• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#422309  by smid

Blev riktigt besviken på det slutete som liten. Vilka poäng fick du på karaktärerna? Peach hade alltid mest för mig :$
 #422337  by smid

Kunde man inte få 9 totalt? Har för mig att jag brukade få det, va iofs 10 år sedan jag klarade det sist...
 #422351  by smid

Han kan väl bara gräva fort, har man speciell användning för det någon gång i spelet? :D
 #423137  by Nagai

Varvade nyss Spider-man Return of the Sinister Six, det är väl ett okej spel, men jävligt kort.. Men det är förjävligt att man har bara två liv, sista bossen är den enda som gör motstånd, så när man väl dött så är det tillbaks från början och då ska man spöa bossarna som bara rymmer från en.. Annars så går det att spela för stunden :D
 #423143  by segasonic

Kanske värt att göra en speedrun? :D
 #424630  by Teknodromen

Senaste veckan har jag klarat Talespin, Adventures in the Magic Kingdom samt The Flintstones. Blev rejält besviken på att slottet inte var en sista bana i Adventures efter att man tagit alla silvernycklar, och isbanan i Flintstones var en jävla mardröm \o/
 #424893  by segasonic

Att dö på olika sätt i det spelet är väldigt kul eftersom man får läsa de häftiga dödskommentarerna :D
 #425121  by osiris

Chip N dale avklarat kan ej påstå att de va någon större utmaning, men ett väldigt mysigt spel! Hur är tvåan till detta spel? samma typ av banor eller är det helt annorlunda?
 #425504  by 3gengamern

Fast den tredje banan i Kabuki är ett rent helsike att klara första gången, speciellt som man har så väldigt snålt om tid på sig. Stannar man upp för mycket hinner klockan räkna ner till noll och man förlorar ett liv.
 #425595  by Ufouria

illumi85: Ja, tyckte den var rätt frustrerande jobbig första gången och på sista banan blir man stressad att tiden ska ta slut.

Prinsessan gillar jag mest i SMB 2. Hoppar väl lika högt som Luigi men då kan man även sväva och slipper se de sprattliga benen.
 #426176  by segasonic

Mario = medelmåtta
Luigi = hoppar högt, men plockar upp grejer lite långsammare än Mario
Peach = Ganska slö på att plocka upp, men kan sväva en stund i luften
Toad = Springer snabbt, plockar grejer snabbt men hoppar dåligt :D
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 227