om man för ett år sen tyckte zelda 2 var bäst så tycker man väl det fortfarande, inget nytt under solen, man får ju utgå ifrån att folk som röstar först spelat bägge ordentligt för att göra en rättvis bedömning! om inte, tough luck!
Jag röstade Zelda II, för jag gillar utseendet (inget fel på utseendet i ettan heller iofs) men exp system är nog det roligaste.
Jag har alltid älskat spel där man måste levla för att bli starkare, tycker det ger spelet mer RPG känsla
Samtidigt som det är lite drygt att levla i Zelda II så gillar jag det. Spelet skulle inte vara lika skoj utan den biten. Andra varvet är t ex inte alls lika kul.
Det är ju uppenbart att Zelda 2 är ett skämt. Shigeru Miyamoto sa nånstans att det var det enda spelet på NES som blev som det planerades, och enligt mig är det skit För svårt, för blekt och alldeles för märkligt. Det och Majoras Mask är liksom the odd ones out.
2015-04-18 Toktotte: Hade en tjejbekant som fick ett SNES med SMW väldigt tidigt, hängde där flitigt tills hon ville börja kramas och sånt. Då blev det hem till gamla NESet igen
NES:
210 spel 2015-03-20!
214 spel 2015-05-16!
Senast redigerad av segasonic mån 13 dec 2004, 14:42, redigerad totalt 1 gång.
Zelda II är i min mening det i särklass bästa spelet till NES, inget Zelda-lir varken före eller efter har kommit upp i den standarden. Ettan är helt ok den också.
2'an är inte ett dåligt spel heller men det är en helt annat spel som inte kan jämföras med 1'an tycker jag..
blir som att jämför äpplen och päron eller SMB1 & 3 med SMB2.. dom delar namn och vissa gemensamma saker men inte mycket.. (jag vet att SMB2 aldrig var tänkt att bli ett mariospel och därför skiljer sig totalt från dom andra..)
en sak jag inte gillar med Zelda 2 är vy-bytena när man går in i en by eller whatever.. vill ha samma vy hela tiden..
sen tycker jag inte att det är lika "mystiskt" som 1'an på något vis utan det är mer rakt på sak..