• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#431246  by Pinge

jag spelade genom castlevania igår...
 #431267  by Ufouria

Banan där blommorna kastas emot en och hundar i hundkoja kommer springandes är lite smådryg. Tycker nästan några bossar innan är svårare än slutbossen. T ex den där han springer och lagar maskinen som man tar sönder.
 #431296  by fredrickcarlsson

Jao, blombanan är lagom jobbig, fast nästan alla banor är rätt lätta om man ger ett försök eller två. Dom absolut svåraste fienderna tycker jag faktiskt är dom där terminator-ankorna i sista banan. Inte för att dom är jättesvåra att ha ihjäl, utan med för att dom nästan alltid skadar mig när dom blir till kringhoppande huvuden. Den där reparerar-bäverbossen (eller vad det är nu är för djur) är ju lite jobbig också, men använder man pilarna är det nästan alltid lätt :)
Last edited by Pinge on 25 Jul 2011, 17:35, edited 1 time in total. Reason: sen är det lite lagom jobbigt när folk citerar senaste inlägget! :)
 #432186  by fredrickcarlsson

Yellow Devil :( Puh. Jag har aldrig kommit förbi, trodde länge att spelet var fel och inte går längre än så, men bevisligen går det ju att klara :) som jag skrev i min recension så gav jag upp där...
 #432609  by osiris

Äntligen fick man klara Castlevania :D skönt att få piska Dracula efter otroligt många försök :good:
Attachments:
castlevania.jpg
castlevania.jpg (130.45 KiB) Viewed 3751 times
 #432843  by Omega Supreme

Tale Spin

Köpte Tale Spin på RSM men har inte spelat det på allvar förrän nu. Har hört att det skall vara ganska lätt och det får jag väl hålla med om fast jag mitt pucko köpte bara första rapid fire men inte den andra och då höjs svårighetsgraden lite kan jag tänka mig ;)

Överraskande långt tyckte jag att det var i alla fall. Vet inte vad jag hade förväntat mig egentligen men jag trodde nog att det skulle vara färre banor. Sjukt irriterande kontroll har spelet. Det kan bli ett projekt att vända planet ibland och det väldigt lätt att bli fastklämd och dö ett liv bara för att planet inte vänder när man vill. Man både svär och blir svettig ;)
 #432860  by Ufouria

Ja det är helt okej! :good: Men det blir roligare om man försöker få så mycket poäng som möjligt. Finns 1-2 specialbanor på varje bana (där man åker på ballonger) där man kan få mer poäng.

Det första man måste köpa är en ny motor så att man kan röra sig snabbare.
  • 1
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 227

Instagram #sndb.se