• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#44090  by Nystroem

Duck Tales 2 avklarat :P

#44096  by Ufouria

Varulvar är det absolut läskigaste som finns. 8-[ Drömde mardrömmar om dem som barn. I drömmarna såg de ut ungefär som Chubaka i Star Wars och var dröp av blod på "pälsen".

#44106  by Filurkatten

Komiskt att du nämnde Solomons Key 2 då jag klarade det för någon dag sedan.

Riktigt jobbigt på sina ställen men kul som katten, jag gillar det.

Spelade dock aldrig de "hemliga", "gömda" banorna.

#44445  by Ufouria

Jag har bara spelat hälften av banorna på Solomon's Key 2. Det är rätt skoj (men ettan gillar jag inte). Måste spela klart resten någondag. Finns så många andra roligare spel som jag plockar upp och spelar istället.

Nu har jag precis kört igenom Mega Man 1 igen. Första gången som jag faktiskt klarar Dr. Wily utan att bli träffad en endaste gång. :) Brukar vanligtvist bli träffad en gång av första skeppet (använder Firemans vapen på det och brukar få ett skott i huvudet) och en gång av andra skeppet.

#44618  by Andreas No 1

Kid Icarus, Zelda II - Link.

Två hyfsat enkla spel iof, men förbannat roliga. Är inte världens spelnörd som spelar med handkontrollen upp och ner osv :P

#44619  by J. Lilja

Välkommen hit! Här förringar vi inga avklarade spel. Keep up the good work! ;)

#44659  by Ufouria

WOHOOOOO! Det svarta fåret (Super Mario Bros 3) äntligen avklarat. :D :D :D
Trodde att jag aldrig någonsin skulle orka ta mig igenom hela spelet. Det tog sin lilla tid att spela alla banor, åtminstone för mig.
Superskönt att det är över. Har verkligen hängt som ett ok över mig (säger man så?).

#44682  by Lalle-Man

sanna: härligt att höra =) ja har spelat sönder mej på de så de é inge roligt längre å för lätt =)
klara häromdan ducktales 1.. de va nästan jobbigt :lol: ska klara rush n attack snart har ja bestämt.. de ska bli mitt nästa spel ja ska klara =D

#44689  by Andreas No 1

J.Lilja: Tack så mkt, jag har varit här ett tag (mest kollat spel i Db:n) och tänkte att det var dags att regga sig! :D

Sanna: Tycker du verkligen SMB3 är det svarta fåret? Tycker att det är det absolut bästa Mario-liret till NES... :)

Nu när det är lite julledigt tänkte jag ta en dag och klara Rygar och Trojan... :wink:

#44699  by Filurkatten

Bästa Mario spelet till NES är utan att tveka SMB2 (lost levels) tätt följt utav SMB.

#44716  by Ufouria

Andreas No 1 wrote:Sanna: Tycker du verkligen SMB3 är det svarta fåret? Tycker att det är det absolut bästa Mario-liret till NES... :)

Nu när det är lite julledigt tänkte jag ta en dag och klara Rygar och Trojan... :wink:
Jag gillar inte något SMB spel, fast SMB 3 är iaf bättre än ettan.

Rygar är härligt. Lycka till med Ligar (om du spelar PAL versionen). ;)

#44783  by Andreas No 1

Sanna wrote: Jag gillar inte något SMB spel, fast SMB 3 är iaf bättre än ettan.

Rygar är härligt. Lycka till med Ligar (om du spelar PAL versionen). ;)
Okej, jag tycker definitivt att SMB 3 är bäst av Mario-spelen. Jag skojade lite där, kommer nog inte sitta med Rygar... Eller Trojan. Finns nog inte mycket som är mer frustrerande att spela dessa två lir... Nej kanske lira Zelda och klara båda varven med en polare och turas om... :)

#44859  by Nystroem

Andreas:
Rush'n Attack och Battletoads är nog ungefär lika frustrerande :) Ghosts'n Goblins också, fast på ett annat sätt.

