• Sämsta spel

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#44105  by Filurkatten

Jag gillade det när det var aktuellt. :roll:

#44126  by Nystroem

Det kan ju kanske vara kul. Jag testade bara 5 minuter. Men jag har ganska svårt att tänka mig att jag skule finna någon glädje i spelet. Ska nog testa spelet lite seriösare någon dag :)

#44621  by Andreas No 1

Ikari Warriors, suger så jävla mkt till nes, dock helt ok till Atari (520 stfm), bättre styrning, snyggare grfx och bättre musik.

Trojan, toksvårt, om man inte fuskar genom att "hoppas sig" fram hela banorna ut. Dock bra musik :)

Rygar Så jävla dåligt, 1 (!) liv...

Urban Champion Motivering överflödig...

#44640  by Filurkatten

I Rygar har man mer än ett liv.

När det stårr Game Over så kommer man till titelskärmen, sedan är det bara att starta igen så börjar du där du var. Med lika många livs saker och sådant, dock med sämmre vapen om du nu uppgraderat det.

#44692  by Andreas No 1

Okej, men ändå! :) Tycker att spelet blir toktråkigt redan på andra banan... Antar att du gillar det?

#44700  by Filurkatten

Du antar rätt. Tycker att Rygar är fantastiskt!
Riktigt kul och underbar musik!

#44714  by Andreas No 1

Underbar musik? Njae... Då tycker jag ingenting slår följande lir: (ej i någon speciell ordning) Kid Icarus, Metroid, Zelda, Zelda II, Bionic Commando, Castlevania. :)

#44717  by Ufouria

När man väl börjat spela Rygar ett litet tag blir det underbart.
Jag älskade Rygar som barn men sen när jag skulle spela det för ett år sedan tyckte jag inte om det (spelade bara några min). Men Rygar fick en andra chans och andra gången jag spelade fastnade jag för det. Musiken är fantastisk och det är en glädje att spela.

#44721  by Andreas No 1

Känns dock som att det finns fler som hatar Rygar än som älskar det?! Och underbart och Rygar är för mig två ord som inte hör ihop...

Däremot Kid Icarus och Zelda II, så förbannat bra!

#44726  by Lalle-Man

Rescue - the Embassy Mission é me ett tråkigt spel.. men de kan bero på att de é så otroligt lätt att klara? :?

#44731  by Filurkatten

Kid Icarus är segt som katten och man tröttnar.

Rescue är tråkigt för att det är för enkelt även på svåraste... Annars gillar jag det.

EDIT

Just det, i mitt tycke verkar det som att fler gillar Rygar än ogillar. ;)

#44738  by Bonomaul

Jag är för Rygar.
Tror dock att de som är gillar det låter högre än de som inte gillar det. :)

#44750  by Ufouria

Jag förstår inte hur man inte kan gilla Rygar. :-s
Iofs så gillar jag inte SMB 3 vilket många tycker är bra. Smaken är som baken.

De flesta är väl iaf ense om att Xevious inte är skoj.

#44754  by Filurkatten

Jag gillar Xevious om man stänger av ljudet.

#44767  by Bonomaul

Jag har inget större agg emot Xevious heller, förutom att det är ap-svårt då.

#44769  by Filurkatten

Du måste vell endå ogilla ljuden (musiken?)?
Det är nog spelets största brist, samt att det är riktigt svårt då.

#44782  by Andreas No 1

Filurkatten wrote:Kid Icarus är segt som katten och man tröttnar.
:roll: Herregud! Segt??? Njae... Jag tycker att det är jävligt bra! Vet man bara var man ska gå i slotten så går det ju hyfsat fort, de vanliga banorna tar ju inte så lång tid... Första gången som jag har hört någon tala illa om Kid Icarus (ärligt)

#44790  by Filurkatten

Det är mest mysigt för att det ha bra musik samt att man spelade det när man var liten. Annars gillar jag det ej.

