• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#421118  by Nils

Finns det några retrospelsbutiker på väg till Öland? Jag vet redan var KK och sagobjörnen ligger. Vet ni någon annan så tipsa mig!
 #421417  by Lindholm

beror på var man kör ifrån...
 #421862  by Nils

Har ni några tips på ett bra bärbart NES? :P
 #421891  by smid

På mitt flashkort kan man bara spela SNES, har inte kollat efter uppdateringar iofs...

"Funkar klockrent - jag vet inte hur man gör" :lol: :birdo:
 #421894  by Nils

FC Mobile 2 verkar bra. Jag vill köra riktiga NES-carts.
 #422110  by Erik S

ESP versionen av Legend of Zelda som såldes här i Sverige, var den inplastad? Jag var på ÖB i Linköping någon gång 2000-2001 ungefär och minns att de då sålde inplastade nya Zelda för 99 kr styck. Dock så är jag till 80% säker på att det var smallbox varianten, ESP var väl Bigbox? Vad kan det ha varit för spel? Ångrar bittert än idag att jag inte köpte.... :(
 #422122  by Pinge

eftersom det var ÖB s¨var det säkert ngt restlager isf.. förmodligen ingen svensk manual, om dom inte plastat in SCN exen själva
 #422314  by smid

Jag har tidigare bara kört RF till mitt NES men tänkte försöka mig på RCA då RF fuckar upp kanalsökningen totalt (har aldrig varit ett problem hemma).

Är det en sådan simpel jag ska ha? Antar att man bara kör ena vita/röda, struntar i om bara ena högtalaren funkar...
http://www.ebay.com.au/itm/SJX318-NEW-3 ... 2a106f1011

Edit: Hittade en billigare :luigi:
 #422315  by Mango

Köp en med 4 ändar annars så slipper du ha lösa kablar hänga och dingla :) Finns på Clas Ohlson (Edit: ](*,) Clas Ohlson i Australien :koopa: :koopa: :koopa: :lol:.)

Självklart funkar den du länkade :good:.
 #422316  by smid

Hehe precis, inget Clas Ohlson här utan bara skitbutiker (som OnOff men värre). Det är Ebay för sladdar som gäller, sladdar som dessa och tex HDMI kostar 40-50AUD = sinnessjukt :o

Jag lägger en order på den där och väntar gladd de tre veckorna det tar för den att komma...
 #422343  by Lindholm

beställ även en split-kabel så du kan få ljud i båda högtalarna
 #422350  by smid

Det är en 22" TV, tror inte att det blir någon skillnad. Vi får se om två veckor, köper en om jag märker något :)
 #422354  by Mippy

Finns det någon original NES RCA-kabel? Någon där Nintendo står med på förpackningen eller liknande annars att de rekommenderar att man använder just den?

Finns det med något RCA-relaterat i någon/några av deras produktkataloger?

Hur vanligt var det att man använde RCA i slutet av åttiotalet och början av nittiotalet egentligen?
 #422503  by Lindholm

Finns det fler boxar till Super Mario 2 än:
smallbox (runt vitt SoQ)
smallbox (runt svart SoQ)
bigbox (runt vitt SoQ)
(och hyrboxen)
 #424844  by Lindholm

hmm verkar som ingen vet svaret på min förra fråga... så nu kommer nästa...
hur e priserna på nes i HongKong? billigare/dyrare än Sverige, eller likvärdigt pris?
 #424855  by tjibynn

Lindholm wrote:Finns det fler boxar till Super Mario 2 än:
smallbox (runt vitt SoQ)
smallbox (runt svart SoQ)
bigbox (runt vitt SoQ)
(och hyrboxen)
viewtopic.php?f=26&t=6191
 #424894  by Lindholm

ok, tack illumni85 och tjibynn :good:
 #425097  by Mippy

Fungerar alla brittiska och italienska (PAL-A)-spel på en moddad PAL-B-enhet eller bara majoriteten av dem?
 #425150  by Lindholm

jag har aldrig haft problem med pal-A eller rev-A spel i min moddade konsol iaf, har dock läst någon stans att visa spel inte funkar (ska vara ett fåtal)
 #425180  by Mippy

Låter bra. Hur många PAL-A spel har du testat?

Har också hört det någonstans att vissa amerikanska spel inte fungerar optimalt men frågan är om det finns PAL-A-spel som krånglar på samma sätt. Om det är NTSC-signalen som ställer till problem så lär väl alla PAL-A spel fungera?
 #425188  by Lindholm

har typ bara testat 10-20 st pal-A spel. tycker det verkar märkligt om inte alla pal-A spel funkar man kopplar ju ut lock-out chippet så det borde inte vara några problem med något spel
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 111

Instagram #sndb.se