• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#455323  by Hrossharsgrani

Sanna wrote:Mega Man 5 nästa?

Ja 4:an är bättre än 3:an, men långt ifrån så bra som de två första. Tycker 5:an är snäppet bättre än 4:an.
Jo, ska ta mig igenom 5:an och 6:an också, hur svåra är de i jämförelse med 4:an? Först ska jag dock försöka mig på Snake's Revenge.
 #455435  by Omega Supreme

toffe-86 wrote:anticipation, vilket jävla skitspel! En gång aldrig mer, skulle testa å klara det på very hard det sista. Fan pennan hinner inte dra ett streck innan de datorn gissar rätt svar.
Så spelet är skit bara för att datorn slår dig? :lol:
Det är meningen att det skall vara svårt när man väljer very hard :good:
 #455533  by toffe-86

Nä spelet var skit fast datorn slog mig, men han slog mig bara på det svåraste!
Testa, går ju inte vinna om datorn gissar redan efter ett streck. (Ett streck dragits, pling gissar på papperskorg! Rätt.. What da)
 #455976  by segasonic

Mycket roligt spel, tror att jag ska sätta mig med det nu :good:
 #456515  by toffe-86

simpsons bart vs the space mutants.
Måste säga att detta var värsta utmaningen hitills. Spelat detta i över en vecka till och från, tog jäkligt lång tid innan jag ens tog mig förbi första banan. Spraya polisen var inte det första man tänker på kanske. Sen sista banan klarade jag nu precis på sista livet, ren slump att jag sprang på sista reaktorgrejen.
Avklarat iaf
 #456529  by Danneplayer

Bra gjort. Det spelet är inte så lätt.
Last edited by smid on 03 Oct 2011, 20:20, edited 1 time in total. Reason: Citera inte senaste inlägget.
 #457052  by wkd!?

Castlevania 3: Dracula's Curse!

Måste nog säga att den näst sista banan är bland de mest frustrerande banorna jag någonsin spelat igenom, helt klart den svåraste i hela spelet :) Annars skitbra lir!
 #457171  by toffe-86

Kung fu!!! Vad innebär draken när man varvat spelet? Fattar ju att den symboliserar att hur många ggr man varvat det, men ska man klara det många ggr för ett bättre slut?
 #457342  by Kreese

toffe-86 wrote:Kung fu!!! Vad innebär draken när man varvat spelet? Fattar ju att den symboliserar att hur många ggr man varvat det, men ska man klara det många ggr för ett bättre slut?
Andra gången du klarar det, alltså andra varvet, så blir det aningen annorlunda. Vet ej om det händer något mer sen. Är nog mest en myt...
 #457456  by Nagai

Så, nu har man varvat Adventure Island II, måste säga att jag blev grymt besviken på bossarna i spelet, dem är ju tråkiga och oinspirerade, samtidigt är bossfajterna bland dem lättaste någonsin.. Men det är känns skönt att ha klarat av det! :good:
 #457463  by Nagai

Det är inte frågan om att orka så länge man har ett mål finns det inget som stoppar en, eller jo visst man blev ju uttråkad på vissa ställen.
Ettan har samma boss bara att dem byter huvud hela tiden, i tvåan var det mest insekter, jag hoppas trean har mer intressant att erbjuda om man nu kan få tag på det. :lol:
 #457636  by smid

Spelade lite Probotector med en granne. Vi kom ganska långt men jag hade glömt hur svårt spelet blev efter bana 5-6 någonstans... :(
 #457764  by wkd!?

Drog igenom Mega Man 4 efter lunchen, härligt spel det. :good:
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 227

Instagram #sndb.se