Moderator: Moderatorer
Sol wrote:Lite mer fakta. Är så grymt irriterad att jag tappade bort var jag läste om "Grattis nu släpps Street Gangs och hmm hmmm till försäljning också....". Trippelkollat alla tidnngar men inget numer, drömde jag? DDIII var också bara till uthyrning i början som ni ser, ändra på listan Lilja.Har du kommit på vart du läste om Street Gangs igen? En fundering ang. listan på hyrspel: Var kommer utgivningsdatumen ifrån? Lade märke till att vissa inte stämmer med vad som står här i db:n. Jäkligt bra jobb i alla fall! Har börjat jobba seriöst med en uppdaterad lista nu, så jag hoppas du tittar in här emellanåt och kan hjälpa mig.
NES Hyrspel:
1. Adventures of Lolo (Hyrspel: 1990 12 28?, Försäljningstart: 1992 03)
2. Total Recall (Hyrspel: 1991 03 21, Försäljningstart i Sverige: 1992 03, släpptes till försäljning i Finland och Norge redan vid
hyrutgåvans utgivningsdaum i Sverige.)
3. Double Dragon II (Hyrspel: 1991 09 26, Försäljningstart: 1992 04 30)
4. Stealth ATF (Hyrspel: 1991 11 14, Försäljningstart: 1992 04 30)
5. Terminator 2 (Hyrspel: 1992 02 01?, Försäljningstart: 1993 01.)
6. Double Dragon III (Hyrspel 1992 07 02, Försäljningsstart: Vet ej om det såldes.)
7. Die Hard (Hyrspel: 1992![]()
, Försäljningstart: Vet ej om det såldes.)
8. Street Gangs (Hyrspel: 1992 05 27, Försäljningstart: Vet ej om det såldes.)
natedogg på www.nesworld.com wrote: They must have used some other firm or maybe even distributed it on their own...like Acclaim distributed / marketed SCN Double Dragon 2.:shock: Stämmer det att Acclaim själva gav ut sina hyrspel, som t.ex. DD2 och Total Recall, och att Bergsala alltså inte hade något med detta att göra? Någon som vet något om detta? Läs tråden här! Det står en del andra intressanta saker där också..
Bonomaul wrote:Det pushades för DD-serien i NM iaf, och det borde det kanske inte gjort lika hårt om inte Bergsala varit inblandat.Kanon, gör gärna det!
Fanns en del intressant information i årgång -92(?) som jag läste nyss. Får ta och kolla upp det någon dag.
kralleman wrote:Lilja: Vet inte om jag (shrimp) hade helt koll när jag skrev i tråden på nesworld. Så du kanske inte får ta det som bombsäker fakta.Du skrev där också att du äger svenska manualer till Smurfarna och Astérix. Stämmer det!? :shock: Varför finns de inte i databasen? Eller menade du såna där A4:n? Berätta mer!
J. Lilja wrote:Antar att Sanna rätade ut samtliga frågetecken nu då.Njae.. Alltså att det funnits ett SCN-kodat Street Gangs är känt sedan tidigare tror jag. Men frågan är vem som distribuerade det.Tackar!
J. Lilja wrote:Du skrev där också att du äger svenska manualer till Smurfarna och Astérix. Stämmer det!? :shock: Varför finns de inte i databasen? Eller menade du såna där A4:n? Berätta mer!De är de där svartvita som är av samma storlek som vanliga NES-manualer. Någon har ju tagit sig tid att översätta och göra fint i layouten, men tryckningen är lite tattig.