• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#412547  by 3gengamern

Det allra värsta exemplet på slarvig programmering i MM3, är halvvägs på den uppdaterade varianten av Nedel Mans bana. Precis efter att man klarat Air Man-klonen kommer man till en mycket lååååång passage där enda sättet att ta sig över är att flyga med Rush. Passagen är så lång att energimätaren inte räcker till, utan man tvingas stanna flera gånger längst vägen och fylla på mätaren med ammunitionstankar. Så långt allt väl men det stora problemet är om man skulle råka dö under passagens senare del, för tankarna respawnar nämligen inte. Så när man får börja om på den vänstra stranden är energin slut och oavsett hur många extraliv man än har ser jag ingen annan utväg än att reseta konsolen. :nogood:
 #412560  by smid

Har för mig att jag har läst om det. I samma artikel fanns Castelvania till N64 med ett moment där det bara va att reseta om man gjorde fel.

Själv har jag gett upp Super Bat Puncher, fattar inte hur man kommer till den hemliga världen MED jetpack :(
 #412576  by Miller

Sanna: Ja, mycket svårare. Svårigheten ligger i att de tar så lite skada, Wood Man kan man "masha" ihjäl i MM2 innan han ens hinner komma fram, Flash Man likaså, han skadas väl 4 streck per skott typ? Så man ligger alltid på plus när man tar skada, men här lyckas man bara få ner bossarna till hälften innan man sparkar hinken.

illumi85: Aha, klassiker! :) Ett annat ställe är på Gemini Mans bana (första vändan) då man ska igenom vattenpartiet innan bossen. Man måste använda Rush Coil där för att komma upp ifall man inte har Marine. Har man slut på Rush Coil är det kört (tror jag, verkade så). Bra programmering? ;) Inte lika illa som Needle Mans andra bana dock...
 #412599  by Nils

Jag råkade ut för den där Mega Man 3 grejen. Det är bara att ta självmord.
 #412603  by smid

Man begår självmord eller tar sitt liv, låter dock en smula överdriver :(

Själv testar jag på ett par random hacks och spelar lite SMB3 - Fun Edition. Jävligt märklig bandesign, men kul utmaning :)
 #413866  by segasonic

Känns som att jag tar en titt när jag kommer hem :)
 #416533  by osiris

Nu ska jag spela tennis, svarta serien! har gett mig f** att jag ska klara av alla 5 svårighets grader!! får se om man tröttnar!
 #416542  by segasonic

@Sanna Det spelet blir tyvärr ganska tråkigt väldigt snabbt :)
 #419330  by osiris

Nu ska man ge smb2 en ärlig chans, se hur långt man kommer på första försöket va säkert
10 år sen ja sist spelade det..
 #420880  by smid

Sitter äntligen och lirar Super Bat Puncher på ett NES. Förjävla bra spel, hoppas att det kommer ett färdigt spel snart. GIVET köp!
 #422062  by Nils

Kör Flintstones. Najs spel. Det är roligt att kontrollen på gubben passar så bra till en fet grottmänniska.
 #422384  by smid

Sitter och har japansk kväll med två vänner här borta. Dom började garva som fan när dom såg mitt NES, "too big" lät det. Dom hade bara Famicom som små och kan inte fatta att dom sålde så stora och fula tvspel i Europa, blir retad kontant här. Dock är jag bättre än dom på spelen, swedish skills :lol:

Just nu är det mycket Rockman, dom är halvbra på det. Innan va det Probotector, det sög dom fan på :)

Image
 #422399  by smid

Det är väl ca 30 bitar sushi och 10 bitar kyoza. Dom dricker corona, inte riktigt japanskt haha. Själv håller jag mig till cola :)

Nu kör vi igenom SMB3, dom har dock redan börjat dö på tredje världen :lol:
 #422408  by Mippy

Ser trevligt ut. Dock trodde jag att alla japaner var naturbegåvningar på TV-spel och hade det i blodet men där ser man. :)
 #422425  by Nils

Asiater i allmänhet anses ju vara extremt bra på allt de gör. Typ gitarr, Rubiks kub och TV-spel.
 #422474  by smid

Mippy: Jag trodde också det men så va inte fallet. Retade dom konstant iaf och fick höra "Whoa, you must be half japanese, very good player" \:D/

Sitter och lirar Kid Icarus för första gången nu :$ Ganska knepigt faktiskt.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 81

Instagram #sndb.se