väldigt längesedan MM2 spelades men jag tycker mig minnas att Quick Man är jobbigast i mitt tycke. När man kör buster only alltså :good:

Själv har jag övat litegrann på Battletoads idag. Nu kan jag klara första tre banorna på ett liv och även större delen av bana 4. Sen fick jag slita mig från TVn och fortsätta med det brådskande skolarbetet!

För att spara tid använder jag dock warpen på första banan just nu. Som Sanna säger med Heat Mans bana: varför slösa tid på något du bemästrat? ;) När alla banor övats in blir det däremot en vända från start till mål utan någon teleportering. Vi får dock se när det blir av. Jag har egentligen inte tid att spela så mycket för tillfället så jag borde hålla mig sysselsatt med något som man i korta sessioner ändå kan ta sig längre fram i :)
 #501215  by Ufouria

Så gjorde jag oxå i Battletoads. Nötte de första banorna för att sedan använda warpen och slippa transportsträckan till banorna som jag inte bemästrade. Önskar att man lätt och smidigt kunde komma till banan där man jagas av ett hjul samt är i vattnet. Slutade alltid med att jag dog där och sedan orkade inte spela om allt igen.

Har oxå för mig att Quick Man är en av de svårare med eggern, iaf om man spelar på Difficult. På normal hinner man få ner honom innan ens eget liv tar slut utan att behöva någon som helst strategi.
 #501359  by Nils

Ska försöka klara MM3 buster only inga e-tanks. Körde de första nio robotmästrarna till en början. Svårare än MM2 men ändå ganska lätt. Gemini Man var lite klurig.

Sanna: Quick Man är ju rätt så random, men han är ändå lätt. Lite reflexer är allt som behövs.
 #501392  by RetroMask

Nu blir det Battletoads & Double Dragon: The Ultimate Team. Jag kan inte få nog av dessa paddor! Sen kan jag inte sluta le och gångstilen som Jimmy och Billy har i det här spelet. Tror inte det är möjligt att bära ett större luftkylskåp.
Attachments:
Namnlös.jpg
Namnlös.jpg (23.04 KiB) Viewed 5282 times
 #501594  by Ludu

Sanna wrote:Så gjorde jag oxå i Battletoads. Nötte de första banorna för att sedan använda warpen och slippa transportsträckan till banorna som jag inte bemästrade. Önskar att man lätt och smidigt kunde komma till banan där man jagas av ett hjul samt är i vattnet.
Jag kom ihåg fel som att du skrev "vattenbanan". Jag har tagit mig igenom hela isbanan och blev lite rädd då jag märkte att nästa var en speederbana i form av surfing (därav "vattenbana"). Jag tyckte först att fetråttan man möter i mitten av banan var riktigt dryg och även andra surfsträckan som går så sjukt fort..
Sen märkte jag att man kunde få in råttan mot väggen och bara mata slag med pinnen så han inte kunde göra något :lol:
Även att man på andra surfdelen bara behöver hålla sig längst upp och flytta ner litegrann om det kommer någon mina där. Avsevärt mycket mindre att akta sig för :yes:
Kontenta: DEN vattenbanan behövs inte jättemycket träning på :good:
 #501632  by Nils

Mötte Quick Man i MM3 och blev totalägd. Så sjukt svår att undvika.
 #502104  by Ludu

Nu sitter elevator shaft så länge jag inte stressar :good: Sjukt dryg boss dock, sån som egentligen inte är svår men man tröttnar och klantar sig när man försöker skynda på processen. Banan efter det med hjulet var relativt lätt jämfört med den liknande banan på GB, på NES slipper man hoppa mellan sluttande plattformar :) jag klarade inte hela banan men kom en väldigt bra bit i vattnet efter hjulen och fick sen slut på continues. Därför vet jag inte om det kommer mer hjul, men den som lever får se :)
 #502109  by Ufouria

De gångerna jag har spelat paddorna har mina continues tagit slut just där i vattnet. Verkar vara en väldigt lång bana. Det kommer mer hjul dessvärre. Problemet med den banan är att man måste veta vart grejerna kommer. Har man inte spelat det på ett par år så dör man som en fluga där. Iofs är det väl så på många av banorna. T ex den där man åker i hög fart så måste man ju nästan svänga (åka upp eller ner) innan man ser att man ska svänga.
 #502176  by Ludu

Ja sista sträckan på bana tre (turbo tunnel) så fokuserar jag inte nån särskild stans på skärmen, allt blurras ut och ofokuserat (med ögonen alltså, full fokus i övrigt) går jag på känn och sicksackar mellan väggarna. De gånger jag brukar dö på den banan nu är första hindret man måste hoppa över. Det kommer för långsamt :lol:

Huvva! Hoppas att nästa hjulsekvens har samma stuk med 90-gradiga tunnlar etc. Första vändan är det bara en som är tekniskt svår (den då man är i segvatten) medan resten är lätta så länge man kommer ihåg vart man ska. Vattendelen är väldigt oförutsägbar med ålar utan riktigt mönster som elektrificerar bort hälften av livet vid varje träff!
 #502194  by RetroMask

Intruder Excluder är en riktigt lång bana! Antagligen den näst längsta i spelet tror jag. När jag skrev min blogg senast kom jag fram till att den banan är den bana jag lagt ner mest tid på innan jag klarade den. Nu räknar jag alltså med all tid som går åt att köra om hela spelet efter man fått game over. Men kämpa på, Battletoads är ett belönande spel när man kommer till en ny bana, ingen är sig lik :)
 #502208  by Nils

Provade Kid Icarus och tyckte det var uruselt. Det var liksom, jobbigt. Väldigt jobbigt. Visst är "gameplay more important than graphics" men det känns ju som inget är bra :P

Sorry, Retroliv :(
 #502239  by Andreas No 1

Nu får du bli isolerad ett tag på Hönö, Airrider, tills du lärt dig uppskatta denna klassiker! ;) :) Vad är problemet? Att du ramlar ner och dör? Musiken är grym, grafiken helt ok, lagom svårt. :good:
 #502257  by Nils

Nope, jag dör inte. Det är bara fett tråkigt. Spelade ni det när ni var unga eller?
 #502266  by Ludu

Jag spelade det för första gången för ett par år sen och tyckte det var för sladdrig kontroll, men i somras (eller när det nu var) satte jag mig ner och gav det en ny chans. Det blir inte riktigt kul förrän man tagit sig förbi första banorna och levlat upp litegrann, då är det riktigt kanon :) Jag tycker mig dock minnas att jag föredrog Of Myths and Monsters.
 #502290  by Ufouria

Håller med dig! Gillar oxå Kid Icarus till Game Boy bättre. Ett av de bästa GB spelen t om.

Jag gillar iofs NES versionen även om den inte ligger på någon bra topplacering. Spelet känns nog lite segt, för lite action, samt jäkligt drygt och förnedrande om man blir eggplantad.
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 81

Instagram #sndb.se