Som när man hoppar och nuddar taket så "fastnar" karaktären en liten stund vilken är fult och dumt.
Man går segt samt är det för lite action, men som sagt. Det är en klassiker, musiken plus nostalgin gör det värt att spela i alla fall men det är inget jag tar fram ofta inte.

Dock tar jag ofta fram Rygarnär jag vill varva ned. ;)

#44832  by Andreas No 1

Musiken till KI är fantastik imao! Tycker faktiskt inte att det är för lite action, allt beror på vad du jämför med ju... KI är spelet som jag lirade mest som ung och som jag "föll" direkt för (låter som ett kärleksförhållande och det kanske det är också :wink: )

#45044  by nes_soldier

är det bara jag som inte alls tycker att werewolf är så himla uselt? rent av underskattat. jävligt svårt dock!

+ man kan vara både människa och varulv
+ scenen när man blir varulv är ju oerhört maffig!

- kontrollen är lite knepig ibland
- säkert lite väl dystert för många (men jag gillar stämningen)

#45298  by Nagai

nes_soldier wrote:är det bara jag som inte alls tycker att werewolf är så himla uselt? rent av underskattat. jävligt svårt dock!

+ man kan vara både människa och varulv
+ scenen när man blir varulv är ju oerhört maffig!

- kontrollen är lite knepig ibland
- säkert lite väl dystert för många (men jag gillar stämningen)
Jag tycker också om Werewolf men jag avskyr när man råkar ta de där blåa W:n..
sedan är det svårt som fan det spelet xD
 #45302  by Meldert

Tycker att Trojan, Festers Quest och Tom & Jerry passar som sämsta spel till 8-bit! Spelade dem en gång var och tröttnade genast.

Ghostbusters II är ju grymt bra! Älskar det, grymt roligt spel! Älskar att köra deras bil och skjuta ned alla spöken. Har varit väldigt nära på att klara det, kom nog till sista banan och dog.

Defender of the Crown är ju också skitgrymt! Visst det är mycket bättre på amigan men det är ju ett sjukt kul spel!

#46157  by Clusster

ja lirade defender of the crown i 10 min sen slängde jag det i väggen fick ett litet utbrott haha så ja lirade zelda istället=) höra den sköna loopande musiken i varje slott =P men sen kan det vara så att om man inte lägger ner tid på vissa spel kan dom va skit tråkiga.. som tex shadowgate haha

#46181  by Filurkatten

Det enda som är kasst med shadowgate och då menar jag det enda, är att jag kan det utantill. ;)

#46188  by Bonomaul

Översättningen är väl inte tipp-topp heller kanske. :) Dock så är det ju lite av charmen med spelet, men det är ju bara för att man är "van" att det ska vara så. Hade spelet kommit ut idag med sådan översättning så hade man väl totalsågat det antar jag.
Svinbra musik har det också!

#46196  by Ufouria

Filurkatten wrote:Det enda som är kasst med shadowgate och då menar jag det enda, är att jag kan det utantill. ;)
Ja det spelet kan ju inte vara särskilt skoj att spela om.

Jag spelade Shadowgate som barn, blev jobbigt tillslut när man inte hade en aning om vad man skulle göra härnäst.
Har för mig att det var på engelska fast det kan det väl omöjligt ha varit.

#46197  by Filurkatten

När man hugger hammaren i sitt eget bröst är ju en klassiker, likaså gä och det där. :P

Och musiken som du säger Bonomaul är underbar!

#46199  by Bonomaul

Jag tycker det är rätt kul att spela om även om man kan det, precis som med Zelda II t ex.
Spelet är så mäktigt, så öde och så komplext att jag ryser bara jag tänker på vissa sekvenser.

#46222  by Filurkatten

Jodå, shadowgate spelas igenom med jämna mellanrum.
Riktigt bra stämmning i spelet igenom, spännande och läskigt. :)

#46282  by BelfegorC4

Sanna wrote:Har för mig att det var på engelska fast det kan det väl omöjligt ha varit.
Njaaaa :P Spelet släpptes på engelska också, dock inte i Sverige.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Instagram #sndb.se