#44901  by Ufouria

Battletoads ser skoj ut. Skulle jag jättegärna vilja prova.
Visste inte att Battletoads var svårt men det kan man nästan tänka sig med tanke på vilken utgivaren är, för deras andra spel t ex Snake Rattle N Roll Cobra Triangle är ju inte direkt de lättaste spelen..

#44927  by Link

Battletoads är riktigt skoj men som sagt ruskigt svårt.

#44931  by Filurkatten

Spelade igenom Flintstones - The Rescue of Dino & Hoppy precis igen.

#44977  by Clusster

jag o wery spelade igenom det jätte svåra chip and dale spelet ruskigt svårt haha=P

#44985  by Nystroem

Sanna:
Battletoads räknas till ett av de svåraste spelen till NES tror jag. Tror faktiskt att både Cobra Triangle och Snake Rattle 'n Roll ligger ganska mycket i lä där.

#45020  by Andreas No 1

Nystroem: Har aldrig spelat Battletoads.. Rush vet jag är sjukt frustrerande och Ghost N Goblins ska vi väl inte snacka om. Finns det nån i hela världen som har klarat detta jävla spel? :wink:

#45024  by BelfegorC4

Det går ju inte att jämnföra Battletoads med Rush´n Attack juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :shock:
Rush ´n Attack = lätt/medel
Battletoads är svååååååååååååååårt :(
edit: Woho 1800 inlägg =D

#45067  by Ufouria

Andreas No 1 wrote:Rush vet jag är sjukt frustrerande och Ghost N Goblins ska vi väl inte snacka om. Finns det nån i hela världen som har klarat detta jävla spel? :wink:
8)
Jag gillar det dessutom och spelar det mer än gärna igen, åtminstone första varvet (andra varvet var smått frusterande på sinna ställen).

#45075  by Andreas No 1

Sanna: Du måste vara dopad... :P Orka nöta ett toksvårt spel, jag får fan krupp på det och kastar nästan det i golvet. Att sedan spelkontrollen suger gör ju inte att det blir bättre precis. :?

#45080  by Nystroem

Andreas No 1:
Jag har klarat det. Dock bara första varvet. Jag höll på att få psykbryt och kasta ut både konsol och mig själv genom fönstret. :P

#45087  by Ufouria

Psykbryt var jag en hårsmån från att få av Ligar i Rygar. :P

#45095  by Filurkatten

Ligar har jag klarat i alla fall, men G&G har jag försökt att nöta mig igenom många gången utan något vettigt resultat.

Skall försöka med det någon dag.
Kan du inte spela in en film Sanna när du klarar G&G tro? Skulle vara nice att se!

#45109  by Ufouria

Skulle jag kunnat gjort om jag hade kunnat spela in det.

#45110  by Filurkatten

Oh, synd... :/

#45145  by Nystroem

Filurkatten:
Jag kan göra det. Orkar du titta i 10 timmar? ;)

#45153  by Andreas No 1

Nystroem wrote:Andreas No 1:
Jag har klarat det. Dock bara första varvet. Jag höll på att få psykbryt och kasta ut både konsol och mig själv genom fönstret. :P
Men ändå, att klara GnG första varv är stort i min bok. Jag kommer aldrig att klara det... :x

#45156  by Nystroem

Andreas no 1:
Jo då, ge dig fan på det bara. Egentligen är det inte såååå svårt. Mest frustrerande. Det blir svårare ju längre man spelar p.g.a. att man bara blir förbannad och inte är lika försiktig som man borde.
Jag hade på mitt NES i tre dygn när jag klarade det, och då spelade jag väl totalt ungefär 10 speltimmar. Vill man så går det :) Men andra halvan av bana 3.. det är där det börjar bli svårt på riktigt! :)
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 227

Instagram #sndb.se