• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#463873  by Nils

Fast jag lägger hellre mina 10,000 timmar på annat än GnG :P
 #464323  by Nils

Mr. Gimmick fast utan alla hemliga items.

It´s nöti´n time!
 #464444  by toffe-86

The Guardian Legend avklarat, jäkligt bra spel som jag spelade i min barndom men aldrig klarade mig igenom. Minns nästan alla banor så kan inte varit allt för långt ifrån som grabb.
 #464462  by Ufouria

Grattis! Jag har bara spelat igenom det en gång och tyckte det var rätt svårt. Tog längre tid att klara än majoriteten av NES spel iaf. Bra musik!
 #464489  by Nils

Mr. Gimmick 100%! RIKTIGT bra spel. Jag gillar gulliga spel som Kirby, fast detta är bättre och svårare. Awesome.
 #464619  by segasonic

På tal om kirby så klarade jag det precis! Att jag inte spelat det inan förstår jag inte. Mycket välgjort spel!
 #464631  by Ufouria

Kirby = spelet med 0% utmaning. :/ Känns totalt meningslöst att spela det i mitt tycke. Men det verkar ändå vara en del som gillar det vilket är svårt att förstå. Ungefär som Chip n Dale som inte heller ger någon utmaning.
 #464634  by segasonic

Du sågade precis två av de bästa spelen jag spelat till NES och jag har spelat väldans många ;)
 #464685  by Nils

Flintstones är väl ändå inte så sjukt lätt. Dock stelt till skillnad från Kirby.
 #464692  by Ufouria

Nä så lätt är det inte men det var det enda jag kom på som var i närheten av svårighetsgraden i Kirby, CnD och Ducktales. Finns det något annat spel i den svårighetsgraden? Tänkte på Talespin men det är inte heller så superlätt att man klarar det första gången man spelar.
 #466388  by Nils

Inte bara Shadow Warriors, men nu även The Flintstones (grymt spel) och Mega Man X (Pretty awesome när jag förstod att man kunda vara osynlig). I´m kinda tired now.
 #466686  by segasonic

Det är varken det kortaste eller lättaste spelet! :o
Jag tröttnade ganska fort, men gav det ändå några timmar innan jag sket i det.
 #467817  by smid

Turtles 2 som upprepas i evigheter under de 10 (?) banorna. Själv kör jag alltid koden och väljer bana 7 så att man får åka lite skateboard :yes:
 #467915  by smid

Hur kul vore SMB om det bara gick att gå rakt fram, utan några hinder utöver goombas i olika färg? ;)
 #468971  by Ufouria

Just ja, det spelet ska jag ge en andra chans en vacker dag. Det var nog ett av de sämsta spel jag har spelat. Segt och enformigt. Men det kanske blir bättre när man kommer in i det?

Hur svårt är det på en skala (jmf med andra NES spel)?
 #469020  by segasonic

Det var tydligen så svårt att någon startade en tråd om det viewtopic.php?f=2&t=11793&p :DOG

Inte det svåraste spelet jag klarat, men helt klart ett av de svårare. Hade jag kommit ihåg mer så hade jag kunnat jämföra det med ett annat NES-spel.
  • 1
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 227

Instagram #sndb.se