• Zelda eller Zelda II?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket är sett till helheten bäst?

The Legend of Zelda
105
64%
Zelda II: The Adventures Of Link
60
36%
 #362436  by Ufouria

Omröstningsinlägget ser inget konstigt ut, den är inte tidsbegränsad eller nått sånt. Kanske har slutat att fungera pga en uppdatering.
 #362471  by Pinge

denna funkar bara att det inte är en omröstning där man kan ändra sin röst skulle jag tro! (till skillnad från den roger länkade till)

i denna så gäller "Lagt kort Ligger"
 #362478  by Pinge

omröstningar tappar vitsen lite om man kan hålla på att ändra, för då kommer man egentligen aldrig fram till ngt! :)
 #367142  by Smart Cat

Näe men det gör man ju inte heller om den ska på gå förevigt.
Eftersom nya medlemmar kan komma att påverka så skeppet får slagsida åt andra hållet.
 #367736  by Pinge

om man för ett år sen tyckte zelda 2 var bäst så tycker man väl det fortfarande, inget nytt under solen, man får ju utgå ifrån att folk som röstar först spelat bägge ordentligt för att göra en rättvis bedömning! om inte, tough luck! :)
 #367799  by Bucket

Jag röstade Zelda II, för jag gillar utseendet (inget fel på utseendet i ettan heller iofs) men exp system är nog det roligaste.
Jag har alltid älskat spel där man måste levla för att bli starkare, tycker det ger spelet mer RPG känsla :)
 #367802  by Ufouria

Samtidigt som det är lite drygt att levla i Zelda II så gillar jag det. :s Spelet skulle inte vara lika skoj utan den biten. Andra varvet är t ex inte alls lika kul.
 #368027  by 0LD5K00L

Zelda II har ett utmärkt system överhuvudtaget, vilket bara gör mig mer deprimerad då det inte finns något annat bra plattforms-Zelda... :(
 #368044  by Pinge

men spelet blir ju tristare efter typ 4:e palatset då man nått högsta leveln!
 #385575  by Nils

Högsta leveln så tidigt? Du måste slakta allt i din väg!
Last edited by Pinge on 28 Mar 2011, 21:07, edited 1 time in total. Reason: Vi citerar inte senast skrivna inlägg!
 #385596  by Pinge

precis som i verkligheten! :)
 #433654  by Pinge

BUMP!
Nya medlemmar = nya röster!

Ska vi äntligen lyckas nå 3siffrigt på The Superior Zelda game till Nes ?
 #433663  by fredrickcarlsson

Det är ju uppenbart att Zelda 2 är ett skämt. Shigeru Miyamoto sa nånstans att det var det enda spelet på NES som blev som det planerades, och enligt mig är det skit :( För svårt, för blekt och alldeles för märkligt. Det och Majoras Mask är liksom the odd ones out.
 #433669  by segasonic

The Legend of Zelda är helt klart bäst av de två!
 #433722  by Pinge

men tvåan e också sjuuukt bra
 #433738  by Hrossharsgrani

Zelda II är i min mening det i särklass bästa spelet till NES, inget Zelda-lir varken före eller efter har kommit upp i den standarden. Ettan är helt ok den också.
 #439571  by Gixen

Men det måste ha den värsta musiken ever....
 #441383  by ^MeTaNoLiC^

The Legend of Zelda så klart..

2'an är inte ett dåligt spel heller men det är en helt annat spel som inte kan jämföras med 1'an tycker jag..
blir som att jämför äpplen och päron eller SMB1 & 3 med SMB2.. dom delar namn och vissa gemensamma saker men inte mycket..
(jag vet att SMB2 aldrig var tänkt att bli ett mariospel och därför skiljer sig totalt från dom andra..)

en sak jag inte gillar med Zelda 2 är vy-bytena när man går in i en by eller whatever.. vill ha samma vy hela tiden..
sen tycker jag inte att det är lika "mystiskt" som 1'an på något vis utan det är mer rakt på sak..
 #441464  by I_AM_ERROR

Zelda 2, har ett enormt djup som ettan inte har!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Instagram #sndb.se